شنبه 23 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرلشگر جعفری: رهبری از عملکرد بسيج و سپاه در حوادث پس از انتخابات تقدير کرد، فارس

خبرگزاری فارس: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری گفت: مقام معظم رهبری از اقدامات بسيج و سپاه در فرو نشاندن آتش فتنه، تقدير کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز در مراسم توديع و معارفه فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ با اشاره به سوابق طولانی سردار همدانی فرمانده جديد اين سپاه اظهار داشت: پس ازشهادت سردار شوشتری بود که به فکر اين جابجايی‌ها افتاديم چرا که ايشان هم جانشينی فرمانده نيروی زمينی و هم فرماندهی قرارگاه قدس را بر عهده داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه در سپاه چيزی به نام بازنشستگی نداريم، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران با همه سازمان‌های نظامی دنيا متفاوت است و ما معتقديم که کار برای نظام خصوصا در سپاه پاسداران بازنشستگی ندارد و بايد زمينه‌ای فراهم شود که پاسداران پس از بازنشستگی در بسيج به کار گرفته شوند و اين يکی از اقداماتی است که به خوبی در سپاه تهران بزرگ صورت می‌گيرد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: کارهای بسيار زيادی از جمله توسعه کيفی بسيج و توسعه زيرساخت‌ها بايد در دستور کار قرار گيرد، اين اقدامات را در راستای تحولات اساسی و تقويت بسيج دانست.
جعفری با اشاره به تغيير و تحول اخير ساختاری در سپاه پاسداران گفت: اين تحولات اراده شخص مقام معظم رهبری بود که در راستای حفظ قوی‌تر و مطلوب‌تر انقلاب و نظام اسلامی صورت گرفته بود.
وی مقابله با تهديدات نرم را مهمترين ماموريت سپاه‌های استانی عنوان کرد و گفت: تيپ‌های عملياتی بسيج نيز در ذيل اين سپاه‌ها قرار می‌گيرند چرا که محور اصلی آمادگی و مولفه اصلی قدرت در سپاه همين يگان‌های مردمی بسيج است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بيان اينکه جدا بودن يگان‌های زمينی سپاه از بسيج آنها را تقويت نمی‌کرد، افزود: اينکه نيروی مقاومت بسيج هم کار نظامی بکند، اشتباه بود بلکه بايد تمرکز اصلی بر روی تهديدات فرهنگی و اجتماعی قرار بگيرد.
جعفری تاکيد کرد: سازمانی پويا است که بتواند تغييرات شرايط محيطی را در خود اعمال کند و در سپاه نيز وقتی ماهيت تهديد عوض می‌شود، بايد اثر خود را در درون سازمان بگذارد.
وی با بيان اينکه اولويت امروز مقابله با تهديدات نرم و تهديدات فيزيکی است که به دنبال آن صورت می‌گيرد، خاطرنشان کرد: امروز زمينه برای کار فراهم شده و سپاه‌های استانی در اولويت هستند چراکه مقابله با تهديدات نرم بر عهده اين سپاه‌ها است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکيد بر اهميت توجه به حوزه‌ها و پايگاه‌های بسيج اظهار داشت: بايد با اجرای طرح‌های مختلف از جمله آيه‌های تمدن و صالحين تحول در نشاط را در اين حوزه‌ها شاهد باشيم.
جعفری اظهار داشت: ما از طرف مقام معظم ماموريم تا انسان‌هايی همطراز امام و انقلاب تربيت کرده و اشراف اطلاعاتی در ماموريت‌ها و تشکيل بسيج ده‌ها ميليونی را در اولويت کاری خود قرار دهيم.
وی همچنين ضمن تقدير از زحمات سردار عراقی در طول مدت خدمت خود به عنوان فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: ايشان با تلاش شبانه‌روزی برای راه‌اندازی اين سپاه اقدامات زيرساختی خوبی انجام دادند و اميدواريم در مسئوليت جديد‌شان به عنوان جانشين فرمانده نيروی زمينی سپاه که جايگزين سردار شهيد شوشتری می‌باشد نيز موفق باشند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش ديگری از صحبت‌های خود با اشاره به حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری گفت: مقام معظم رهبری از اقدامات بسيج و سپاه در فرو نشاندن آتش فتنه، تقدير کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016