چهارشنبه 13 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت علوم ِ کامران دانشجو مدرک تحصيلی مشکوک مديران را بررسی می کند، مهر

وزير علوم، تحقيقات و فناوری درباره بررسی مدارک تحصيلی مديران کشور گفت: بررسی مدارک همه مسئولين مد نظر نيست بلکه وزارت علوم در صورت وجود شک در مدرک تحصيلی شخصی خاص مدرک وی را مورد بررسی قرار می دهد.
به گزارش خبرنگار مهر، کامران دانشجو صبح چهارشنبه در حاشيه بيست و سومين کنفرانس سالانه انجمن آسيايی دانشگاههای باز در جمع خبرنگاران گفت: دانشجو بايد فعال باشد و برای وزارت علوم نيز نشاط سياسی دانشجو اصل است اما يکی از شاخصهای فرهيختگان دانشجو اخلاق و قانونمداری و عدم توهين به ديگران است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی يکی ديگر از شاخصهای فرهيختگی را قانونمنداری دانست و گفت: وزارت علوم به دنبال شنيدن نظرات مختلف در دانشگاهها است اما اين به اين معنا نيست که عده ای اندک بخواهند حق ديگران را در دانشگاه پايمال کنند. دانشجو بايد بر اساس قانون عمومی دانشگاه عمل کند در اين صورت است که مورد پشتيبانی قرار می گيرد.

وزارت علوم در خصوص آنفلوآنزا مجری دستورات وزارت بهداشت است

وزير علوم همچنين در رابطه با راهکارهای وزارت علوم در خصوص آنفلوآنزای نوع A در دانشگاهها گفت: هر دستوری که وزارت بهداشت به ما بدهد اجرا می کنيم. وزرات علوم مجری دستور وزارت بهداشت در دانشگاهها است.

خريد و فروش پايان نامه ها را پيگيری می کنيم

وی با اشاره به بحث خريد و فروش پايان نامه ها نيز گفت: اين موضوع برای ما بسيار مهم است و به شدت درباره آن حساس هستيم و پيگری می کنيم اما دانشجويان و اساتيد دانشگاهی چهره های فرهيخته ای هستند و نبايد اشتباه چند نفر را به همه نسبت داد.

دانشجو درباره تشکيل جلسه شورای عالی علوم، تحقيقات و فناوری پس از سه سال تأخير گفت: اين شورا شب گذشته به رياست رئيس جمهور برگزار شد و در اين جلسه سياستگذاريهای پژوهش و فناوری کشور مطرح و به تصويب رسيد.

مدارک مشکوک مديران را بررسی می کنيم

وی همچنين به بررسی مدارک تحصيلی مديران و مسئولان کشور اشاره کرد و گفت: بررسی مدارک همه مسئولين ساز و کار وسيعی نياز دارد که اين مد نظر نيست بلکه وزارت علوم در صورت وجود شک در مدرک شخص خاصی مدرک وی را مورد بررسی قرار می دهد.

برای اجرای حذف کنکور از مجلس مهلت می خواهيم

وزير علوم درباره روند حذف کنکور گفت: اين قانون در سال ۹۰ قابليت اجرای کامل ندارد و در جلسه اخير کميته کنکور قرار شد اطلاع رسانی کامل توسط سازمان سنجش در اين زمينه صورت گيرد. در حال حاضر در حال مذاکره با مجلس هستيم تا برای اجرای آن از مجلس مهلت بيشتری بخواهيم.

صدا و سيما بايد در تبليغ موسسات آموزش عالی با وزارت علوم هماهنگ باشد

وی با اشاره به تبليغات صدا و سيما درباره موسسات و مراکز آموزش عالی افزود: صدا و سيما بايد تبليغاتی که در اين خصوص ارائه می دهد را با وزارت علوم هماهنگ کند و در صورتی که موسسه ‌ای مجوز نداشته و فعاليت غيرقانونی داشته باشد بايد از تبليغ آن در صدا و سيما جلوگيری شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016