پنجشنبه 5 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اکسيون جهانی "اتحاد برای ايران" به مناسبت روز جهانی حقوق بشر در ۱۲ دسامبر (به انگليسی)

روز جهانی هنر در حمايت از جنبش حقوق مدنی در ايران

www.united4iran.org

۱۲ آذرماه ۱۳۸۸- درروز ۲۱ آذرماه ۱۳۸۸؛ روز همبستگی و حمايت جهانی از جنبش حقوق مدنی در ايران، برنامه های متعددی تحت عنوان روز جهانی هنر برای حقوق بشر برگزار خواهد شد که توجه جهان را در روز جهانی حقوق بشر بر وضعيت ناگوار حقوق بشر در ايران متمرکز خواهد کرد.
به دنبال قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در مورد وضعيت حقوق بشر در۲۹ آبان، جامعه جهانی با شرکت در اين برنامه ها از حکومت ايران ميخواهد که:
· به آزادی تجمع، آزادی بيان،و آزادی مطبوعات احترام گذاشته،
· تمامی زندانيان عقيدتی-سياسی را آزاد کند،
· به شکنجه وتجاوز در زندانها پايان دهد،
· و کسانی را که مسئول نقض حقوق بشر ميباشند محاکمه کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جنبش حقوق مدنی در ايران عليرغم سرکوب شديد، بازداشت های گسترده، و زندانی کردن صدها نفر از فعالان جامعه مدنی، در حال رشد و تکثير شدن در سطح جامعه است. مردم ايران خودشان را برای اعتراض گسترده ای در روز ۱۶ آذرماه؛ روز دانشجو، آماده می کنند. دانشگاه ها در سراسر کشور، هر روز صحنه اعتراض است.
سازماندهندگان اتحاد برای ايران، در مورد جنبش مدنی در ايران و روز همبستگی جهانی با اين جنبش گفتند" :جنبش مدنی در ايران در مقابل نظامی گری و استبداد ايستاده است. با بحران جاری هسته ای، بسيار ضروری است که جامعه جهانی صدای اين جنبش را که اميد مردم ايران است، بشنود و آن را به رسميت بشناسد. هدف ما اين است که مردم ايران بدانند که ما صدای آنها را شنيديم و با آنها هستيم."
به مناسبت شصت و يکمين سال تصويب اعلاميه جهانی حقوق بشر و با گذشت ۶ ماه از مناقشات بر سر انتخابات ايران، هنرمندان و فعالان به هم می پيوندند تا اعتراضات جاری در ايران را برجسته کنند و مبارزات مسالمت آميز مردم ايران را برای حقوق مدنی و حقوق بشر خود، ارج بگذارند. "اتحاد برای ايران"؛ شبکه جهانی فعالان که از حقوق بشر در ايران حمايت می کند، مجموعه ای از برنامه های فرهنگی و هنری سازماندهی کرده است.
اين برنامه های هنری و فرهنگی، به خواسته های جامعه بين المللی از دولت ايران برای رعايت حق آزادی تجمع، آزادی بيان و مطبوعات، و برای آزاد کردن همه زندانيان عقيدتی، پايان دادن به شکنجه و تجاوز در زندان، وپاسخگويی و پذيرش مسئوليت جنايتی که عليه حقوق مردم ايران اعمال شده است، قدرت می بخشد. گزارشگران بدون مرز، ديده بان حقوق بشر، موسسه ابتکارزنان برنده جايزه صلح نوبل، کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران، مدافعان خط مقدم (فرانت لاين) و سازمان آرتيکل ۱۹ (ARTICLE 19) از جمله حاميان روز جهانی هنر هستند. در حال حاضر، مجموعه برنامه های سخنرانی، کنسرت، نمايشگاه، شعرخوانی، ميزگرد، نمايش فيلم و بسياری برنامه های ديگر برای بيش از ۲۵ نقطه در جهان از جمله آمستردام، اورلاندو، لس آنجلس، سانفرانسيسکو، آلمان، انگلستان، و واشنکتن دی سی برنامه ريزی شده است.
بسياری از شخصيت های حقوق بشری و هنرمندان محبوب مردم حمايت خودشان را از "اتحاد هنرها برای ايران" از طريق پيام های ويدئويی اعلام کرده و در آن از مردم خواستند که در برنامه روز ۲۱ آذرماه شرکت کنند، از جمله اسماعيل خوئی ، شاعر، محسن نامجو، آرش سبحانی (گروه کيوسک)، نرگس کلهر؛ فيلمساز (دختر مهدی کلهر مشاور فرهنگی احمدی نژاد)، رکسانا صابری (روزنامه نگار ايرانی- امريکايی که در دی ماه ۱۳۸۷ بازداشت و تا ارديبهشت ۱۳۸۸ در اوين در زندان بود)، بهمن قبادی؛ فيلمساز ايرانی کرد تبار، و سوسن ديهيم؛ خواننده ايرانی و آهنگساز، پيام های حمايت خود را برای اتحاد برای ايران فرستاده اند. گروه "يو تو" هم ترانه ديهيم بشنو از نی بر اساس شعر مولوی، را در آغاز برنامه "يکشنبه خونين يکشنبه" در بارسلونا به مردم ايران تقديم کرد.
اتحاد برای ايران يک شبکه غير سياسی جهانی از اشخاص و فعالان حقوق بشر است که برای همبستگی با مردم ايران شکل جنبش مردمی گرفته است. اتحاد برای ايران با هر گونه تحريم اقتصادی فراگير و اقدام نظامی عليه مردم ايران مخالف است چرا که بر روی وضعيت حقوق بشر در ايران آثار مخرب خواهد داشت و به مردم ايران آسيب می زند.
برای مصاحبه مطبوعاتی در مورد روز جهانی هنر با اين افراد تماس بگيريد:

· حميد دباشی، استاد دانشگاه کلمبيا،
Hd14@columbia.edu , +۱ ۶۴۶ ۳۳۴ ۹۲۶۴
· هادی قائمی، کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران،
hadighaemi@iranhumanrights.org , +۱ ۹۱۷ ۶۶۹ ۵۹۹۶
· رضا معينی، گزارشگران بدون مرز،
persan@rsf.org , +۳۳ ۱ ۴۴۸ ۳۶۰۵۴
· فيروزه محمودی، هماهنگ کننده اتحاد برای ايران،
firuzeh@united4iran.org , + ۱ ۵۱۰ ۴۳۵ ۴۱۳۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016