سه شنبه 24 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مخبر کميسيون امنيت ملی مجلس: با داشتن نام و نام خانوادگی کشته شدگان نمی توانيم در موردشان تحقيق کنيم! جرس

شبکه جنبش راه سبز(جرس): کاظم جلالی مخبر کميسيون امنيت ملی مجلس می گويد که به رغم نام و نام خانوادگی ۶۹ نفر از کشته شدگان از سوی کميته منتخب موسوی-کروبی به مجلس، امکان تحقيق در مورد کشته شدن آن ها وجود ندارد.

اين اظهارات هفته ای پس از هجوم ماموران امنيتی به دستور دادستان جديد تهران به دفتر کميته منتخب موسوی-کروبی برای پيگيری امور بازداشت شدگان و آسيب ديدگان و شهدای جنبش سبز،و به يغما بردن اسناد و مدارک اين کميته و بازداشت اعضای اين کميته،و پلمپ دفاتر مهدی کروبی،حزب اعتماد ملی،دفتر انجمن دفاع از حقوق زندانيان و دفتر نشر آثار آيت الله بهشتی از سوی مخبر کميسيون امنيت ملی مجلس شورای اسلامی به عنوان امنيتی ترين کميسيون مجلس که بر امور نهادهای نظامی و امنيتی همچون وزارت اطلاعات نظارت می کند، بی سابقه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کاظم جلالی که همزمان سخنگوی کميته‌ ويژه مجلس هشتم برای بررسی وضعيت بازداشت‌شدگان حوادث اخير نيز هست همچنين با اشاره به ليست ۶۹ نفره ارايه شده درمورد کشته‌شدگان اغتشاشات پس از انتخابات گفت«چون هيچ‌گونه مشخصه ديگری به غير از نام و نام خانوادگی ارايه نشده بود، لذا اين امکان وجود نداشت که بتوان اسامی موجود را پيگيری کرد»!

مخبر کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در خصوص آخرين پيگيری‌ها در مورد ليست ۶۹ نفره شهدای جنبش سبز ارايه شده از سوی کميته نتخب موسوی-کروبی به خبرگزاری ايسنا گفت« در يکی از ملاقات‌ها که با الويری و بهشتی داشتيم ليست ۶۹ نفره‌ای از جانب آنان ارايه شد که در آن تنها نام و نام خانوادگی ۶۹ نفر عنوان شده بود و آنها مدعی بودند که اين افراد کشته شده‌اند.»

جلالی افزود« ما به آنها گفتيم که تنها با اين دو مشخصه يعنی نام و نام خانوادگی نمی‌توان موضوع را پيگيری کرد، لذا بايد مشخصه ديگری از قبيل نام پدر، آدرس و يا تلفن به ما بدهيد که قابل پيگيری باشد.»

وی بدون اشاره به موانع ايجاد شدن از سوی نهادهای امنيتی و دادستانی تهران برای ادامه فعاليت کميته منتخب موسوی و بازداشت عليرضا بهشتی و بازداشت ادامه دارد مرتضی الويری، مدعی شد که«پس از آن جلسه الويری و بهشتی مشخصه بيشتری به غير از اسامی همان ۶۹ نفر به کميته ارايه ندادند.» جلالی در پاسخ به اين سوال که آيا هم اکنون اين پيگيری‌ها در خصوص ليست ۶۹ نفره مسکوت مانده است يا خير؟ گفت«چگونه می‌توان اين مساله را بدون اين که مشخصه ديگری باشد پيگيری کرد. بايد اطلاعاتی به ما می‌دادند تا بتوانيم پيگيری‌های لازم را انجام دهيم. وقتی ليستی ارايه می‌شود حتما مراجعی داشته‌اند که اين مراجع به ما ارايه نشده است.»

اظهارات مخبر کميسيون امنيت ملی مجلس در حالی است که شمار شهدای جنبش سبز به گفته عليرضا بهشتی پس از ارائه فهرست ۶۹ شهيد به مجلس شناسايی ۳ شهيد ديگر به ۷۲ نفر رسيده و شمار بيشتری از خانواده ها که اعضای خانواده آن ها در حوادث پس از کودتای انتخاباتی بر اثر شليک گلوله ماموران يا شکنجه و ضرب وشتم پس از بازداشت کشته شده اند برای پنهان نگاهداشتن و اعلام شهادت عزيزان شان تحت فشار نهادهای امنيتی قرار دارند.

همچنين مخبر کميسيون امنيت ملی مجلس در حالی اعلام کرده با داشتن نام و نام خانوادگی شهدای جنبش سبز،کميته ويژه مجلس نمی تواند در مورد آن ها تحقيق کند که روز گذشته در جريان دادگاه های نمايشی نماينده دادستان ادعا کرد که برخی از بازداشت شدگان از روی عکس و برخی نيز با پيگيری ايميل آن ها بازداشت شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016