دوشنبه 27 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تسليت ميرحسين موسوی و مهدی کروبی به مناسبت حمله تروريستی در سيستان و بلوچستان، پارلمان‌نيوز و تغيير

پيام تسليت مهندس موسوی به مناسبت حادثه تلخ تروريستی روز گذشته

پارلمان‌نيوز: در پی اقدام تروريستی روزگذشته در استان سيستان و بلوچستان که منجر به شهادت بيش از ۴۰نفر از فرماندهان سپاه، معمتدان محلی و مردم شد، مهندس ميرحسين موسوی در پيامی اين واقعه تلخ را تسليت گفت.

به گزارش پايگاه خبری فراکسيون خط امام(ره) مجلس «پارلمان‌نيوز»، متن اين پيام بدين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم

خبر شهادت تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران و ديگر افراد بيگناه در حادثه تروريستی سيستان و بلوچستان مردم ما را متاثر کرده است. خشونت لجام گسيخته‌ای که تعصب و قشری‌گری در مرزهای شرقی کشور ما بر انگيخته است جا دارد اين تامل را در ما برانگيزد که بذرهايی از اين نوع در هر کجا و هر زمان که کاشته شوند به فاصله چند سال چه بحران های ريشه‌داری را شکل می‌دهند و چگونه مجال زندگی را بر انسان‌ها تنگ می‌کنند.

وظيفه ملی همه ايرانيان از هر قشر و قوميتی است که اجازه صدور بحران‌هايی که هنوز به خارج از مرزهای ما تعلق دارند را به خاک خود ندهند. امنيت، وحدت و تماميت ارضی کشور وديعه‌ای بزرگ است که همه ما در زمينه حراست از آن در برابر نسل‌های آينده مسئوليت داريم.

اينجانب ضمن محکوم کردن حادثه تروريستی اخير برای شهيدان آن رحمت و مغفرت و برای بازماندگانشان صبر و اجر از خداوند مسئلت می‌کنم.

***

پيام تسليت مهدی کروبی

تغيير - در پی حادثه تروريستی- انتحاری در جنوب شرق کشور و شهادت جمعی از فرماندهان سپاه مهدی کروبی پيام تسليتی صادر کرد:

انالله و انا اليه راجعون

بار ديگر تعدادی از فرزندان سپاهی‌ام که برخی از آنان در سال‌های دفاع مقدس برای حفاظت از ارزش‌های واقعی انقلاب اسلامی و پاسداری از مرزهای عقيدتی و جغرافيايی ملت و کشور ايران، بارها تا مرز شهادت پيش رفته بودند در يک عمليات تروريستی هدف قرار گرفتند و به همراه عده‌ای از بزرگان و سران عشاير سيستان و بلوچستان به شهادت رسيدند.

اينجانب اين ضايعه بزرگ را اولاً به خانواده همه شهدا و ثانياً به مردم عزيز سيستان و بلوچستان و ثالثاً به ساير هموطنان تسليت می‌گويم. از خداوند مهربان عاجزانه مسئلت می‌نمايم که پاداش خون‌های ريخته شده اين عزيزان را افزايش امنيت در سراسر کشور و به ويژه سيستان و بلوچستان عزيز قرار دهد و همه ما را در نزديک کردن هر چه بيشتر دل‌های تمامی مردم ايران ياری فرمايد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016