پنجشنبه 19 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: وظيفه دانشگاه در ايران، نشان دادن مشخصات مدينه فاضله و جامعه آرمانی است، ايسنا

- ملت ايران باهوشمندی الزامات، خطرات و شرايط را درک می‌کند

رييس‌جمهور گفت: ملت و جامعه ايران همه عناصر لازم را برای جهش به سوی رشد و تعالی داراست، اما آنچه مانع از جهش ملت می‌شود نبود تعريف روشنی از هدف غايی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از پايگاه اطلاع رسانی دولت، احمدی‌نژاد در ديدار با جمعی از اساتيد دانشگاه گفت: ملت ايران توانمندی‌ها و سرمايه‌های کافی را داراست و برخلاف آنچه می‌گويند ميزان کار و تلاش در جامعه ايران بسيار درخور توجه است، آنچه مانع از حرکت جهشی ما می‌شود اين است که بسياری از فعاليت‌ها در جهت تقويت يکديگر نيستند و گاه اثر يکديگر را خنثی می‌کنند .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس‌جمهور افزود : در جامعه غرب براساس تئوری توسعه همه تلاش‌ها برای حاکميت ليبرال دمکراسی، برقراری اقتصاد آزاد با جهت‌گيری نسبی بودن اخلاق و عدم دخالت ارزشهای اخلاقی در مناسبات اجتماعی است و اين تعريف هر چند آينده تيره‌ای پيش رو دارد، اما همه تلاش‌ها در اين حوزه و در اين جاده حرکت می کند.

احمدی‌نژاد گفت: در اين تئوری جامعه آمريکا نقطه کمال جامعه توسعه يافته است و آنان برای آنکه دنيا را نيز همرنگ خود کنند نهادهای مختلف جهانی با فرهنگ مورد نظر خود پديد آوردند و می‌کوشند کشورهای جهان را در اين مسير به سمت خود بکشانند.

رييس‌جمهور در ادامه به نقد تئوری توسعه پرداخت و گفت: به لحاظ نظری و عينی روشن است که اين تئوری به بن بست رسيده است و حتی اگر بخواهيم در اين مسير گام برداريم نهايت اين راه يک پرتگاه عميق است.

وی افزود: نظام سلطه در اين تئوری يک مسير اصلی برای خود طراحی کرده است و يک مسير فرعی برای کشورهايی مانند ما که نتيجه آن ظاهر توسعه يافته و باطن وابسته و عقب‌مانده است.

احمدی‌نژاد تاکيد کرد : ملت ما با سابقه ديرينه فرهنگی و مجموعه ارزشهای الهی و آرمانی حاکم بر آن به هيچ عنوان نمی‌تواند گام در راهی بگذارد که آنان با تکيه بر ارزشهای مادی تعريف کرده‌اند .

وی افزود : آيا برای گذشته، اکنون و آينده جامعه بشری می توان الگويی بالاتر از جامعه علوی و جامعه مهدوی تصور کرد.

احمدی‌نژاد گفت: اگر ما بخواهيم برای توسعه يافتگی با آنان مسابقه بدهيم هزار سال ديگر هم نخواهيم توانست به جايی برسيم، زيرا زادگاه اين نظريه در جای ديگری است و قواعد توسعه يافتگی نيز از سوی خود آنان طراحی شده است.

رييس‌جمهور گفت : اگر در ايران هزار انتخابات با صد در صد حضور مردم نيز برگزار شود از نظر آنان دمکراتيک نيست.

احمدی نژاد تاکيد کرد: ما راهی نداريم جز اينکه به خود برگرديم و وظيفه دانشگاه در ايران اين است که به ما نشان دهد که مدينه فاضله و جامعه آرمانی ما چه مشخصاتی داشته باشد تا همه نيروها و توان‌ها در اين سو به حرکت درآيد و جامعه ای داشته باشيم که اقتصاد ، فرهنگ ، سياست و هنر متعلق به خود را داشته باشد.

احمدی‌نژاد گفت: همه عناصر لازم برای حرکت سريع و منسجم به سوی جامعه آرمانی وجود دارد و با تکيه به فرهنگ غنی ، ديرينه و انسانی ما در حوزه‌های دانش و انديشه و اقتصاد و استعدادهای انسانی و هوش بالای ايرانيها می توان به سرعت به نقطه مطلوب رسيد.

رييس‌جمهور گفت: دشمنان ما با هوشياری و زيرکی می‌کوشند ما را به دل‌مشغولی‌های کوچک سرگرم کنند تا از فکر کردن و رسيدن به اين اهداف بزرگ غافل شويم .

احمدی نژاد گفت: اکنون جهان از سلطه تئوری توسعه مايوس شده و به بن بست رسيده است و ماموريت امروز ما نه فقط منحصر به داخل کشور بلکه ماموريت جهانی است تا بتوانيم راهی را در پيش روی جامعه بشری برای رهايی از اين وضع ياس‌آور باز کنيم .

رييس‌جمهور در بخش ديگری از سخنان خود، انقلاب ايران را روحی زنده و در حال حرکت خواند و گفت: اين انقلاب نه فقط به تغيير چهره ظاهری حاکمان و تغيير احزاب و گروه‌ها منحصر بود بلکه ماموريت عظيم تاريخی انسانی و الهی بر عهده دارد.

وی هر انتخابات را در طول انقلاب حرکتی صعودی دانست و گفت : انتخابات در ايران فضاهای جديد و فرصت‌های بالاتر در اختيار ملت قرار می‌دهد و در انتخابات اخير ارتفاع پرش ، انرژی تجميع شده و اميد آفريده شده برای ملت ايران بسيار بالاتر و موثرتر بود.

وی افزود : ۴۰ ميليون نفر با ۸۵ درصد مشارکت همه الگوهای رايج دنيا را زير سوال بردند و ميزان اثربخشی اين حرکت را در شدت عصبانيت دشمن می توان ديد.

احمدی نژاد گفت : از تجميع اراده‌های ملت ايران اقتدار جديدی ظهور کرد که برخی خيال می کنند با تبليغات خود قادر به تضعيف آن هستند اما بی شک نخواهند توانست به اين هدف برسند.

وی افزود : اين عده خيال می کنند اگر مردم به اين يا آن رای دادند در متن ملت گسست ايجاد شده است حال آنکه ملت ايران هوشمند و حساسند و الزامات و خطرات و شرايط را به درستی درک می کنند و در برابر شرايط جديد واکنش‌های درست و دقيق نشان خواهند داد.

رييس‌جمهور گفت : ظرفيت ، فرهنگ و ارزشهای ملت ايران آنقدر گسترده است که همه تلاطم ها را در خود هضم می‌کند و هر تهديدی را به فرصت تبديل خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016