سه شنبه 31 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دبيرکل موتلفه: آقای کروبی آيا افسانه‌هايی نظير ترانه موسوی و عاطفه امام هشداری برای شما نبود؟ ايسنا

- منتظر اظهارنظر خاتمی در مورد مطالب سوروس هستيم

دبيرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به آن‌چه " شرارت (گروهک فتنه) در مراسم روز قدس" توصيف کرد، گفت: هرکس که کمترين بهره هوشی داشته باشد، می‌فهمد خط آمريکا در ايران خط التهاب و تشنج‌آفرينی است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) محمدنبی حبيبی در پايان نشست دبيران حزب موتلفه اسلامی با تجليل از حضور حماسی ملت در راهپيمايی روز قدس اظهار کرد: در حالی که اصولگرايان در حال آفرينش فضای برادری، مهربانی و حسن ظن در جامعه هستند، خط التهاب مسير ناسزا و تهمت به نظام و مردم را پيش گرفته است و نمی‌گذارد مسوولان نظام گفتمان پيشرفت، خدمت و عدالت را به پيش ببرند و هر روز غائله‌ای برپا می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به چگونگی برخورد با اين پديده تصريح کرد: هر انقلاب را با دشمنان آن بايد شناخت، انقلاب اسلامی هيچ روزی بی‌دشمن نبوده است، انقلاب امروز در اوج بالندگی و حيات خود می‌باشد، طبيعی است اين نوع مقاومت‌های شيطانی در درون و برون آن ديده شود.

وی با تاکيد بر اين‌که " مردم طی ۳۰ سال گذشته مثل فولاد زير فشار دشمن سر سخت انقلاب آبديده شده‌اند" اظهار کرد: مردم هميشه در وقت خود به ويژه در انتخابات قدرت خود را در تيری از خط التهاب و دشمنی نشان داده‌اند، دشمنان قدرت مردم را دست کم گرفته‌اند.

دبيرکل حزب موتلفه اسلامی هم‌چنين با اشاره به آن‌چه " شعارهای انحرافی خط التهاب در روز قدس" خواند، اظهار کرد: موسوی و خاتمی بايد به طور شفاف مرز خودرا با کسانی که از اسرائيل غاصب دستور می‌گيرند مشخص کنند، عصبانيت آن‌ها از نتايج انتخابات نبايد آن‌ها را در دامن سياست‌های رژيم صهيونيستی بيندازد. عصبانيت نبايد آن‌ها را در مقابل آرمان امام(ره) و آرزوی ملت برای رهايی قدس شريف قرار دهد.

وی افزود: اگر اظهارات جورج سوروس در ديدار خاتمی واقعيت داشته باشد بايد گفت انالله و انااليه راجعون واقعا برای جامعه سياسی ما اين مصيبت بزرگی است البته ما منتظر اظهارنظر آقای خاتمی در مورد مطالب سوروس هستيم.

وی با بيان اين‌که " اظهارات کروبی مبنی بر تکرار ادعاهايی عليه نظام بی اساس است" گفت: آقای کروبی يکبار می‌گويد و می‌نويسد که صحت و سقم مطلب مربوط به آزار جنسی برايش روشن نيست يکبار هم طوری می‌گويد و می‌نويسد که گويا صحت دارد. شجاعتی که آقای کروبی برای خودشان قائل هستند و موازين شرعی حکم می‌کند که ايشان صريحا اعلام کنند که مطالبی شنيد‌ اند و رسيدگی به آن را به قوه قضاييه محول نموده‌اند و بيش از اين خودشان را در دام دشمنان گرفتار نکنند. سوال ما از آقای کروبی اين است که آيا افسانه‌هايی نظير ترانه موسوی و عاطفه امام هشداری برای شما نبوده است؟

حبيبی خاطرنشان کرد: جهان روز قدس از ايران اسلامی صدايی بلندتر و رساتر از سال‌های گذشته شنيد، ملت ايران توانست جهت‌گيری صحيح انقلاب را در اين روز به رخ جهانيان بکشد.

وی در بخش ديگری از سخنانش به هفته دفاع مقدس و بازگشايی دانشگاه‌ها و مدارس عالی تصريح کرد: ما بايد ياد سرداران و سربازان خط مقدم دفاع از نظام و انقلاب را گرامی بداريم و به سربازان گمنامی که گمنام رفتند تا نام امام(ره) و انقلاب در جهان جاودانه بماند درود فرستيم، امروز نبرد ما با دشمن پايان نيافته است همان‌هايی که از زمين، هوا و دريا به اين ملت حمله کردند، ملت با خفت و خواری آن‌ها را از در بيرون کردند، اکنون از پنجره وارد شده‌اند بايد هوشيار بود و در نبرد با آن‌ها ترديد نکرد.

وی افزود: نبرد نرم دشوارتر از نبرد سخت است و برخی می‌خواهند فضايی بيافرينند که علی زمان به مالک بگويد برگرد، آن‌ها بايد اين آرزو را به گور ببرند، مردم ما هوشيارتر از آن هستند که فريب قرآن‌های سرنيزه را بخورند و قرآن ناطق را رها کنند.

دبيرکل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد لايحه هدفمند کردن يارانه‌ها گفت: دولت و مجلس در يک کار مشترک درصددند با تصويب اين لايحه عدالت درتوزيع درآمدها را رعايت کنند، بايد اين کار دقيق، کارشناسی و حساب شده صورت گيرد. لايحه از دو منظر کارشناسی يکی اقتصادی و ديگری مالی و محاسباتی بايد مورد دقت قرار گيرد تا در اجرا دچار مشکل نشويم، به نظر می‌رسد مجلس و دولت از منظر مالی و محاسباتی لازم است دقت کارشناسی بيشتر از آن‌چه تا به حال معمول داشته‌اند اعمال نمايند.

وی افزود: اگر قرار باشد پالايشگاه‌ها نفت خام را از شرکت ملی نفت به قيمت فوب خليج فارس بخرند اولا آيا حجم نقدينگی دلار يا ريال آن‌ها آن‌قدر هست که اين پرداخت و دريافت تحقق يابد، ثانيا اگر قرار است درآمد حاصل از فروش فرآورده‌ها مطابق آن‌چه در لايحه در گروه‌های هدف هزينه شود، آن وقت پولی باقی می‌ماند که پالايشگاه‌ها نفت خام را به قيمت غرب خليج فارس از شرکت ملی نفت بخرند؟ به نظر می‌رسد در تقويم محاسبات اين خريد و فروش و دريافت‌ها و پرداخت‌های آن اشکالاتی وجود دارد که بايد حل شود.

وی افزود: بايد مشخص شود لايحه ماهيت برنامه‌ای دارد يا بودجه‌ای اگر ماهيت بودجه‌ای دارد بايد آن را در بودجه سال آينده ديد، اگر ماهيت برنامه‌ای دارد آن را در داخل برنامه پنج ساله ديد اين لايحه نمی‌تواند هم بودجه‌ای باشد و هم برنامه‌ای شائبه نقض اصل ۵۲ قانون اساسی بر آن مترتب است.

دبيرکل حزب موتلفه اسلامی در پايان با اشاره به برگزاری باشکوه عيد سعيد اظهار کرد: حضور ميليونی روزه‌داران و نمازگزاران برای برگزاری نماز عيد فطر به امامت مقام معظم رهبری ضمن اين‌که پايبندی به آن فريضه مهم از طرف مردم را نشان داد، رابطه اعتقادی امت و امام (ره) را به وجه شکوهمندی به نمايش گذاشت، حضور شخصيت‌های بزرگ انقلاب حتی با سليقه‌های گوناگون علامت روشنی بر وحدت بين آن‌ها در مقاطع خاص به شمار آمد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016