جمعه 1 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش های فارس و ايرنا از حمله مدافعان دولت به مهدی کروبی در نمايشگاه مطبوعات

حاشيه‌های حضور کروبی در نمايشگاه مطبوعات
مردم با شعار مرگ بر منافق کروبی را از نمايشگاه بيرون کردند


خبرگزاری فارس: دقايقی پيش مهدی کروبی در آغازين دقايق حضور خود در نمايشگاه از سوی مردمی که از او با شعار مرگ بر منافق استقبال می‌کردند به بيرون از نمايشگاه هدايت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در حاشيه شانزدهمين نمايشگاه بين المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها مهدی کروبی کانديدای شکست خورده در انتخابات رياست جمهوری دوره دهم با حضور در نمايشگاه مطبوعات جو آرام اين نمايشگاه را برای دقايقی به هم ريخت. کروبی اخيرا با ادعاهای کذب اتهام هايی را عليه نظام مطرح کرده بود.
بنابراين گزارش در بين طرفداران کروبی که از ابتدای ورود وی را همراهی می کردند، در دست برخی از اين افراد چوب ديده می شد که گاهی با آن به سمت برخی مردم و طرفداران انقلاب حمله ور می شدند.
* کروبی در دقايق ابتدايی حضور خود در نمايشگاه مطبوعات با خيل مردمی روبه رو شد که از او با شعارهای مرگ بر منافق و مرگ بر ضد ولايت فقيه استقبال می‌کردند.
* حجم شعار‌ها بر عليه کانديدای شکست خورده دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری دوره دهم به حدی بود که وی مجبور شد از همان ابتدای نمايشگاه راه خود را کج کرده و به دنبال درب خروج باشد. اما در اين بين نيز با شعارهای «مرگ بر دروغگو» و «مرگ بر منافق» حاضرين در نمايشگاه روبه رو شد.
عده‌ای از هواداران اندک وی در نمايشگاه نيز در اين بين با شعار درود بر کروبی و شعارهايی عليه نظام و انقلاب به دنبال درگيری و به اغتشاش کشاندن جو نمايشگاه بودند که موفق به اين کار نشدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* در نهايت مهدی کروبی در ميان شعار‌های فراوان حاضر در نمايشگاه که عليه وی سر داده می‌شد از همان دری که وارد نمايشگاه شده بود خارج شد.
* يکی از محافظان مهدی کروبی برای متفرق کردن انبوه جمعيت معترض به صورت هوايی اقدام به تيراندازی نمود. اين امر در بين محافظان شخصيت‌های کشوری اقدامی شايسته محسوب نمی شود.
* مهدی کروبی بعد از حضور چند دقيقه ای در نمايشگاه از طبقه دوم مصلی خارج شد. کروبی در پی هجوم برخی افراد به سمت وی و پرتاب لنگه کفش به طرف او مجبور شد بدون عمامه مصلی را ترک کند.
* به هنگام ورود کروبی به نمايشگاه جمعی به صورت سازماندهی شده در اطراف وی حضور پيدا کرده و با شعارهای هماهنگ سعی داشتند جو نمايشگاه را به نفع اين کانديدای شکست خورده انتخابات اخير رقم بزنند؛ اما وی چند قدم در نمايشگاه پيش نرفته بود که جمعيت حاضر در نمايشگاه در اطراف کروبی حلقه زده و شعارهای "مرگ بر منافق "، "مرگ بر ضد ولايت فقيه "، "کروبی دروغگو، پول جزايری کو "، "مرگ بر ديکتاتور "، "ما اهل کوفه نيستيم، علی تنها بماند " و "مرگ بر دروغگو " سر دادند تا وی متوجه شود که جو نمايشگاه به هيچ وجه مطلوب وی و همفکرانش نيست.
کروبی پس از مواجه شدن با شعارهای مذکور که از سوی عده زيادی از حاضران در نمايشگاه سر داده می‌شد، مجبور شد عطای حضور در نمايشگاه را به لقای حفظ تتمه آبرو، بخشيده و راه را برای خروج از نمايشگاه کج کند.
اما اين پايان ماجرا نبود و جمعيت حاضر در نمايشگاه قصد داشتند به جهت اقدامات ۴ ماه اخير کروبی که موجب خدشه وارد شدن به اعتبار نظام جمهوری اسلامی و وارد شدن آسيب‌های فراوان به هم‌ميهنانشان شده بود، وی را با شعارهای خود تا درب خروجی نمايشگاه مشايعت کنند.
پس از کج کردن راه از سوی کروبی، جمعيت حاضر مجددا با شعارهای "دروغگو برو گم شو "، "مزدور برو گم شو " و "مرگ بر منافق " وی را همراهی می‌کردند .
در اين بين نهضت لنگه کفش نيز به راه افتاد و جمعيت خشمگين حاضر با پرتاب کردن لنگه کفش‌های پی‌در‌پی به سبک "منتظرالزيدی " به سوی کروبی، اقدامات اخير وی که موجب صدمه ديدن و کشته شدن جمعی از جوانان کشور شده بود را پاسخ می‌گفتند.
اعتراضات مردم خشگين در نمايشگاه و اين لنگه‌کفش‌های پی‌درپی و جاخالی‌دادن‌های کروبی در نهايت منجر به افتادن عمامه از سر کروبی شد و وی را مجبور کرد که نيمی از وقت حاضر در ميان جمعيت معترض را بدون عمامه سپری کند.
محافظان کروبی که به دنبال جايی برای اسکان آرام کروبی و حضور مجدد وی در سالن نمايشگاه بودند، به دليل حضور خيل جمعيت معترض با شکاندن پارتيشن‌های برخی غرفه‌ها به دنبال محلی برای حضور کروبی بودند که اين امر نيز موجب نشد که مردم از بيرون کردن وی از نمايشگاه منصرف شوند.
گروه ساماندهی شده نيز پس از روبرو شدن با جمع زيادی که عليه کروبی شعار می‌دادند، غائله را ترک گفته و صحنه را به سود معترضان به کروبی و موسوی ترک کردند.
از جمله نکات جالب در اين غائله، استفاده مکرر برخی محافظان کروبی از شوک‌های الکتريکی عليه معترضان بود .برخی محافظان کروبی علنا مردم را به برخورد تهديد می‌کردند.
اما يکی از اتفاقاتی که به ندرت در حضور شخصيت‌های سياسی کشور در مجامع عمومی به چشم می‌خورد، استفاده از سلاح‌های گرم است که حضور کروبی در نمايشگاه موجب شد اين اتفاق نيز رخ دهد.
اما اين شليک هوايی نيز موجب پراکنده شدن جمعيت معترضان به کروبی نشد تا اينکه کروبی در نهايت با سوار شدن به خودروی خود نمايشگاه را ترک کرد و آرامش به نمايشگاه برگردانده شد.
پس از خروج کروبی از نمايشگاه، جمعيت معترض با شعارهای "الله اکبر " و "ما اهل کوفه نيستيم، علی تنها بماند " و ... به داخل نمايشگاه آمدند.
اين جمعيت پس از ورود مجدد به نمايشگاه با شعارهای "الله اکبر "، "مرگ بر منافق " و "مرگ بر ضد ولايت فقيه "، «بسيجی واقعی نورعلی شوشتری»، در نمايشگاه دور چرخيده و با ذکر صلوات به روح مطهر شهدا و بخصوص شهدای اخير حادثه تروريستی "پيشين " به تجمع خود پايان دادند.

***

ايرنا:
انگيزه کروبی از حضور در نمايشگاه مطبوعات چه بود؟

مهدی کروبی دبير کل حزب اعتماد ملی، ساعتی پيش به همراه تعدادی از آشوبگران پس از انتخابات در شانزدهمين جشنواره و نمايشگاه بين المللی مطبوعات و خبرگزاری ها حضور يافت.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ايرنا، مهدی کروبی حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقيقه امروز ( جمعه) به طور ناگهانی در نمايشگاه مطبوعات حضور يافت که به دنبال حضور وی، جو حاکم بر نمايشگاه که در طول سه روز برگزاری بسيار عادی بود، متشنج شد.
ابتدای حضور کروبی که با شعار های تند سياسی همراهان وی همراه بود، منجر به تخريب غرفه استان لرستان در ورودی نمايشگاه مطبوعات شد.
وی در ادامه بدون بازديد از هيچ يک از غرفه های نمايشگاه، به حرکت خود در داخل نمايشگاه ادامه داد و با هجوم آشوبگران همراه وی، غرفه های روزنامه "وطن امروز" و روابط عمومی نمايشگاه تخريب شد.
کروبی در ادامه حضور در نمايشگاه به سمت غرفه رسانه های خارجی در طبقه بالای نمايشگاه رفت که در حين بالا رفتن از پله ها، عمامه وی از سرش افتاد.
کروبی در حاليکه با شعار های تند سياسی آشوبگران حامی موسوم به جنبش سبز، همراهی می شد، با اعتراض مردم داخل نمايشگاه، بيرون رفت.
محافظان وی در هنگام خروج، مبادرت به تيراندازی هوايی کردند که اين تير اندازی جو نمايشگاه را بيش از پيش متشنج کرد.
دبير کل حزب اعتماد ملی در حالی که با سر برهنه، قصد سوار بر خودرو خويش را داشت، با پرتاب کفش يکی از معترضين به حضور وی، بدرقه شد.
پس از خروج کروبی از نمايشگاه، آشوبگران با سر دادن شعار های تند سياسی مبادرت به راهپيمايی در داخل نمايشگاه کردند که در هنگام عبور از کنار غرفه روزنامه کيهان به درگيری فيزيکی و لفظی با غرفه داران و بازديدکنندگان نمايشگاه پرداختند.
مهدی کروبی در مدت ۱۵ دقيقه ای که در داخل نمايشگاه حضور داشت از هيج يک از غرفه ها بازديد نکرد و فقط به راهپيمايی در داخل نمايشگاه پرداخت.
انگيزه مهدی کروبی از حضور در نمايشگاه مطبوعات چه می تواند باشد؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016