یکشنبه 22 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران قرارداد ۲۵ ساله برداشت گاز با يک شرکت خارجی امضا کرد، فارس

خبرگزاری فارس: کسايی‌زاده، مشاور وزير نفت و مديرعامل شرکت ملی صادرات گاز ايران گفت: اخيرا شرکت ملی صادرات گاز ايران موافقتنامه‌ای را جهت فروش گاز يکی از ميادين واقع در خليج فارس با يک شرکت خارجی منعقد نمود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صادرات گاز ايران، شرکت مذکور موظف است نسبت به توسعه ميدان راسا اقدام نموده و در مدت ۲۵ سال گاز آنرا برای صادرات به امارات برداشت نمايد، ميزان گاز توليدی ساليانه حدود ۳ ميليارد مترمکعب خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در کنار اين موافقتنامه طولانی مدت موافقتنامه ديگری نيز بصورت کوتاه مدت و سه ساله برای تحويل گازهای موجود در خليج فارس مبادله گرديد که روزانه ۵۰ ميليون فوت مکعب خواهد بود و از هم اکنون قابل برداشت است. براين اساس ظرف ۶ ماه قرارداد اصلی تنظيم و مبادله خواهد شد و بلافاصله برداشت گاز امکان پذير خواهد بود.
قيمت گاز تحويلی براساس فرمولی بر مبنای نفت خام ژاپن JCC و متناسب با قيمت گاز صادراتی ايران به ساير کشورها حسب مشخصات گاز تحويلی توافق گرديده است. نقطه تحويل گاز جزيره سيری خواهد بود که در شرايط فعلی از امکانات خوبی برخوردار است و محل مناسبی برای تجميع گازهای ميادين خليج فارس و اندازه‌گيری و ارسال آن به کشورهای همجوار می‌باشد.
در حقيقت دو موافقتنامه مبادله شده يکی طولانی مدت ۲۵ ساله و يکی کوتاه مدت ۳ ساله که برای کوتاه مدت هم اکنون آمادگی تحويل گاز وجود دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016