یکشنبه 8 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کمک مالی احمدی‌نژاد به يک طنزپرداز فرانسوی ضديهود، راديو بين‌المللی فرانسه

ناصر اعتمادی - طنزپرداز فرانسوی دييودونه مابالا مابالا که شهرتش را بيشتر مديون يهودی ستيزی اش است در يک کنفرانس مطبوعاتی در پاريس گفت که در جريان سفر اخيرش به تهران با محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران ملاقات کرده و از دولت اين کشور بودجۀ هنگفتی نيز به منظور "مبارزۀ فرهنگی" با صهيونيسم دريافت کرده است.

دييودونه توضيحی در مورد مبلغ اين کمک ها نداده، ولی گفته است آنقدر پول گرفته است که بتواند به ياری آنها هزينۀ توليد فيلم هايی در سطح فيلم های هاليود را بپردازد که باز به گفتۀ دييودونه "بازوی مسلح فرهنگ صهيونيستی" به شمار می روند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين طنزپرداز فرانسوی گفته است قصد دارد به زودی با همين پول ها دو فيلم در مورد برده داری و جنگ الجزاير بسازد تا از سياه پوستان تصويری متفاوت از تصوير سينماگر آمريکايی، اسپيلبرگ، ارايه کند.

دييودونه بارها به خاطر اظهارات تحريک آميز و يهودی ستيزانه اش توسط مراجع قضايی فرانسه تحت پی گرد قرار گرفته و بعضاً محکوم نيز شده است. از جمله اظهارات تحريک آميز او توصيف قتل عام يهوديان در جريان جنگ دوم جهانی توسط رژيم نازی به عنوان "يادمانی مستهجن" يا پرنوگرافيک بوده است.

دييودونه در جريان کنفراس خبری اش در پاريس همچنين گفت که احمدی نژاد در ايران محبوبتر از نيکلا سرکوزی در فرانسه است. طنزپرداز فرانسوی رئيس جمهوری ايران را "مقاومی بزرگ" توصيف کرد که هدف هجوم رسانه ها قرار گرفته است. او حتا مدعی شد که تظاهرات مردم معترض ايران عليه نتيجۀ رسمی انتخابات رياست جمهوری اين کشور طنين "تبليغات صهيونيستی" است.

دييودونه برای ملاقات با کلوتيلد رايس نيز که به اتهام جاسوسی در ايران ممنوع الخروج اعلام شده به سفارت فرانسه، محل اقامت وی، رفته، هر چند موفق به ملاقات با وی نشده است. طنزپرداز فرانسوی در مورد اين دانشگاهی جوان فرانسوی گفته است : "اگر هدف کلوتيلد رايس خدمت به صهيونيسم است، در اين صورت جايش در زندان ايران است."

دييودونه پايه گذار حزب ضدصهيونيستی در فرانسه است و اين حزب در آخرين انتخابات پارلمان اروپا ١٫٣٠٪ آرای رأی دهندگان حوزۀ انتخاباتی پاريس را به دست آورد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016