چهارشنبه 15 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ثمره هاشمی: آغاز سفرهای استانی با برخی تغييرات، داودی مشاور ارشد رئيس جمهور می شود، مهر

دستيار ارشد رئيس جمهور از تعجيل دولت برای آغاز سفرهای استانی حتی در مهرماه خبر داد و گفت: سازماندهی سفرهای استانی تا حدودی تغيير يافته و ساز و کاری مشخص برای آن طراحی شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، سيد مجتبی ثمره هاشمی دستيار ارشد رئيس جمهور پس از پايان جلسه چهارشنبه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين که آيا وزرای باقی مانده برای معرفی به مجلس تغيير می کنند يا خير اظهار داشت: اين وزيران هنوز معرفی نشده اند که بخواهند تغيير کنند، هر زمان که اسامی تثبيت شود آنها را اعلام می کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اعلام اينکه قرار است سفرهای استانی هرچه سريعتر حتی در مهرماه هم آغاز شود، گفت: سازماندهی سفرهای استانی تا حدودی تغيير يافته و يک ساز و کار مشخص برای آن طراحی شده ضمن اينکه آيين نامه ای هم در خصوص سفرهای استانی نوشته شده و در يک جلسه کاری ديگر کامل تر خواهد شد.

دستيار ارشد رئيس جمهور اضافه کرد: همه وظايف در سفرهای استانی به طور مکتوب برای وزارتخانه ها و معاونان کاملاً مشخص شده و در سفرها پيگيری می شود.

ثمره هاشمی در پاسخ به اين که آيا نظارت بر سفرها صورت خواهد گرفت يا خير گفت: بالاخره همه امورات به نظارت و پيگيری نياز دارد که سفرهای استانی نيز از اين امر مستثنی نيست.

وی درپاسخ به پرسشی در مورد اينکه اولين سفر استانی هيئت دولت کجا خواهد بود، خاطرنشان کرد: اين موضوع هنوز مشخص نيست.

دستيار ارشد رئيس جمهور با اعلام اينکه به احتمال قوی معاونت حقوقی و پارلمانی تفکيک می شوند در مورد جلسه شب گذشته ( سه شنبه ۱۴ مهر) هيئت دولت و نمايندگان مجلس تصريح کرد: يکی از مباحث مطرح شده در اين جلسه مربوط به طرح تحول اقتصادی بود که رئيس جمهور و برخی از نمايندگان به بيان نظرات خود پرداختند.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد موضوع مذاکرات متکی با شورای روابط خارجی آمريکا گفت: بنده اطلاعی از اين موضوع ندارم لذا بهتر است از خودشان سئوال کنيد.

ثمره هاشمی در مورد نقش مشاور در کنار رئيس جمهور پاسخ داد: يک مشاور پيدا کنيد و با او در اين خصوص صحبت کنيد.

وی در پاسخ به اينکه وظايف دستيار رئيس جمهور چيست، گفت: دستيار کارهای اجرايی بيشتری را انجام می دهد و با امور اجرايی بيشتر درگير می شود.

ثمره هاشمی در پاسخ به اين سئوال که بيشترين کاری که شما می توانيد برای جوانان انجام دهيد چيست، تصريح کرد: در اين زمينه در حوزه های مختلف می توان کار کرد به عنوان مثال بايد لزوم تناسب دروس دانشگاهی با ضرورتهای امروز جامعه پيگيری شود به گونه ای که وقتی جوانان فارغ التحصيل می شوند ثمره دروسی را که آموخته اند با وارد شدن به عرصه کسب و کار ببينند.

وی افزود: روزانه نامه هايی به دست ما می رسد بر اين مبنا که افراد دارای علم هستند اما زمينه کار برای آنان به دليل نداشتن تجربه فراهم نيست لذا يکی از کارهای اساسی اين است که دراين زمينه بررسی های بيشتری صورت بگيرد. امروز هم با وزير علوم و برخی علما در قم در اين خصوص صحبتهايی انجام شد.

ثمره هاشمی در پاسخ به اين که آيا رئيس جمهور اکنون مشاور ارشد دارند، گفت: احتمال می دهم آقای داودی مشاور ارشد باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016