سه شنبه 19 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک معامله سودآور ديگر برای سپاه: قرارگاه خاتم الانبياء برنده مناقصه ۲.۵ ميليارد دلاری چابهار شد، نوروز

وزير راه و ترابری دولت کودتا از برنده شدن قرارگاه خاتم الانبياء در مناقصه ۲.۵ ميليارد دلاری پروژه ساخت خط ريلی پس کرانه در منطقه آزاد چابهار خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش نوروز، اين خبر در شرايطی اعلام می شود که پيش از اين خبر خريد بلوک ۵۰ درصدی شرکت مخابرات توسط سپاه – خريدی که بلافاصله به عنوان بزرگترين خريد تاريخ بورس کشور مطرح شد- انتقادات گسترده ای را درواکنش به حضور گسترده اين نهاد نظامی در عرصه فعاليت های اقتصادی در پی داشت به گونه ای که برخی خبرها حتی از احتمال ابطال اين معامله به دليل اخراج غير قانونی رقيب اين نهاد نظامی در معامله فوق، حکايت داشت، هرچند که رييس سازمان خصوصی سازی در گفتگويی کوتاه با راديو، اعلام کرد که اين معامله از نظر سازمان خصوصی سازی "انجام شده" است.

گسترش حضور سپاه در حوزه فعاليت های سودآور اقتصادی بويژه در سالهای اخير، نه تنها با نظر صريح بنيانگذار جمهوری اسلامی منافات دارد، که حتی ميان فعالان سياسی و اقتصادی نزديک به ساختار قدرت نيز کمتر کسی را می توان يافت که علنا از اين موضوع دفاع کند.

گفتنی است ميرحسين موسوی نيز در مصاحبه اخير خود در اين خصوص تاکيد کرده است: سه چهار سال اخير توسعه موسسات پولی عجيب و غريب هم در ميان نيروهای نظامی و انتظامی مشکل ايجاد کرده و هم در ميان مردم. فکر نکنيم سپاهی عزيزی که در مرزهای کشور شهيد می شود، نفعی از اين برده است، خير! اين فعاليت اقتصادی برای خود شبکه ای ايجاد کرده که يک شبکه اقتصادی صرف نيست، مقاصد سياسی هم دارد و اين به نفع کشور نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016