سه شنبه 12 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جدال لفظی احمدی‌نژاد و لاريجانی بر سر يک نطق، حاشيه‌های حضور غيرمنتظره احمدی‌نژاد در مجلس، ايلنا

احمدی‌نژاد: طبق قانون اساسی من می توانم صحبت کنم
لاريجانی: طبق آيين‌نامه مجلس، شما بايد برای صحبت کردن از قبل به هيات رييسه مجلس اطلاع می‌داديد که اين کار را نکرديد.


ايلنا: ورود غيرمنتظره محمود احمدی‌نژاد به جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی، با حاشيه‌هايی همراه بود.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ايلنا، پس از آنکه احمدی‌نژاد به صورت غير منتظره وارد صحن علنی مجلس شد و تعدادی از نمايندگان برای لحظاتی طولانی به دور وی جمع شدند‏، گفت‌وگوی طولانی غلامرضا مصباحی مقدم و کاظم دلخوش با محمود احمدی‌نژاد که ظاهرا چندان هم دوستانه نبود از چشم خبرنگاران دور نماند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است پس از آن محمدرضا رحيمی معاون اول رييس جمهور با رفتن به جايگاه هيات رييسه به رايزنی با لاريجانی پرداخت و ظاهرا خواستار اجازه وقت برای محمود احمدی‌نژاد شد.
در حين بررسی ماده ۱۵ هنگامی که مجلس نيازمند نظر دولت بود، لاريجانی خطاب به احمدی‌نژاد گفت: آقای احمدی‌نژاد اگر می‌خواهيد صحبت کنيد تنها می‌توانيد از ۵ دقيقه وقت نماينده دولت برای صحبت در مورد همين ماده استفاده کنيد. در اين هنگام محمود احمدی‌نژاد گفت: طبق قانون اساسی من می‌توانم صحبت کنم. رييس مجلس نيز در پاسخ به وی گفت: طبق آيين‌نامه مجلس شما بايد برای صحبت کردن از قبل به هيات رييسه مجلس اطلاع می‌داديد که اين کار را نکرديد.
پس از رايزنی‌های افرادی همچون رحيمی، ‌نديمی، باهنر، و ميرتاج‌الدينی که به دور لاريجانی حلقه زده بودند و تصويب ماده ۱۵، لاريجانی که انگار راضی به صحبت کردن بدون اطلاع احمدی‌نژاد شده بود، خطاب به وی گفت: شما اگر می‌خواهيد می‌توانيد صحبت کنيد.
محمود احمدی‌نژاد که مشخص نبود امروز چرا به شکل غيرمنتظره و با نگرانی از چه موضوعی به صحن علنی مجلس آمده بود پشت تريبون مجلس قرار گرفت و پس از مکث دو دقيقه‌ای خود شروع به صحبت کردن کرد.
متن صحبت‌های احمدی‌نژاد متعاقبا ارسال می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016