پنجشنبه 28 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد تبريز: اگر تغيير مثبت در رفتار برخی مشاهده شود، تعامل را می‌پذيريم، ايلنا

دنيا بداند امروز استقلال، يکپارچگی وعزت بی‌نظير ملت ايران، تا حد بالايی مرهون فداکاری و هوشمندی و غيرت مردم تبريز و آذربايجان است.


ايلنا: احمدی‌نژاد گفت: کسانی که می گويند می‌خواهند با ملت ايران تعامل سازنده داشته باشند، بدانند، اگر تغيير مثبت در رفتار آن مشاهده شود و ملت ايران ببيند آنها حقيقتا تغيير رفتار داده و به حقوق ملت ايران و شخصيت ايرانی احترام می‌گذارند و صادقانه دست دوستی دراز کرده‌اند، تعامل را می‌پذيرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار اعزامی ايلنا به تبريز رييس جمهور در جمع مردم که در ورزشگاه تختی اين شهر گرد هم آمده بودند، اظهار داشت: اما بدانند اگر مجددا به دنبال دغل کاری و مفسده در منطقه باشند، پاسخ ملت ايران همان پاسخی است که به اسلاف آنها داده است.
وی در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به اينکه آذربايجان سرزمين حماسه ايمان ومهربانی است سرزمين هنر و ادب ومجاهدت، فداکاری، غيرت و وطن دوستی است، اظهار داشت: مردم آذربايجان در طول سده‌های اخير همواره نقش ممتاز و بی بديل خودرا در ارتقای فرهنگ ايرانی در تعالی شعر و ادب و در هنر و آبادانی و در دفاع از سرزمين در مبارزه با طاغوت ها و ستمگران ايفا کردند.
وی با تاکيد بر اينکه مردم اين ديار پيشگام مشروطه‌خواهی، قطع دست تجاوز بيگانگان و دفاع از آرمان‌های بلند انقلاب بوده‌اند، خاطرنشان کرد: دنيا بداند امروز استقلال، يکپارچگی وعزت بی‌نظير ملت ايران، تا حد بالايی مرهون فداکاری و هوشمندی و غيرت مردم تبريز و آذربايجان است.
احمدی نژاد با اشاره به اينکه امروز بنا داشتم موضوعات مهمی را مطرح کنم اما شما ساعت‌ها زير باران ايستاده‌ايد و من نگرانم، گفت: البته تجربه تاريخ نشان داده است که مردم آذربايجان و تبريز اگر از آسمان سنگ هم ببارد در پای انقلاب اسلامی ايستاده است .
وی خطاب به کشورهای بيگانه گفت: اينجا تبريز است و در هوای سرد پاييزی مردم ساعت ها زير باران خيابان ها و استاديوم را پر کرده‌اند، امدند به شما دو پيام بدهند. پيام اول اين است که شما را دعوت به راه خدا، ‌انسانيت و پاکی بکنند. به شما بگويند جنايت بس است، اشغالگری، تجاوز و آدمکشی بس است، چرا به راه انسانيت و انبيا نمی‌‌رويد.
رييس جمهور ادامه داد: بدانيد اگر پيام مردم تبريز را که پيامی الهی است را اجابت نکنيد، دست قدرت ملت ها، شما را از کاخ شيشه ای به زير خواهد کشيد.
احمدی نژاد در بيان پيام دوم نيز گفت: ملت ايران ملت آزادی است، ملتی پاک، طرفدار صلح و دوستی و همکاری سازنده در عرصه بين المللی است. آماده است برای صلح‏ برای رفع گرفتاری‌های جامعه بشری و برای اصلاح فرهنگ و سياست بر پايه امنيت پايدار در جهان همکاری سازنده داشته باشد.
احمدی نژاد خاطرنشان کرد: ملت ايران ملتی عزتمند، آرمانی و مومن به خدا و راه خداست. اين ملت اهل تجاوز و بدخواهی نيست و فقط حق خود، آينده درخشان خود و حقوق قانونی خودرا می خواهد.
وی خاطرنشان کرد: امروز به فضل الهی، فرصت‌های بزرگ و کم نظير تاريخی در برابر ملت ايران قرار دارد. ما بايد به سرعت کشورمان را به نقطه شايسته و در شان اين ملت رسانيم. همه امکانات و شرايط برای ساختن ايرانی پيشرفته، مرفه، آزاد و مقتدر و اثرگذار در مسايل جهانی فراهم است.
رييس جمهور با تاکيد بر اينکه امروز بايد دست به دست هم بدهيم و همه با همدلی، وحدت و تلاش، ايرانمان را بسازيم، گفت: می‌توانيم از نظر علمی، فرهنگی و اقتصادی به جايگاه بالا و ممتازی برسيم و امروز نيازمند همدلی کار و تلاش مستمر و پيوسته هستيم و آذربايجان از اين نظر، همواره در همه صحنه‌ها، پيشتاز ملت ايران بوده است.
وی ادامه داد: بدخواهان و دشمنان، آرامش و پيشرفت و عزت ملت ايران را نمی خواهند و امروز بايد دست به دست هم دهيم و به رغم بدخواهان و خودخواهان کج انديش ايران را بسازيم.
احمدی نژاد با اشاره به سخن امام جمعه تبريز که گفته بود انتخابات اخير ايران ودنيا مبهوت کرد، اقتدار ملی ايران را چند برابر کرد و برخی به دنبال اقداماتی بودند که اين عظمت را مخدوش کند ولی در آذربايجان آرامش و برادری برقرار است، گفت: می‌خواهم بگويم انتظار ملت ايران از آذربايجان بالاتر است، تاريخ نشان داده است اگر يک بدخواه و متجاوزی در گوشه و کنار به دنبال ايجاد اغتشاش يا مخدوش کردن امنيت و عزت ملت ايران باشد، ملت انتظار دارد مردم آذربايجان به پا خيزد و گردن آشوبگر را بشکند. همانطور که اگر در هر نقطه ای از ميهن مان فتنه گری ودشمنی بود که خواسته باشد آبرو وحيثيت و عزت ملت ايران را مخدوش کند، تاريخ شهادت می‌دهد که فرزندان آذربايجان هوشمند و مقتدر قيام کرده و دشمن را ناکام گذاشته‌اند.
احمدی نژاد در پايان با تشکر از مردم آذربايجان گفت: هيچ کس ۲۹ بهمن را فراموش نکرده است. ۲۹ بهمن کمر پاريس را شکست و حضور مردم آذربايجان در حماسه انتخابات اخير معنا و مفهومی ديگری دارد، معنايش ايستادگی و غيرت است.
وی گفت : بزرگترين افتخار من اين است که ۸ سال از نزديک دست بوس و خادم مردم آذربايجان بودم و امروز افتخار می‌کنم که بسياری از ملت، بنده را فرزند آذربايجان می دانند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016