پنجشنبه 23 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: هر طرحی خارج از چارچوب ولايت‌فقيه‌ برای تبرئه بحران‌آفرينان است، فارس

خبرگزاری فارس: آيت‌الله خاتمی گفت: کسانی که ادعا می‌کنند در پی حل بحران هستند بايد بدانند که هر طرحی خارج از چارچوب ولايت‌فقيه، امری برای تبرئه بحران‌آفرينان و اغتشاشگران است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، آيت‌الله احمد خاتمی چهارشنبه شب در جمع پرشور مردم شهرستان ابهر با بيان اينکه طرح اسلام در زمينه ولايت از بالا به پايين است، اظهار داشت: ولايت از آن خداست و خداوند ولايت بر مردم را به شخص پيامبر (ص) داده است که اين ولايت تنها برای مسائل حکومتی نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به واقعه غدير خم و انتقال ولايت از پيامبر (ص) به اميرالمومنين علی (ع) ابراز داشت: با انتقال ولايت از امام علی (ع) به ائمه بعد و رسيدن ولايت به امام زمان (عج)، در غياب آن حضرت بنا به فرموده امام صادق (ع)، ولايت‌فقيه بر مسند نشسته و مردم بايد در زمان غيبت به سراغ ولی‌فقيه بروند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصريح کرد: ولی‌فقيه جانشين عام امام زمان (عج) است و هر کسی که امام زمان (عج) را قبول دارد بايد ولی‌فقيه را هم قبول داشته باشد و از فرامين او اطاعت کند چرا که ولی‌فقيه جانشين امام معصوم است.
آيت‌الله خاتمی با انتقاد از سخنان برخی افراد مبنی بر اينکه ولايت‌فقيه پس از پيروزی انقلاب به وجود آمده است، بيان داشت: امام صادق (ع) بنيانگذار ولايت‌فقيه است و ولايت‌فقيه در راستای ولايت‌الله، ولايت‌الرسول و ولايت ائمه است و عقل اقتضا می‌کند که انسان ولی‌فقيه را به عنوان رهبر انتخاب کند.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ولايت‌فقيه کارکرد خود را نشان داده است و اگر اين نظام به رهبری ولايت‌فقيه نبود و ولی‌فقيه در راس نظام جمهوری اسلامی قرار نداشت، انقلاب ايران به جايگاه کنونی خود نمی‌رسيد و معلوم نبود که چه اوضاعی بر کشور مسلط می‌شد.
وی با اشاره به سخن امام خمينی (ره) مبنی بر اينکه «پشتيبان ولايت‌فقيه باشد تا کشور آسيب نبيند» اظهار داشت: اين سخن دو معنی دارد يکی به اين معنا که اگر تاکنون کشور آسيب نديده تنها به اين علت است که کشور بر مدار ولايت بوده و مردم همراه ولايت حرکت کرده‌اند و معنای دوم آن اين است که اگر مردم ذره‌ای ولايت را رها کنند، کشور آسيب می‌بيند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تاکنون مردم ايران نشان داده‌اند که ولايت‌مدار هستند و خدا هم به برکت اين ولايت‌مداری، خطرهای بسياری را از کشورمان دور کرده است ولی در اين ميان مردم بايد به اين نکته توجه داشته باشند که ولايت‌مداری عده‌ای، ولايت شعار است و تنها دَم از ولايت می‌زنند و به سخنان مقام معظم رهبری گوش فرا نمی‌دهند.
آيت‌الله خاتمی تصريح کرد: رهبری در خطبه‌های نماز جمعه ۲۹ خرداد خواستار کنار گذاشتن اردوکشی‌های خيابانی شدند چرا که فلسفه انتخابات اين است که مردم حرف خود را پای صندوق رأی بزنند ولی عده‌ای که پيش از انتخابات عنوان می‌کردند ولايت‌فقيه را قبول دارند، نه تنها به اين رهنمود آقا گوش فرا ندادند بلکه در هرفرصت بيانيه‌های زنجيره‌ای را يکی پس از ديگر منتشر کردند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به درخواست برخی افراد مبنی بر ابطال انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری ابراز داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ابطال انتخابات کاری غيرقانونی است و نظام زير بار حرف زور نمی‌رود و همگان بايد قانون‌مدار بوده و بر طبق قانون عمل کنند.
وی با باطل خواندن مسئله تقلب در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری، عنوان داشت: عده‌ای که بر وجود تقلب در انتخابات تأکيد می‌کردند، حتی توانايی ارائه يک برگ سند مبنی بر وجود تقلب در انتخابات را نداشتند و پس از افزودن مهلت پنج روزه در زمينه رسيدگی به شکايات برخی نامزدها و بازشماری ۱۰ درصد آرا، نه تنها رأيی به ايشان افزوده نشد بلکه رأی بعضی از اين کانديداها کاهش پيدا کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود:‌ تمام اقدامات برای اعتمادسازی در خصوص رسيدگی به شکايت نامزدهای رياست جمهوری به کار گرفته شد ولی باز هم فردی که در رده چهارم قرار گرفت و ميزان آرای باطله نيز از آرای وی بيشتر بود، ادعای تقلب را عنوان کرد و بدترين تهمت‌ها در تاريخ نظام را بيان کرد که پس از بررسی اين ادعا، دروغ بودن ادعای اين آقا مشخص شد.
آيت‌الله خاتمی در ادامه خطاب به برخی از خواص عنوان داشت: ولايت‌فقيه کشتی نجات اين کشور است و اگر شما نمی‌خواهيد که با ولی‌فقيه باشيد، شجاعت داشته و اين را به مردم بيان کنيد تا مردم بدانند طرف حساب آنها چه کسانی هستند و اگر حامی ولايت بوده و قانون را قبول داريد، بايد گوش به فرمان ولی‌فقيه بوده و فرامين ايشان را اطاعت کنيد.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه امروز عده‌ای شعار وحدت ملی سر می‌دهند، خاطرنشان کرد: اين افراد می‌گويند کشور در حالت بحرانی است و بحران همه جای کشور را فرا گرفته ولی خطاب به اينان بايد عرض ‌کنم که بحران شما را فرا گرفته است و مردم به نظام خود اعتماد دارند و در کشور هيچ گونه بحرانی وجود ندارد.
وی با انتقاد از برخی حرکت‌های زننده تعدادی از نامزدهای رياست جمهوری ابراز داشت: متأسفانه در راهپيمايی روز قدس عده‌ای جوان و زن بدحجاب که در برابر موج ميليونی ملت به چشم نمی‌آمدند، در ماه رمضان در دست خود بطری آب و ساندويچ گرفته و شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ايران» را سر می‌دادند ولی همه مردم ايران اين موضوع را می‌دانند که سخنان اين افراد کذبی بيش نيست چرا که در روز حادثه اين افراد ميدان را خالی می‌کنند و پوچی شعار «جانم فدای ايران» نمايان می‌شود.
خاتمی در ادامه افزود: کسانی که ادعا می‌کنند در پی حل بحران هستند، بايد بحران‌آفرينانی را سر جای خود بنشانند که بيانيه می‌دهند و عنوان می‌کنند که در روز ۲۲ بهمن وقايع روز قدس تکرار می‌شود، ولی اين افراد بايد قانون و ولايت‌فقيه را بپذيرند و التزام عملی به ولايت‌فقيه داشته باشند چرا که هر طرحی خارج از چارچوب ولايت‌فقيه، امری برای تبرئه بحران‌آفرينان است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هوشياری و تدبير رهبر انقلاب در برابر توطئه‌های دشمنان انقلاب اظهار داشت: بيداری و هوشياری مقام معظم رهبری در حوادث پس از انتخابات، کودتای مخملی را ناکام گذاشت و اگر خدای نکرده اين درايت و تدبير آقا نبود، شايعه تقلب و ابطال انتخابات، کشور را با بحرانی بزرگ مواجه می‌کرد.
خاتمی در پايان از زبان مردم ولايت‌مدار کشور خطاب به مقام معظم رهبری عنوان داشت:« ای نايب امام زمان (عج) و ای ولی‌فقيه، ما تا آخرين نفس، تا آخرين نفر و تا آخرين قطره خود حامی ولايت باقی می‌مانيم»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016