جمعه 20 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بخش خبری بيست و سی صداوسيما: علت دفن جمعی اجساد گمنام، ساخت دستشويی بود! آينده

شب گذشته دوربين بخش خبری بيست و سی سيما ضمن نشان دادن برخی صفحات سايت نوروز، به بهشت‌زهرای تهران رفت و ضمن پخش تصاوير همين قبرها، به گفتگو با دانش‌پژوه، مدير روابط عمومی بهشت‌زهرا(س) پرداخت.

شب گذشته بخش خبری بيست و سی صداوسيما در گزارشی که حدوداً يک ماه پس از اعلام خبر دفن جمعی حدود ۴۰ جنازه بی‌نام و نشان پخش شد، ‌علت اين اقدام را ساخت يک دستشويی در کنار قطعه ۳۰۲ بهشت‌زهرا(س) اعلام کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار «آينده»، حدود يک ماه قبل سايت نوروز، ارگان جبهه مشارکت مدعی شده بود:

"در روزهای ۲۱ و ۲۴ تيرماه، جنازه هايی بدون نام و مشخصات و تحت تدابير شديد امنيتی، به اين قبرستان منتقل شده و با صدور اجباری جواز دفن برای آن ها در قطعه ۳۰۲ بهشت زهرا به خاک سپرده شده است."
سايت رسمی حزب مشارکت همچنين افزوده بود، فهرست جوازهای دفن صادر شده روز ۲۱ تيرماه در بهشت زهرای تهران دست‌کم ۲۸ جواز بدون ذکر نام و نام خانوادگی صادر شده و همگی در قطعه ۳۰۲ به خاک سپرده شده‌اند، در اقدامی مشابه روز ۲۴ تيرماه نيز ۱۶ جواز دفن بدون ذکر نام و نام خانوادگی صادر شده است. "

پس از برخی تکذيب‌ها،‌اين سايت فيلم و تصاويری از قطه ۳۰۲ نشان داد که تابلوی آن‌ها نام ندارد و تاريخ دفن آن‌ها ۲۱ و ۲۴ تير ماه است و در همين مقطع تغيير مدير عامل بهشت‌زهرا(س) پذيرش خبر نوروز را فراهم کرد، اما بهشت‌زهرا(س) اين خبر را تکذيب کرد و پس از آن برخی اعضای کميته ويژه مجلس و تعدادی از اعضای شورای شهر تهران هم با بيان اظهاراتی، قول پيگری در اين زمينه و حتی نبش قبر در صورت لزوم را دادند.

شب گذشته دوربين بخش خبری بيست و سی سيما ضمن نشان دادن برخی صفحات سايت نوروز – که البته قطعاً باعث تبليغ اين سايت در ميان مخاطبان رسانه ملی می‌شود – به بهشت‌زهرای تهران رفت و ضمن پخش تصاوير همين قبرها، به گفتگو با دانش‌پژوه، مدير روابط عمومی بهشت‌زهرا(س) پرداخت.

وی با اشاره به اين که هر هفته ۱۰ جنازه مجهول‌الهويه (شامل معتادان و تصادفی‌ها و کارتن خواب‌ها) برای دفن به بهشت‌زهرا منتقل می‌شوند، افزود: به دليل ساخت دستشويی در کنار اين قطعه، اين اجساد از اول تير دفن نشده‌اند و يک‌باره دفن شده‌اند.

وی پاسخ صريحی به اين که اجساد در سردخانه پزشکی قانونی يا بهشت‌زهرا(س) بوده‌اند، نداد و صرفاً گفت که جنازه‌ها را برای ما نياورده‌ بودند.

در اين گزارش تصاوير تعدادی از قبور که نام اموات بر تابلوی آن‌ها درج شده بود، هم پخش و گفته شد که ۲۷ تن از ۴۲ جسد مجهول‌لهويه طی اين مدت توسط خانواده شان شناسايی شده‌اند.

گفتنی است دانش‌پژوه ۱۰ روز قبل در گفتگو با ايلنا ضمن سخنانی مشابه، اشاره‌ای به ساخت دستشويی در کنار قطعه ۳۰۲ نکرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016