دوشنبه 9 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بهزاد نبوی: سعيد مرتضوی می گفت موسوی نتيجه انتخابات را پذيرفته است، جرس

شبکه جنبش راه سبز (جرس): بهزاد نبوی عضو بلندپايه سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی که به تازگی از زندان آزاد شده در جمع گروهی از دوستانش به شرح روزهای بازداشت و نحوه بازجويی ها پرداخته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار جرس، نبوی که در روز۲۵ خرداد ماه توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده بود پس از آزادی فاش ساخته که تمام مدت بازداشت را در يک سلول انفرادی به سر برده است. او همچنين به حضور سعيد مرتضوی دادستان سابق تهران در يکی از جلسات بازجويی اشاره کرده و گفته که مرتضوی قصد داشته وی را به تکذيب تقلب در انتخابات ترغيب کند.

به گفته نبوی، مرتضوی در جلسه بازجويی مدعی شده بوده که ميرحسين موسوی و ساير سران اصلاح طلب سالم بودن انتخابات را پذيرفته اند واو نيز بهتر است در جلسه دادگاه های دسته جمعی اصلاح طلبان،سالم بودن انتخابات را بپذيرد. با اين حال نبوی به مرتضوی پاسخ داده تنها در صورتی حاضر است سالم بودن انتخابات را بپذيرد که فيلمی از اظهارات موسوی مبنی بر سالم بودن انتخابات برايش نمايش داده شود.

او همچنين گفته که در طول دوران بازداشت هيچ روزنامه ای در اختيارش قرار نمی گرفته و از کل تحولات خارج از زندان نيز بی خبر بوده است. نبوی در اشاره به يکی ديگر از ترفندهای تيم بازجويی اش اعلام کرده که بازجويان نسخه ای از روزنامه کيهان حاوی اعتراف های يکی از اعضای سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی را روبرويش قرار داده بودند تا روحيه اش را تحت تاثير قرار دهند اما او برای خنثی ساختن اين ترفند به بازجويان گفته روزنامه کيهان و محتوايش ارزشی ندارد.

وی همچنين در پاسخ به دوستانش که از ايستادگی وی در دوران بازداشت تقدير می کردند به مقاومت بسياری از کنشگران سياسی و اجتماعی طی ماه های اخير اشاره کرده و گفته وقتی می بيند و می شنود که چهره هايی با سابقه سياسی به مراتب کمتر از او اين طور مقاومت کرده اند اقدام خود در نپذيرفتن اتهامهای دادستانی را قابل تقدير نمی بيند.

نبوی که به دليل عارضه قلبی مدتی از دوران بازداشت خود را در بيمارستان سپری می کرد پس از آزادی و ميزبانی گروهی از دوستان و کنشگران سياسی و اجتماعی در خانه ،از روزيکشنبه برای انجام عمل قلب دوباره در بيمارستان بستری شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016