سه شنبه 3 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌مقدم، فرمانده ناجا: با تجمعات غير‌قانونی ۱۶آذر برخورد می‌کنيم، ايلنا

- هنوز برنامه خاصی که قرار باشد اتفاق بيفتد اطلاعی نداريم اما هر تجمعی بايد به صورت فراخوان و قانونی اتفاق افتد اگر غيرقانونی باشد پليس با آن برخورد قاطع می‌کند
- بايد نيازهای جنسی را در غالب مشروع تسريع کنيم


ايلنا: اسماعيل احمدی‌مقدم در همايش پليس، امنيت و افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ در مورد دستگيری يک باند ضد اخلاقی افزود: آنچه به آن تمرکز کرده‌ايم امنيت در فضای مجازی و تبادل اطلاعات در اين حوزه است که بستر جرايم نوظهور را موجب شده است به طوری که بسياری از دوستی‌های خيابانی را به شکل‌ دوستی‌های اينترنتی رقم زده و کار را سخت‌تر کرده است چرا که کاربران اينترنتی اطلاعی ندارند که پشت خط اينترنت چه کسی با آنها صحبت می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا،وی ادامه داد: فضای مجازی امروز باعث شده گروه‌های ضد اخلاقی تشکيل شود و پارتی‌ها از بستر اينترنت رواج‌ پيدا کند که گروه‌های ضداخلاقی نيز از اين مقوله هستند که هنوز در ايران توسعه پيدا نکرده اما شروعش می‌تواند خطرناک باشد.
احمدی‌مقدم در رابطه با دستگيری باند ضد اخلاقی ادامه داد: در اين گروه ۲۵ نفر دستگير شدند که يک طراح داشته و اقدام به عضوگيری کرده است. در اين گروه ۱۲ زوج آن هم متاسفانه همه تحصيلات دانشگاهی داشته‌اند و به بحران شديد خانوادگی منجر شده است که البته همه آنها دستگير شده‌اند.
فرمانده کل نيروی انتظامی در رابطه با قتل پسر سردار هاشمی نيز گفت: من هنوز اطلاعی ندارم گروه تشخيص هويت توانسته تاکنون صحنه جرم را ثبت کند و هم‌اکنون پرونده در دست بازپرس است.اطلاعات در مورد قتل پسر سردار هاشمی از نيروی انتظامی بيرون نرفته و انتشار اين اخبار به دست قاضی پرونده بوده است که البته پليس تمام تلاش خود را برای کشف اين پرونده می‌کند.
وی در مورد لايحه اخذ جرايم رانندگی گفت: جرايم بايد بازدارنده باشند در يک نگاه مردم جريمه می‌شوند و جريمه جزو سبد زندگی آنهاست. اما نگاه ديگر غلط اجبار و ثبت آن در دفاتر است که هم وقت مردم را ضايع کرده و هم هزينه زيادی به آنان تحميل می‌کند.
احمدی‌مقدم افزود: اين لايحه نگاه بخشی داشته و من به آن خوش‌بين نيستم اميدواريم موضوع ثبت را يک طرفه کرده و برای ثبت جرايم دو بار مردم را وادار به اتلاف وقت نکنند چرا که ثبت اموال غيرمنقول اختياری است و اين در حالی است که فقط جرايم ريالی وجود ندارد و انواع جرايم در جامعه مشاهده می‌شود.
فرمانده ناجا در پاسخ به سئوال خبرنگارايلنا در رابطه با اقدامات پليس به مناسبت ۱۶ آذر گفت: هنوز برنامه خاصی که قرار باشد اتفاق بيفتد اطلاعی نداريم اما هر تجمعی بايد به صورت فراخوان و قانونی اتفاق افتد اگر غيرقانونی باشد پليس با آن برخورد قاطع می‌کند.
وی در مورد افزايش حضور نيروهای پليس در سطح خيابان‌ها در روز ۱۶ آذر ادامه داد: بستگی دارد که در آن روز چه اتفاقی بيفتد و در حال حاضر تصوری از اتفاق آن روز نداريم بنابراين نمی‌توانم پيش‌بينی برنامه پليس را ارائه دهم.
احمدی‌مقدم همچنين به مناسبت روز جهانی خشونت عليه زنان در ترسيم بيشترين جرم عليه زنان ايرانی گفت: آنچه که بيشترين نمود را دارد اغفال، فريب و تجاوز به زنان است امروز مهم‌ترين بخش از جرم عليه زنان را تشکيل می‌دهد چرا که در مواردی مثل اعتياد نسبت مردان بيش از زنان است. به طوری که نسبت زنان به آقايان پنج درصد است و زنان در دايره مجرمين نيز در مقايسه با مردان درصد کمتری دارند.
وی ادامه داد: اما آنجايی که به زنان ظلم می‌شود نگاه طمع‌آميز به فيزيک و جسم زنان است که در مقايسه با آقايان بسيار بيشتر اتفاق می‌افتد معمولا اغفال يک زن توسط چندين مرد و يا يک مرد بسيار اتفاق افتاده است بنابراين به نظر می‌رسد زنان بايد آگاهی خود را در اين زمينه افزايش دهند. تسهيل در امر ازدواج و ايجاد زمينه اشتغال در اين زمينه می‌تواند موثر باشد و برخی از سازمان‌ها کارکردشان را متناسب با وضعيت جامعه کنند و نيازهای جنسی را بايد در غالب مشروع تسريع کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016