شنبه 23 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مسکو از تحريم ها عليه ايران حمايت می کند، راديو بين المللی فرانسه

مسکو آماده است تا از تحريم های بين المللی جديد عليه ايران حمايت کند.

به نوشتۀ روزنامۀ روسی " کمرسانت" و به گفتۀ منابع نزديک به ديميتری مدودف، رئيس جمهوری روسيه، اين کشور از تحريم های جديد عليه ايران حمايت خواهد کرد. اين منابع حتی ميزان ارادۀ آمادگی دولت روسيه برای همکاری و حمايت از تصميم سازمان ملل برای تحريم را صد در صد دانسته اند.

روزنامۀ کمرسانت به نقل از يک منبع ديپلماتيک اين کشور نوشته است:" مسألۀ مهم در اين ميان، توافق بر سر ارزيابی های متخصصان روسی و آمريکايی بر سر ضرورت های لازم برای چنين تصميم يعنی افزايش تحريم هاست". اين منبع اما اضافه می کند " مسلم است که مجبور کردن تهران برای همکاری بهتر از فشار بر اين کشور با تحريم های جديد است، چرا که تحريم می تواند ايران را به عدم همکاری با جامعۀ بين المللی بر سر مسألۀ هسته ای اين کشور بکشاند و در اين صورت ما هيچ اطلاعاتی از فعاليت های هسته ای ايران نخواهيم داشت".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نوشتۀ اين روزنامۀ روسی، تصميم نهايی بر سر يک توافقنامۀ جديد تحريم عليه ايران به رؤسای جمهوری روسيه و آمريکا بستگی دارد.

باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا و ديميتری مدودف، رئيس جمهوری روسيه روز يکشنبه در سنگاپور و در حاشیۀ کنفرانس اقتصادی آسيا ديدار خواهند کرد.

اين روزنامۀ در مورد مسائلی که در اين ديدار مطرح خواهد شد نوشته است:" اين دو رئيس جمهور نه تنها بر سر مسألۀ اتمی ايران با يکديگر تبادل نظر خواهند کرد، بلکه می توانند بر سر زمان آغاز تحريم های جديد نيز تصميم گيری کنند".

ديميتری مدودوف چندی پيش در يک مصاحبه با هفته نامۀ آلمانی اشپيگل، گفته بود چنانچه پيشرفت های جديدی بر سر پروندۀ اتمی ايران صورت نگيرد، گزينۀ تحريم های جديد عليه تهران همچنان باقی خواهد ماند.

طرح پيشنهادی آژانس انرژی اتمی برای غنی سازی اورانيوم مورد نياز ايران در روسيه و فرانسه، از سوی ايران با پاسخ صريحی روبرو نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016