چهارشنبه 4 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: امروز اولويت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن است، فارس

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکيد کردند: امروز اولويت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن که هدف آن ايجاد ترديد، اختلاف و بدبينی ميان آحاد مردم است و مهمترين راه‌های مقابله با اين تهاجم حفظ و تقويت بصيرت، روحيه بسيجی، اميد کامل به آينده و مراقبت جدی در تشخيص‌ها است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پايگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در ديدار هزاران نفر از بسيجيان سراسر کشور، بسيج را رمز پايداری، ماندگاری و عزت ملی دانستند و ضمن توصيه مؤکد به همه رسانه‌ها، فعالان سياسی و مسئولان برای پرهيز از اختلاف‌های جزئی و غيراصولی تأکيد کردند: امروز اولويت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن که هدف آن ايجاد ترديد، اختلاف و بدبينی ميان آحاد مردم است و مهمترين راه‌های مقابله با اين تهاجم حفظ و تقويت بصيرت، روحيه بسيجی، اميد کامل به آينده و مراقبت جدی در تشخيص‌ها است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی بسيج را يک استثناء و حادثه‌ای بی نظير در کشور خواندند و افزودند: اينکه در يک کشور مردم با همه وجود و با بهترين و مؤمن‌ترين عناصر خود از يک نظام بدون هيچ چشم داشتی و با همه توان دفاع کنند، فقط مخصوص انقلاب اسلامی ايران است که دل نورانی امام بزرگوار (ره) توانست به اين حقيقت بزرگ دست پيدا کند و با کمک الهی آنرا تحقق بخشد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به نقش آفرينی و امتحان‌های بزرگ بسيج در صحنه های مختلف انقلاب خاطرنشان کردند: يکی از اين صحنه‌ها عرصه دفاع از استقلال و عزت کشور بود که اگر حضور بسيج در دوران دفاع مقدس شکل نمی‌گرفت امروز سرنوشت قطعا بگونه‌ای ديگر بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايشان تأکيد کردند: بعد از پايان جنگ نيز بسيج همواره خط شکن و پيشرو بوده است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نقش آفرينی بسيج در تثبيت اقتدار و ايستادگی سياسی در عرصه‌های فرهنگی و سازندگی و در عرصه‌های علمی افزودند: امروز افتخارات گوناگون کشور نتيجه حضور انسان‌های خدوم، توانا و بی‌نام و نشان در صحنه‌های گوناگون است که اگر اين حقايق بدرستی شناخته نشود ظلم به بسيج است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای بسيج را فراتر از قالب‌ها و سازمان‌های نظامی دانستند و خاطرنشان کردند: اگرچه بخش‌های نظامی از بهترين بسيجی‌ها هستند اما بسيج در واقع حضور فراگير، مقتدر و تمام نشدنی قشرهای مختلف مردم است که هيچ وابستگی به پول، جاه و مقام و دستور از بالا ندارد و معيار او هم بصيرت و ايمان است.
ايشان با تأکيد بر اينکه سازمان فعلی بسيج با خصوصيات منحصر بفرد خود قابل تکرار و تقليد در هيچ مجموعه ديگری نيست، افزودند: بسيج واقعيتی نافذ و تأثيرگذار است که در عين اقتدار و قدرت مظلوم هم واقع شده است.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: مظلوميت به معنای ضعف نيست، همانگونه که انقلاب اسلامی در عين حالی که جزو مقتدرترين و نافذترين پديده‌های معاصر است، مظلوم هم است و يا شخص امام بزرگوار (ره) که با وجود اقتدار و قدرت روحی از مظلوم ترين انسان‌های دوران خود بود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با تأکيد بر لزوم تقويت و تعميق اثرگذاری بسيج افزودند: تا هنگامی که بسيج است هيچ تهديدی متوجه نظام اسلامی نخواهد شد و اين موضوع يک رکن اساسی است.
ايشان آسيب شناسی، شناخت نقص‌ها و آفت‌ها و همچنين پيش بينی‌های لازم بمنظور پيشرفت بيشتر را برای بسيج يک ضرورت دانستند و تأکيد کردند: با توجه به شکست استکبار در مواجهه سخت با نظام اسلامی در دهه اول انقلاب، اکنون دشمن جنگ نرم را در دستور کار خود قرار داده و امروز اولويت اصلی مقابله با جنگ نرم است.
رهبر انقلاب اسلامی در تبيين جنگ نرم افزودند: دشمن در جنگ نرم تلاش دارد با استفاده از ابزارهای فرهنگی و ارتباطاتی پيشرفته و با شايعه و دروغ پراکنی و استفاده از برخی بهانه‌ها ميان آحاد مردم ترديد، بدبينی و اختلاف ايجاد کند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای قضايای بعد از انتخابات رياست جمهوری را نمونه‌ای از اين شيوه دانستند و خاطرنشان کردند: در اين قضايا به بهانه انتخابات ايجاد ترديد و اختلاف کردند تا دل‌های مردم نسبت به يکديگر و نسبت به مسئولان چرکين شود و در چنين فضای مشوش و شلوغی عناصر مغرض، خائن و دست آموز خود را برای کارهای اخلال‌گرانه وارد صحنه کنند اما به دليل بصيرت مردم به نتيجه نرسيدند.
ايشان با تأکيد مجدد بر موضوع بصيرت افزودند: علت تأکيدهای مکرر من بر لزوم بصيرت در جامعه در شرايط حاضر به اين دليل است که مردم بدانند چه اتفاقی می‌افتد و بتوانند صحنه‌گردان اصلی قضايا و عناصر خائن و بدخواه را از آحاد مردم تشخيص دهند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: هر اقدامی که موجب مغشوش و تهمت آلود شدن فضا شود و مردم را نسبت به يکديگر بدبين و مردد کند، به ضرر کشور است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای افزودند: من اصرار دارم که آحاد مردم و جريانات مختلف سياسی همه با يکديگر متحد در مقابل آن افراد معدودی باشند که مخالف اصل انقلاب و استقلال کشور هستند و هدف آنها تقديم کشور به امريکا و استکبار است.
ايشان با تأکيد بر لزوم جداسازی ميان توده عظيم مردم اعم از خواص و عوام با معدود عناصر خودفروخته و تفاوت قائل شدن ميان اين دو، خاطرنشان کردند: نبايد با برخی اظهارات و حرف‌ها فضا را بگونه‌ای مغشوش کرد که مردم سردرگم و نسبت به يکديگر و نسبت به نخبگان و مسئولان بدبين شوند، اين کار درستی نيست.
رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد شديد از برخی مطبوعات، رسانه‌ها و دستگاه‌ها که دائما به دنبال ايجاد اختلاف، بدبينی و شايعه سازی هستند، افزودند: به کسانی که بدنبال مصالح کشور هستند توصيه می کنم از اين اختلاف‌های جزئی و غيراصولی صرف‌نظر کنند.
حضرت‌ آيت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از فضای تهمت‌زنی و شايعه‌سازی بر ضد مسئولان کشور تأکيد کردند: اينگونه کارها در جهت خواست دشمن است، زيرا مسئولان کشور اعم از رئيس جمهور، رئيس مجلس، رئيس قوه قضاييه، و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همه کسانی هستند که زمام کشور را بدست دارند و مردم بايد به آنها اعتماد و حسن ظن داشته باشند.
ايشان با اشاره به ترديد افکنی‌های بعد از انتخابات در عملکرد مسئولان رسمی انتخابات اعم از وزارت کشور و شورای نگهبان افزودند: اين ترديدافکنی ها بسيار مضر است و دشمن هم همين را می‌خواهد.
رهبر انقلاب اسلامی جوانان بسيجی را به تقويت ايمان و بصيرت و رعايت موازين و معيارها در تشخيص‌ها فراخواندند و خاطرنشان کردند: نمی‌شود هر فردی را به دليل يک خطا منافق ناميد و همچنين نمی توان هر فردی را بدليل اختلاف نظر و ديدگاه ضدولايت فقيه خواند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای افزودند: توصيه من به فرزندان بسيجی‌ام اين است که ضمن حفظ پرقدرت انگيزه‌ها، ايمان و اميد به آينده در تشخيص‌ها و مصداقهای مختلف بشدت مراقبت کنند زيرا بی‌دقتی در مصداق‌ها برخی اوقات ضررهای زيادی در پی خواهد داشت.
ايشان تنوع عرصه های بسيج را مهم خواندند و افزودند: رويکرد اخير توجه به علم، نوآوری علمی و کارهای فرهنگی در بسيج بسيار مبارک و پسنديده است زيرا کشور نيازمند کارهای مختلفی است که جز با روحيه بسيجی محقق نخواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی تأکيد کردند: تا زمانی که بسيج و روحيه صدق و صفا و خدمت بی مزد و منت در ميان مردم و بويژه جوانان وجود دارد، دشمن نمی‌تواند هيچگونه لطمه‌ای به کشور، انقلاب و نظام اسلامی وارد کند.
حضرت آيت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: کسانی هم که با اشاره، تشويق و لبخند دشمن می‌خواهند با نظام اسلامی، قانون اساسی و حرکت عظيم مردمی مواجه شوند، بدانند که سر به سنگ می کوبند و تلاش آنان بيهوده است.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش ديگری از سخنان خود ضمن تسليت سالروز شهادت امام محمد باقر عليه السلام، دوران آن امام را دوران سربرآوردن حيات دوباره جريان اصيل اسلامی در مقابله با تحريف ها خواندند و با اشاره به نزديکی اعياد قربان و غديرخم افزودند: اين دو عيد بزرگ اسلامی دو مقطع مهم درخصوص موضوع امامت است زيرا در عيد قربان حضرت ابراهيم (ع) بعد از امتحانهای سخت به مقام امامت نائل می شوند و در روز عيدغدير خم هم حضرت علی (ع) بعد از امتحانهای بزرگ به منصب والای امامت می رسند.
در ابتدای اين ديدار سردار سرتيپ نقدی رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به نقش بسيج و بسيجيان در مراحل مختلف انقلاب و مقابله با توطئه های سياسی، نظامی و فرهنگی دشمنان و همچنين دستاوردهای بزرگ علمی دانشمندان جوان بسيجی کشور تأکيد کرد: بسيج و بسيجيان در همه صحنه های مختلف بويژه عرصه های جهاد علمی و خدمت به مردم همچون گذشته حضوری مقتدرانه، آگاهانه، و هوشمندانه خواهند داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016