یکشنبه 22 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: اميدواريم انگليس اشتباهاتش را جبران کند، ايران درباره حقوق مسلم خود مذاکره نمی کند، ايسنا

رييس جمهور با تاکيد براينکه جمهوری اسلامی ايران خواهان توسعه روابط با ساير کشورها برپايه عدالت و احترام متقابل است گفت: دولتهای غربی بايد رفتارهای خود را در برابر ملت بزرگ ايران اصلاح کنند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، دکتر محمود احمدی نژاد پس از دريافت استوارنامه «سايمون گس» سفير جديد انگليس با بيان اينکه ملت ايران از رابطه با دولت انگلستان خاطرات منفی زيادی در ذهن دارند، اظهارداشت: البته در مسير توسعه روابط نگاه ما به آينده است و اميدواريم دولت انگليس از گذشته خود تجربه خوبی گرفته باشد و در مسير اصلاح رفتارهای گذشته خود گام بردارد. از اين رو مهمترين ماموريت شما به عنوان يک سفير اين است که اين خاطرات منفی را به خاطره مثبت تبديل کنيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس جمهور با اشاره به اينکه قصد ندارد رفتارهای اشتباه انگليس در رابطه با ملت ايران يادآور شود تصريح کرد: ملت ايران به هيچ کس اجازه دخالت در امور داخلی خود را نمی دهد و اميدواريم دولت انگليس بتواند اشتباهات خود را جبران کند.

رييس جمهور همچنين درباره موضوع هسته ای کشورمان با تاکيد براينکه موضوع هسته ای از نظر ملت ايران تمام شده است، گفت: داشتن فناوری صلح آميز هسته ای حق قانونی و قطعی ملت ايران است و ملت ايران درباره حقوق مسلم خود با کسی مذاکره نمی کند، البته آمادگی داريم درباره همکاری های بين المللی، حل مشکلات اقتصادی وامنيتی جهان گفتگو کنيم و معتقديم اين موضوعات بدون مشارکت همگانی قابل حل نيست .

رييس جمهور با تاکيد بر اينکه برای حل مشکلات منطقه خاورميانه راه حل نظامی جوابگو نيست،تصريح کرد: روش انگليس و آمريکا را در منطقه اشتباه می‌دانيم و اميدواريم آنرا اصلاح کنند. رويکرد نظامی اگر چه به ملت های منطقه آسيب می رساند اما در اين ميان بيشترين آسيب را خود دولت های انگليس و آمريکا متحمل شده اند.

رييس جمهور اظهار داشت: ايران علاقه مند به داشتن روابط دوستانه با همه کشورها است. متاسفانه کشورهای اروپايی در۳۰ سال گذشته و بخصوص در سالهای اخير رفتارهايی عليه ملت ايران داشتند. البته بايد ببينند که نتيجه رفتارهای آنها چه سودی برايشان داشته است.

دکتر احمدی نژاد تصريح کرد: اميدوارم برخی کشورهای اروپايی رفتار خود را در رابطه با ايران اصلاح کنند و بدانند که با چنين رفتارهايی ملت ايران به هيچ عنوان متضرر نمی شود و ملت ايران می داند که چگونه از خود و منافع کشورش دفاع کند.

سفير جديد انگليس نيز در اين ديدار با بيان اينکه انگليس به آنچه در گذشته بين دو کشور اتفاق افتاده است به هيچ عنوان افتخار نمی کند، گفت: انگليس خواهان ايجاد مناسبات مدرن و توسعه روابط بر اساس احترام متقابل با جمهوری اسلامی ايران است.

وی با اشاره به زمينه های مشترک ارتقای همکاری های دوجانبه ، منطقه ای و بين المللی بين ايران و انگلستان گفت: شرايط کنونی فرصت مناسبی به وجود آورده است که روابط خود را بهبود بخشيم و با اين اظهارات نيز کاملا موافقم که در توسعه روابط بايد به آينده نگاه کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016