جمعه 22 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضبط دارايی های بنياد علوی همزمان با مسدود ماندن دارايی های تهران در آمريکا، راديو بين المللی فرانسه

ناصر اعتمادی - رئيس جمهوری آمريکا ديروز پنجشنبه دارايی های ايران را در آمريکا برای يک سال ديگر مسدود کرد. اين تصميم که از سی سال پيش هر سال در اين کشور تمديد می شود اول بار توسط جيمی کارتر رئيس جمهوری پيشين آمريکا و در پی گروگانگيری در سفارتخانۀ اين کشور در تهران اتخاذ شد.

اما اين تمديد امسال با درخواست ضبط دارايی های بنياد علوی، وابسته به جمهوری اسلامی، در آمريکا همزمان بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادستان فدرآل نيويورک طی شکايتی خواسته است که دادگستری آمريکا دارايی های بنياد علوی را که شامل حساب های بانکی، چهار مسجد، يک ساختمان سی وشش طبقه در خيابان پنجم نيويورک و مراکز اسلامی آن در مری لند، ويرجينيا، کاليفرنيا و تکزاس می شود ضبط کند.

به گفتۀ دادسرای نيويورک بنياد علوی مستقيماً از سوی رهبر جمهوری اسلامی ايران، آيت الله خامنه ای، هدايت می شود و درآمدهای آن از طريق شرکت آسا به حساب بانک ملی ايران واريز می گردد که در اصل بانک دولتی جمهوری اسلامی است و از سال ٢٠٠٨ هدف تحريم های آمريکا نيز قرار گرفته است.

دادستان فدرآل نيويورک در شکايت خود عليه بنياد علوی آن را ويترين جمهوری اسلامی معرفی کرده و افزوده است که از دو دهۀ پيش و با نقض کامل قوانين آمريکا رياست اين بنياد را مقامات مختلف ايرانی، از جمله نمايندگان جمهوری اسلامی در سازمان ملل برعهده داشته اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016