چهارشنبه 4 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار صفوی: در آشوب‌ها اگر بسيجيان نبودند امنيت برقرار نمی‌شد، ايسنا

دستيار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اگر يک ملتی ۱۰ الی ۱۲ ميليون بسيجی با تفکر صحيح و قلب‌ها و انگيزه‌های جهاد در راه خدا در قلب‌های‌شان تلالو بزند، داشته باشد آن کشور ديگر آسيب‌ناپذير است ولی اگر يک روحيه تسليم و روحيه‌ تسليم‌پذيری در آن‌ها به وجود بيايد دشمن طمع می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) سردار سرلشکر پاسدار سيديحيی رحيم صفوی با حضور در مراسم بزرگداشت هفته بسيج مستضعفين در محل مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی که از سوی بسيج اين مجمع برگزار شد، اظهار کرد: هفته بسيج يادآور امام عظيم‌الشان، حکيم و دورانديش و الهی است که با آن فرمان عجيب‌شان در سی سال قبل يعنی ۵ آذر ۵۸ فرمان تشکيل بسيج مستضعفان را صادر کردند. امامی که با آن عظمت فرمود من همواره به خلوص و صفای بسيجيان غبطه می‌خورم.

وی خاطرنشان کرد: هفته بسيج يادآور عاشقانی است که با جانفشانی اين کشور را از امواج طوفان‌های جهانی عبور دادند و يادآور رادمردانی است که با نثار خون‌شان از اسلام و انقلاب، کشور و اين ملت دفاع کردند؛ بسيجيانی که جمع اضداد بودند و عقل، عشق و جهاد را در عرصه ميدان عملا نشان دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: آن‌ها نشان دادند که مجاهدان عارف هستند و با عقل، فهم و درايت قوی‌ترين طرح‌ريزی‌های عملياتی را برای پيروزی در ميدان تدبير و تفکر به اجرا درمی‌آورند و در ميدان عشق‌بازی با خدا و اوليای خدا هم در راه جان دادن برای اسلام شجاعت را با عرفان و عقلانيت درآميخته‌اند.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا با بيان اين‌که " جنگيدن کار عاقلانه‌ای نيست و عقلا اهل جنگ نيستند" در عين حال يادآور شد: لکن بحث دفاع که پيش بيايد آن وقت است که قبل از عمليات والفجر ۸ وقتی خدمت امام رسيديم، پس از آن‌که بيش از نيم ساعت در خصوص طرح‌ريزی عمليات به ايشان گزارش داديم و موانع عمليات را گفتيم، آن امام بزرگوار با آن عظمت و سن بالا همه صحبت‌های ما را گوش دادند، فرمودند "اصلا فرمانده کل قوا خدا است و آن خدايی که به شما واجب کرده است نماز بخوانيد، همان خدا به شما امر کرده که دفاع کنيد، برويد و مطئمن باشيد که پيروزيد." وقتی امر ولی فقيه، امر رهبر و امر جانشين امام زمان (عج) می‌رسيد، ديگر بسيجيان دل به دريا می‌زدند.

وی با بيان اين‌که " بسيجيان اگر در جنگ نبودند اين جنگ به پيروزی نمی‌رسيد" اظهار کرد: محورهای پيروزی‌های ما دلاورمردی‌های بسيجيان و صبر و استقامت زنان و مردان و فرزندان و حمايت ملت بسيجی ما بود. هشت سال جنگ نشان دهنده ظرفيت بسيجی ملت ماست. در هشت سال دفاع مقدس نور خدا بر اين کشور متجلی شده بود و هر کسی به اندازه وسع خود از آن می‌گرفت. بعضی‌ از بسيجيان و ارتشيان و پاسداران نور گرفتند و شهيد شدند و بعضی‌ها هم قلب‌های‌شان آن‌قدر سياه بود که از کشور فرار کردند که مبادا آسيبی ببينند.

صفوی گفت: من در هفته بسيج جمله‌ای را که اعتقادم بود را گفتم و آن اين است که بسيج و بسيجيان در انقلاب اسلامی و ايران يکی از ارکان قدرت ملی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی هستند.

وی خاطرنشان کرد: عوامل قدرت ملی هر کشوری جمعيت، ترکيب ملت، سطح آموزش، رفاه، نخبگان، نهاد اجتماعی، طرح فکر مردم، علايق ملی، خصوصيات ملت مثل شجاعت، هوشمندی، وسعت سرزمين يک کشور، داشتن عمق استراتژيک، منابع طبيعی، ملاک‌های زيستی يک کشور است. ساختار حکومت‌ها، کارآمدی مديران، مقبوليت عمومی، کيفيت رهبران سياسی، سلامت عملکرد مديران و مسوولان يک کشور، قانونگرايی در يک کشور، قدرت دفاعی و نظامی يک کشور و کميت و کيفيت نيروهای دفاعی آن است که منظور از کميت تعداد نيروها و منظور از کيفيت انگيزه‌ی نيروهای مسلح و آموش نيروهای دفاعی است. لجستيک، داشتن دکترين استراتژی نظامی، سيستم اطلاعاتی، وجود پايگاه‌ها و شرکای استراتژيک، اقتصاد کشور، روابط خارجی دولت‌ها و ملت‌ها، تجارت بين‌المللی، روابط فرهنگی و روابط سياسی آن‌ها از جمله عوامل قدرت ملی هستند.

وی گفت: من در اين عوامل قدرت ملی به جمعيت يک کشور می‌پردازم؛ ما به لطف خداوند متعال يک ملت ۷۰ ميليونی داريم و اگر از اين جمعيت، چندين ميليون آن‌ها بسيجی باشند آن کشور آسيب‌ناپذير است. آن بسيجی که امام فرمودند من افتخارم اين است که يک بسيجی هستم و مقام معظم رهبری نيز فرمودند بسيجی يعنی علی(ع) که همه عمرش را وقف اسلام کرد و اميدوارم که ايران پايتخت اميرالمومنين (ع) و شيعيان جهان و قلب جهان اسلام و مرکز اسلام ناب محمدی (ص) باشد.

دستيار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اظهار کرد: فلسفه و ضرورتی که بسيج را تشکيل داد، به قوت خود باقی است. بسيج يک نيروی دفاع همه‌جانبه برای ايران اسلامی است.

وی با اشاره به زياد بودن ظرفيت تهديد عليه کشور ما افزود: خطرات عليه کشور ما خطرات فرامنطقه‌ای است. ديگر هيچ کشور همسايه‌ای به تنهايی عليه ما خطری نيست، خطر آمريکايی‌ها و قدرت‌های بزرگ هستند. در اين شرايط نيروهای موظف ما به تنهايی در مقابل آن خطرات بزرگ نمی‌توانند هم دفاع از کشور بزرگ ما، منافع ملی ما و اهداف و آرمان‌های ما بکنند و اين ظرفيت بسيج ۱۲ ميليونی که هم‌اکنون ما داريم و به ياری خداوند بسيج ۲۰ ميليونی تشکيل خواهد شد؛ پشتوانه دفاع همه‌جانبه از کشور، ملت و پشتوانه دفاع از امنيت ملی و منافع ملی ما است. اگر يک ملتی ۱۰ الی ۱۲ ميليون بسيجی با تفکر صحيح و قلب‌ها و انگيزه‌های جهاد در راه خدا در قلب‌های‌شان تلالو بزند، داشته باشد آن کشور ديگر آسيب‌ناپذير است ولی اگر يک روحيه تسليم و روحيه‌ تسليم‌پذيری در آن‌ها به وجود بيايد دشمن طمع می‌کند.

وی ادامه داد: بسيجيان ما امنيت ملی را تضمين می‌کنند، هم‌اکنون هم فکر می‌کنيد شهيد شوشتری برای چه به شهادت رسيد؟ برای اين‌که ايشان يک امنيت مردمی پايدار در سيستان و بلوچستان طراحی کرد تا هر قبيله و طايفه‌ای در منطقه خود و با نيروهای خود از منطقه خود دفاع بکند و بسيجيان هر طايفه‌ای را آموزش می‌داد که در منطقه خود نگذارند اشرار و قاچاقچيان وارد آن منطقه شوند و ايشان برای تشکيل يک امنيت مردمی پايدار داشت اقدام می‌کرد و دشمنان خبيث و دانای ما از آن سوی مرزها فهميدند ايشان چه طرحی را پياده می‌کنند.

صفوی خاطرنشان کرد: امنيت اين کشور بزرگ ما در کردستانات و در شمال غربی کشور ما از مرز تا شهرها توسط بسيجيان کرد و آذری برقرار می‌شود و بايد بدانيم که گردان‌های الزهرا در کردستان برای خود يک قدرتی هستند.

وی اظهار کرد: در تهران بسيجيان ما تضميمن کننده امنيت آن هستند؛ در اين آشوب‌ها اگر بسيجيان نبودند امنيت برقرار نمی‌شد. در ميدان بسيج سازندگی نيز تا اين تاريخ ۱۰ ميليون نفر ساعت بسيجی مشغول مدرسه‌سازی و ساخت آب‌بند، سيل‌بند و دفع آفات کشاورزی هستند و من خود نيز در سيستان و بلوچستان شاهد بودم که بيمارستان بزرگی توسط اين افراد احداث شده است که مراجعات بسياری به آن می‌شود.

وی افزود: ‌در ميدان علم و فناوری بسيجيان ما در صحنه هستند و من از شما سوال می‌کنم که اگر بسيج جهان اسلام تشکيل شود آيا اشغالگران فلسطين اشغالی و عراق و افغانستان می‌توانند سرزمين‌های اسلام را اين‌گونه اشغال کنند و روزانه مسلمانان اينچنين کشتار کنند.

دستيار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: نجات و آزادی فلسطين اشغالی، عراق و افغانستان مظلوم، دفاع از سرزمين‌های اسلامی و دفاع از منافع کشورهای اسلامی در گرو تشکيل بسيج جهان اسلام است. اگر بسيج جهان اسلام تشکيل شود، ديگر قدرت‌های سلطه‌گر ظالم نمی‌توانند بر منابع بلاد، منافع و جان‌های مسلمين تسلط پيدا کنند. به اميد روزی که بسيج جهان اسلام در کشورهای اسلامی شکل بگيرد.

به گزارش ايسنا، سردار صفوی پس از سخنان خود به ايراد خاطراتی از دوران حضور خود در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و در پايان جوايزی به ۱۱ تن از بسيجيان مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی از سوی وی و آيت‌الله تسخيری دبيرکل اين مجمع اهداء شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016