سه شنبه 3 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: دوره‌ی حملات نظامی به‌سر رسيده‌است، راديوبين‌المللی فرانسه

فرنگيس حبيبی - محمود احمدی نژاد در پايان گفتگوهايش با همتای برزيليش، لولا داسيلوا، در برازيليا در يک کنفرانس مطبوعاتی مشترک اظهار داشت که امکان حملۀ نظامی به ايران را باور ندارد و "سلاح و تهديد را امری متعلق به گذشته" می داند. او در حاليکه لبخندی کنايه آميز بر لب داشت افزود " اين مسئله را حتی افراد عقب ماندۀ ذهنی نيز ميدانند". وی گفت که آمريکا و اسرائيل "جرئت حمله به ايران را نخواهند داشت". به گفتۀ رئيس جمهوری اسلامی ايران، حال زمان گفتگو و تفاهم فرا رسيده است .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس جمهوری برزيل، لولا دا سيلوا، به نوبۀ خود از حق ايران به داشتن يک برنامۀ اتمی غير نظامی دفاع کرد ولی از همتای خود خواست که تماس ها را با کشور های غربی دنبال کند و "راه حل منصفانه و متعادلی" را با غرب ، در خصوص پروندۀ هسته ای بيابد . لولا گفت که تلاش برای عدم گسترش سلاح های اتمی و خلع سلاح اتمی بايد به موازات برنامۀ اتمی غير نظامی پيش برود. او افزود" برزيل رؤيای يک خاور ميانۀ بدون سلاح اتمی، همچون آمريکای لاتين، را در سر می پروراند.

رئيس جمهوری ايران بار ديگر گفت که کشورش خواستار دستيابی به اورانيوم غنی شده است و حاضر به مبادلۀ اورانيوم تحت نظارت آژانس بين المللی انرژی اتمی می باشد، ولی نه در هر شرايطی. او افزود بنا بر موازين آژانس هر کشوری می تواند اورانيوم غنی شده را بخرد. ولی" آن ها می خواهند شرايط سياسی و فنی اين اقدام را تعيين کنند و اين درست نيست".

احمدی نژاد همچنين از عضويت برزيل در شورای امنيت سازمان ملل متحد دفاع کرد. برزيل در ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ به عضويت اين شورا در خواهد آمد ولی هدف برازيليا دستيابی به حق وتو و کرسی يک عضو دائمی اين شوراست.

گفتگو های احمدی نژاد و لولا سه ساعت به درازا انجاميد. سه توافقنامۀ همکاری بازرگانی، ديپلماتيک و فرهنگی بين دو کشور به امضا رسيد . همچنين دو رئيس جمهور هشت تفاهمنامۀ اصولی در زمينه های انرژی، نفت ، گاز، بهره برداری از معادن و تکنولوژی امضا کردند.

احمدی نژاد روز سه شنبه به بوليوی می رود و ازآنجا عازم ونزوئلا می شود. فدراسيون انجمن های يهودی ونزوئلا به اين سفر اعتراض کرده است و در اطلاعيه ای گفته است که در صورت عدم ممانعت، احمدی نژاد می تواند به بشريت آسيب های جدی برساند.

در برازيلا نيز سفر رئيس جمهوری اسلامی ايران با مخالفت و اعتراض گروه های مختلف مدافع حقوق بشر و طرفداران انجمن های يهودی روبرو شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016