سه شنبه 19 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد در استانبول: قدس و فلسطين مساله اول و اصلی ملت های منطقه است، ايران برای ايجاد تغييرات اساسی به آمريکا کمک می‌کند، ايسنا

محمود احمدی نژاد روابط ايران و ترکيه را مثبت ارزيابی کرد و اظهار داشت: رابطه ما با ترکيه برادرانه است و اعتماد کامل بين دو کشور برقرار است و ايران و ترکيه در زمينه‌های مختلف با يکديگر همکاری دارند و هيچ مشکلی بين دو کشور وجود ندارد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، رييس جمهور دوشنبه شب در حاشيه اجلاس کومسک در استانبول در کنفرانس خبری که در محل هتل جيلان استانبول برگزار شد، با اشاره به اينکه عمر صهيونيست‌ها تمام شده است، گفت: اسراييلی‌ها می خواهند ملتها را در مقابل عمل انجام شده قرار دهند و ديگر بر همگان مسجل شده است که عمر صهيونيستها پايان يافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دکتر احمدی نژاد با اشاره به اينکه رژيم صهيونيستی همانند خودرويی است که از رده خارج شده است، افزود: هرچه بيشتر بگذرد به ضرر اسراييل است؛ زيرا مساله اول در منطقه مساله قدس می باشد.

رييس جمهور تاکيد کرد: حاميان صهيونيستها بايد تغيير يابند و بين ملتهای منطقه و حمايت از اسراييل يکی را انتخاب کنند.

احمدی نژاد در بخش ديگری از اين مصاحبه با اشاره به اينکه نظام های سلطه به ويژه آمريکا مشکلات خود را به ساير کشورها منتقل می‌کنند، گفت: قطع رابطه با پولهای قدرتمند مانند دلار مصونيت‌بخشی به اقتصاد ملی در برابر هجوم اقتصاد سلطه است و معامله با پول ملی به نفع ملت‌ها است.

وی گفت: استانداردها و معيارهای دوگانه در جهان به عنوان ريشه بحران ها بايد تغيير کند و برپايی نظام‌های جديد در دنيا ضروری است.

رييس جمهور با اشاره به اينکه دوران استفاده از بمب اتم تمام شده است، گفت: کسانی که بمب اتم انبار می‌کنند احمق هستند.

احمدی نژاد با اشاره به تغييرات مورد ادعای اوباما گفت: اين تغييرات بايد در عمل اتفاق بيفتد و ايران برای ايجاد تغييرات اساسی به آمريکا کمک می‌کند.

وی افزود: حمايت از رژيم صهيونيستی و دوستی با ملت‌های منطقه ازسوی آمريکا با هم قابل جمع نيست، اوباما بايد با صهيونيست ها مقابله کند.

رييس جمهور در ارزيابی اجلاس کومسک اين اجلاس را موفق و در مسير هم جهت کردن ذهن و فکر و برنامه ريزی و همکاری کشورهای اسلامی دانست.

احمدی نژاد در مورد عضويت ترکيه در اتحاديه اروپايی اين حضور را به نفع اتحاديه اروپا دانست و گفت: اتحاديه اروپا برای عضويت ترکيه در اين اتحاديه بايد درخواست کرده و امتياز بدهد.

وی افزود: برقراری رابطه با کشورهای مورد علاقه حق دولت بزرگ ترکيه است.

رييس جمهور در بخشی از اين مصاحبه گفت: مفاهيم دوران استعمار همچون جامعه جهانی و درجه بندی رابطه کشورها با اروپا و غير اروپا بی معناست، ترکيه و ايران و آسيا مهد تمدن بشری و برخی دولت‌های اروپايی نماد اقدامات ضد انسانی هستند.

احمدی نژاد با اشاره به اينکه ايران به شدت مخالف درگيری بين گروه‌ها و ملت ها و دولت‌هاست، گفت: همه اختلاف ها با گفتگو و تفاهم قابل حل است.

رييس جمهور در مورد درگيريهای يمن گفت: همه طرف‌های درگير در يمن را به خويشتنداری دعوت می‌کنيم و سياست قطعی جمهوری اسلامی ايران تقويت وحدت و برادری و همکاری بين همه ملت‌هاست، اوضاع يمن به ضرر ايران و عربستان و يمن و کل منطقه است و جلوگيری از کشته شدن انسان ها دستور خدا و اسلام و فرهنگ ايران زمين است.

رييس جمهور درخصوص همکاری‌های ايران و روسيه، اين همکاريها را در زمينه ها گوناگون از جمله فناوری هسته‌يی خوب و رو به گسترش توصيف کرد و گفت: همکاری های فنی در زمينه فناوری هسته‌يی سياسی نيست.

احمدی نژاد افزود: صهيونيست‌ها برای منحرف کردن ذهن ملت ها از جنايات خود در غزه و قدس شريف، دائما خبرسازی می‌کنند ، رژيم صهيونيستی هم اکنون مشغول از بين بردن ميراث ملت‌ها در قدس است ، چرا مدعيان در برابر تخريب قدس سکوت کرده‌اند؟ عمر رژيم صهيونيستی تمام شده است و با خبرسازی ذهن ملت‌ها منحرف نمی‌شود.

وی افزود: قدس و فلسطين مساله اول و اصلی ملت‌های منطقه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016