پنجشنبه 30 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خواسته مجلس از دولت برای قطع کمک‌های ايران به پاکستان، فارس

خبرگزاری فارس: عضو کميسيون امنيت ملی و سياست‌خارجی مجلس با اشاره به قول‌های ايران به پاکستان، گفت: مجلس در تذکری از دولت خواسته تا زمان اقدام جدی پاکستان عليه تروريست‌ها، همه کمک‌ها به اين کشور را قطع کند.

حشمت‌الله فلاحت‌پيشه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شانزدهمين نمايشگاه بين‌‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به روند اجلاس‌های بين‌‌المجالس گفت: ۱۵۰ کشور جهان در دو نشست پاييزه و بهاره جمع می‌شوند که فرصت خوبی است تا رئيس مجلس مواضع کشورمان را درباره مسايل اساسی مطرح کند.
وی با اشاره به سخنرانی و ديدارهای دو جانبه و چند جانبه لاريجانی در ژنو تاکيد کرد: جمهوری اسلامی يک ماده اضطراری را هر ساله مطرح می‌کند که امسال نقض حقوق بشر در فلسطين را مطرح کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس سفر لاريجانی رئيس مجلس به ژنو را مثبت ارزيابی کرد و گفت در اين اجلاس مجالس اسلامی نقش موثری را داشتند.
وی درباره استقبال از طرح ايران نيز گفت: غربی‌ها همواره مسايل دسته چندمی مثل فقر در آفريقا و بحران اقتصادی را مطرح می‌کنند تا مباحث فلسطين و دنيای اسلام تحت‌‌الشعاع واقع شود.
نماينده مردم کرمانشاه با اشاره به دستاوردهای نشست ژنو برای ايران افزود: همواره جمهوری اسلامی ايران با طرح ماده اضطراری در اين کنفرانس محوريت داشته و کشورهای غربی يک طرف هستند و در طرف ديگر ايران پرچمدار کشورهای اسلامی و عدم تعهد می‌شود.
وی همچنين در بخش ديگری از اين گفت‌وگو با اشاره به حوادث اخير سيستان و بلوچستان بر برخورد جدی با پاکستان تاکيد کرد و گفت: پاکستانی‌ها می‌دانند که ايران بيش از همه به دنبال توسعه اين کشور است.
فلاحت‌پيشه با يادآوری تعهدات نشست توکيو که در آن کشورهای دنيا ۵ ميليارد به اين کشور کمک کردند تا مبارزه پاکستان با تروريستها توسعه پيدا کند، گفت: ما معتقديم جغرافيای مقابله پاکستانی‌ها با تروريسم غير از تهديدهای امنيتی ماست.
وی تاکيد کرد: دغدغه‌های امنيتی آمريکا و انگليس از دغدغه‌های امنيتی ايران و مردم پاکستان برای دولت پاکستان مهم‌تر است.
اين نماينده مجلس با اشاره به قولهای ايران به پاکستان تاکيد کرد: مجلس طی تذکری خواستار اقدام جدی پاکستان با تروريستها شده و تأکيد کرده است که همه کمکهای ايران و حتی مذاکرات مرزی با اين کشور بايد تعليق شود.
وی به عدم همکاری پاکستان با ايران در مبارزه با گروهک ريگی و فراری دادن آنها توسط دستگاه‌های اطلاعات پاکستان اشاره کرد و افزود: سازمان اطلاعات محرمانه ارتش پاکستان نقش غيرقابل انکاری در کمک به گروهک‌های تروريستی و قاچاق مواد مخدر دارد.
اين کارشناس مسايل سياسی با تقسيم اقدام ضد امنيتی به دو نوع، گفت: در رويکرد اول که راهبردی است بايد ستون‌های امنيت به لرزه دربيايند اما در رويکرد دوم که ايذايی است مسالهمربوط به چالش‌های امنيتی در مرز است.
وی با يادآوری طرح طائف عربستان در سال ۶۱ مبنی بر حرکات‌های ايذايی و سو استفاده از گروههای قومی مذهبی گفت: در آن زمان که ايران در حال جنگ بود، اين طرح را شکست داد اما به نظر می‌رسد اين طرح دوباره برگشته است که بايد با آن به قدرت برخورد شود.
عضو کميسيون امنيت ملی با اشاره به تحولات عين و يمن و سفر آتی وزير امور خارجه گفت: آقای متکی در چارچوب روابط‌عمومی روتين به يمن سفر می‌کند.
وی افزود: اگر ايران پاسخی درباره حوادث صعده ندهد مقامات يمنی براساس نظر تحليلگران ضد ايرانی نقش ايران را تحليل می‌کنند اين در حالی است که ايران هيچ نقشی در مسايل يمن ندارد.
فلاحت پيشه تاکيد کرد: البته بايد حقوق مردم و به خصوص صعده رعايت شود و بايد مانع نسل‌کشی در صعده شد.
نماينده مردم کرمانشاه درباره ميانجی‌گری ايران در اين زمينه نيز گفت: ميانجی‌گری بين دو کشور معنی می‌دهد در حالی که اتفاقات يمن داخلی است.
وی افزود: در صورت درخواست دولت يمن اين مساله ممکن است اما من معتقدم ما عجله‌ای برای طرح اين موضوع نداريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016