یکشنبه 1 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد در آستانه سفر: ایران، برزیل و ونزوئلا قدرت بزرگ اقتصادی فرهنگی و سیاسی هستند، مهر

رئیس جمهور تقویت روابط دو جانبه و بررسی اوضاع سیاسی و اقتصادی جهان را از جمله اهداف سفر به سه کشور آمریکای لاتین و دو کشور آفریقایی برشمرد و گفت : با پیش بینی های انجام شده امیدوارم این سفر مقدمات جهش بزرگتری در توسعه و ارتقای سطح مناسبات کشورمان با این کشورها را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدی نژاد روز یکشنبه پیش از ترک تهران به مقصد سه کشور آمریکای جنوبی و دو کشور آفریقایی درباره اهداف این سفر، اظهار داشت: کشورهای مقصد کشورهای مهمی هستند هر کدام نقش تعیین کننده ای در منطقه خود ایفا می کنند. روابط جمهوری اسلامی ایران با این کشورها در زمینه های گوناگون صمیمی ،پایدار و رو به گسترش است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اینکه موضوعات گوناگونی در جریان این سفر در نظر گرفته شده است، افزود : بخش مهمی از این موضوعات به تقویت روابط دو جانبه مربوط می شود. امروز حجم همکاری های اقتصادی ، فرهنگی و تجاری کشورمان با این کشورها نسبتا بالا است و با مذاکرات و پیش بینی های انجام شده برای این سفر امیدوارم جهش بزرگی در تقویت و تحکیم روابط دوجانبه کشورمان با این کشورها صورت گیرد.

رئیس جمهور ادامه داد: در جریان این سفر موافقتنامه ها و پروژه های گوناگونی در بخش های انرژی ، سرمایه گذاری ، تجارت و همکاری های علمی وصنعتی به امضاء خواهد رسید .

احمدی نژاد بررسی وضعیت اوضاع بین المللی را از دیگر بخشهای مهم این سفر دانست و گفت : امروز دنیا در حال تحولات بزرگی است و نظام هایی که شصت سال حاکم بودند به بن بست رسیده اند و دنیا نیازمند ساز و کارهای جدیدی است و شش کشوری که در جریان این سفر به آنجا خواهیم رفت به ویژه ونزوئلا و برزیل می توانند در طراحی و تنظیم نظامات جدید نقش تعیین کننده ای داشته باشند .

رئیس جمهور تصریح کرد : سه کشور ایران ، برزیل و ونزوئلا قدرت بزرگ اقتصادی فرهنگی و سیاسی را تشکیل می دهند و خوشبختانه امروز مدیران هر سه کشور درک درستی از شرایط بین الملل دارند و با احساس مشترک مصمم هستند که با تکیه بر توانمندی های خود حرکت رو به جلو و اثر گذاری ویژه ای در مناسبات جهانی داشته باشند .

احمدی نژاد با اشاره به نقش و اهمیت برزیل در مناسبات جهانی گفت : برزیل بزرگترین کشور آمریکای جنوبی است و به لحاظ وسعت ، جمعیت ، امکانات و استعدادهای انسانی و مادی و نیز اثر گذاری سیاسی و فرهنگی در جهان دارای اهمیت است و امروز ایران و برزیل با نگاه و مبانی مشترک و تحلیل مشترک از شرایط جهانی مصمم هستند روابط خود را تقویت و تحکیم بخشند.

وی خاطر نشان کرد : در این سفر حدود 150 شرکت خصوصی و بخش مردمی اقتصاد برای اولین بار هیئت ایرانی را همراهی می کنند و در جریان این سفر قرار است با گروه های مختلف اقتصادی نشستهای مشترکی انجام شود و این اقدام موثری می تواند در توسعه اقتصادی و تجاری کشورمان با این کشورها باشد .

احمدی نژاد اظهار امیدواری کرد این سفر در خدمت منافع دو جانبه و پیشبرد صلح و برادری در جهان موفقیت آمیز باشد .

رئیس جمهور در پایان همچنین با تبریک هفته بسیج گفت : امیدوارم در این سفر با فرهنگ و روحیه بسیجی بتوانیم در راستای منافع ملی کشورمان حرکت کنیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016