سه شنبه 12 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت الله خامنه ای: مسوولان کشور فريب لبخندهای آمريکا را نخواهند خورد، ايسنا

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه در ديدار هزاران نفر از دانش آموزان، دانشجويان و خانواده‌های شهدا، با اشاره به لزوم بصيرت برای شناخت استکبار، دولت امريکا را مستکبر واقعی در دنيا دانستند و تأکيد کردند: تا زمانی که دولت امريکا از روحيه استکباری خود و تهديد، دست بر ندارد، ملت ايران، فريب سخنان به ظاهر آشتی جويانه دولت امريکا را نخواهد خورد و به هيچ وجه نيز از استقلال، آزادی، منافع ملی و حقوق خود عقب نشينی نخواهد کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) در اين ديدار که در آستانه سيزدهم آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی انجام شد، رهبر انقلاب اسلامی، لازمه مبارزه صحيح، منطقی، معقول و در عين حال قاطع را چند پيش نياز دانستند و افزودند: انگيزه برخاسته از ايمان يکی از لوازم اين مبارزه است، زيرا نمی‌توان ملتی را با دستور وادار به ايستادگی در صحنه‌های دشوار کرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: به برکت تجربه متراکم سی ساله، نسل جوان امروز، از آن‌چنان انگيزه ايمانی برخوردار است که اگر از انگيزه جوانان اول انقلاب بيشتر نباشد، کمتر نيست.

ايشان با تأکيد بر اين‌که بايد حساب اندک انقلابيون فرسوده و پشيمان از مبارزه را از توده ملت و جوانان جدا کرد، افزودند: اگر امروز حادثه‌ای همچون جنگ تحميلی در کشور اتفاق افتد، هجوم داوطلبانه جوانان برای مقابله با دشمن به مراتب بيشتر از سال‌های ۵۹ و ۶۰ خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رهبر انقلاب اسلامی دومين پيش نياز مبارزه صحيح، منطقی و قاطع را بصيرت دانستند و خاطرنشان کردند: علت تأکيدهای مکرر اخير بر مساله بصيرت، شرايط کنونی دنيا، و موقعيت استثنايی و ممتاز ايران است زيرا در اين شرايط، هرگونه حرکت عمومی، به يک بصيرت عمومی نياز دارد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای بصيرت نسل جوان کنونی را نيز بسيار بيشتر از جوانان اول انقلاب و بعد از آن دانستند و افزودند: برای مبارزه با استکبار، مهمترين مساله، شناخت استکبار است.

ايشان تأکيد کردند: استکبار يعنی قدرت، يا قدرت‌هايی که با امکانات مالی، نظامی و تبليغاتی خود، در امور داخلی ديگر کشورها و ملت‌ها، دخالت مالکانه می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به عملکرد دولت امريکا در کشورهای مختلف دنيا به ويژه کشورهای اسلامی، اين دولت را يک مستکبر به معنای واقعی دانستند و افزودند: بعد از پيروزی انقلاب اسلامی و آشکار شدن قدرت ملت ايران در برچيدن نظام پادشاهی فاسد و وابسته، دولت امريکا بجای عذرخواهی از ملت ايران و جبران ضربه ها و خساراتی که به اين ملت زده بود، و حل مسائل، از همان روزهای اول انقلاب اسلامی به طراحی توطئه بر ضد ملت ايران و نظام اسلامی پرداخت و سفارت امريکا در تهران به مرکز جاسوسی و توطئه برضد ايران تبديل شد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با تأکيد بر اين‌که فهرست جنايات سی‌ساله دولت امريکا نسبت به ملت ايران، يک کتاب قطور است، خاطرنشان کردند: سال‌ها قبل يکی از وزرای دفاع امريکا، حرف دل دولتمردان اين کشور را زد و خواستار ريشه کنی ملت ايران شد و هرکاری هم که توانستند انجام دادند اما امام بزرگوار(ره) و آن مرد استثنايی تاريخ در مقابل امريکا ايستاد و تأکيد کرد، ملت ايران عقب نشينی نخواهد کرد و امريکا هم هيچ غلطی نمی‌تواند بکند.

ايشان با تأکيد بر اين‌که امريکا هر اقدامی را که می‌توانسته، بر ضد ملت ايران انجام دهد، انجام داده است، افزودند: نتيجه اين رويارويی، بالندگی هرچه بيشتر اين ملت، پيشرفت جمهوری اسلامی، و قدرت روزافزون کشور و نظام اسلامی بوده است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخی اظهارات به ظاهر آشتی‌جويانه اخير مقامات امريکايی خاطرنشان کردند: هرگاه امريکايی‌ها لبخند ظاهری زده‌اند، پس از دقت و بررسی مشخص شده، خنجری نيز در پشت خود مخفی کرده‌اند و نيت آن‌ها عوض نشده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با تأکيد بر اين‌که لبخند تاکتيکی، فقط کودکان را فريب می‌دهد، افزودند: اگر يک ملت بزرگ و با تجربه، و مسوولان برگزيده اين ملت، فريب چنين لبخندهايی را بخورند، يا بايد بسيار ساده لوح، و يا غرق در هوی و هوس باشند، که بخواهند با دشمن سازش کنند.

ايشان خاطرنشان کردند: اگر مسوولان کشور با هوش، مجرب، پخته و دل در گرو منافع ملت داشته باشند، فريب اين لبخندها را نخواهند خورد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخی سخنان بظاهر زيبا و پيغام های مکرر شفاهی و کتبی رييس‌جمهور جديد امريکا، برای مذاکره با ايران و حل مشکلات، تأکيد کردند: جمهوری اسلامی ايران از همان ابتدا تصميم گرفت پيش داوری نکند و در عمل شعار «تغيير» را ملاحظه کند اما در اين مدت هرچه در عمل ديده شده، خلاف سخنانی بوده که بر زبان جاری شده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سخنان خود در اول فروردين در مشهد مقدس مبنی بر اين‌که اگر دستکش مخملی برروی پنجه چدنی کشيده شده باشد جمهوری اسلامی ايران دست خود را بسوی اين دست دراز نخواهد کرد، افزودند: امريکاييها از يک طرف صحبت از مذاکره می کنند، اما از طرف ديگر، به تهديدهای خود ادامه می دهند و می گويند مذاکره بايد به نتيجه مورد نظر ما برسد، و اگر نرسد، فلان کار را خواهيم کرد.

ايشان تأکيد کردند: اين همان رابطه گرگ و ميش است که امام فرمودند، ما اين رابطه را نمی خواهيم.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در دوره ای که دو ابرقدرت در جهان بود و در دشمنی با جمهوری اسلامی هم اتفاق نظر داشتند، ملت ايران در مقابل آنها ايستاد و هر دو ابرقدرت را به زانو درآورد و اين بايد درس عبرتی برای امريکاييها باشد زيرا امريکا اکنون قدرت آن دوره را ندارد و قدرت نظام اسلامی نيز چندين برابر شده است.

حضرت آيت الله خامنه ای با تأکيد بر اينکه ملت ايران بدنبال استقلال، آزادی، منافع ملی و پيشرفت در علم و فناوری است خاطرنشان کردند: اگر کسی بخواهد به اين حقوق ملت ايران تعرض کند، ملت با تمام وجود در مقابل او خواهد ايستاد و او را به زانو درخواهد آورد.

ايشان افزودند: زمانی که امريکا از روحيه استکباری و دخالتهای بيجا در امور ملتها دست بردارد، برای ما دولتی همانند ساير دولتها خواهد بود اما تا هنگامی که امريکا همچنان به دنبال طمع برگشت به ايران، به عقب بردن زمان، و سلطه بر ايران باشد، با هيچ وسيله ای نخواهد توانست، ملت ايران را وادار به عقب نشينی کند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: امريکاييها به برخی مسائل و غائله های بعد از انتخابات دل خوش نکنند زيرا جمهوری اسلامی ايران عميق تر و ريشه دارتر از اين حرفها است و نظام اسلامی بر حوادث بسيار سخت تر از اين مسائل هم، فائق آمده است.

حضرت آيت الله خامنه ای تأکيد کردند: امريکاييها بدانند، چند نفر با هر انگيزه ای اعم از انگيزه خباثت آلود و يا انگيزه بد و همراه با ساده لوحی، که با جمهوری اسلامی ايران مواجه شده اند، نمی توانند برای امريکا فرش قرمز پهن کنند، زيرا ملت ايران ايستاده است.

ايشان در بخش ديگری از سخنان خود، کشور و آينده آن را متعلق به جوانان دانستند و افزودند: اين کشور را بايد با اراده و عزم مستحکم ناشی از ايمان دينی حفظ کرد و اقتدار واقعی ملت ايران در گرو علم و تحقيق است.

رهبر انقلاب اسلامی، لازمه اين اقتدار واقعی را قرار گرفتن علم در کنار انگيزه دينی دانستند و تأکيد کردند: ابرقدرتها و دنباله های داخلی آنها، در مقابل يک ملت مقتدر و با ايمان، چاره ای جز عقب نشينی ندارند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در پايان خطاب به جوانان خاطرنشان کردند: به خداوند متعال، اعتماد و حسن ظن داشته باشيد و بدانيد پيروزی و نصرت الهی با شما است و با اقتدار، عزم، تهذيب نفس و خودسازی علمی به پيش رويد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016