سه شنبه 10 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی مقدم: فضای مجازی بايد کنترل شود، مهر

* ۳۰ هزار ميليارد ريال برای کنترل کامل مرزها

اروميه - خبرگزاری مهر: فرمانده نيروی انتظامی کشور گفت: متاسفانه برخی از مناطق مرزی کشور از عقب ماندگی تاريخی رنج می برند و اين عقب ماندگيها را نمی توان در عرض چند سال جبران کرد.
به گزارش خبرنگار مهر در اروميه، سردار سرتيپ اسماعيل احمدی مقدم صبح سه شنبه در حاشيه صبحگاه فرماندهی انتظامی آذربايجان غربی در نشست خبری با اعلام اين مطب افزود: در سالهای گذشته مرزهای طولانی و پرمسئله در کشور مورد غفلت واقع شده است و در اين راستا رفع معضلات در اين مناطق به صورت يک طرفه امکانپذير نيست.

وی ادامه داد: هم اکنون با اختصاص اعتبارات و امکانات به همراه نيروی انسانی در مرزها اقدامات مناسبی در تشديد و کنترل مرزها صورت گرفته است.

سردار احمدی مقدم با اشاره به اينکه در طول برنامه پنجم توسعه اين اقدامات تشديد خواهد شد، بيان داشت: برای رسيدن به وضع مطلوب در مناطق مرزی کشور به ۳۰ هزار ميليارد ريال اعتبار نياز داريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خواستار تخصيص کامل اين اعتبار شد و خاطرنشان کرد: اين اعتبار از طريق صرفه جويی در ساير بخشهای کشور تامين می شود که اگر تخصيص يابد با کنترل کامل مرزها می توان از خسارات احتمالی زيادی که متوجه کشور است، جلوگيری کرد.

تشکيل فرماندهی مرزبانی در ۱۶ استان کشور

فرمانده نيروی انتظامی کشور در ادامه از تشکيل فرماندهی مرزبانی در ۱۶ استان مرزی کشور تا پايان سال جاری خبر داد و گفت: با توجه سخت و پچيده بودن وظايف نيروی انتظامی در مرزها با تصويب ستاد کل، فرماندهی متمرکز مرزبانی در ۱۶ استان مرزی تا پايان سال تشکيل می شود.

سردار احمدی مقدم در خصوص اقدامات اين نيرو در استانهای مرزی کردستان و آذربايجان غربی گفت: اين دو استان از نظر مرزبانی تفاوتی با يکديگر ندارند آنچه اين دو استان را متفاوت می کند تصميمات مقامات استانی و سياست گذاری در نوع ورود کالا است.

وی يادآورشد: در اين راستا بر اساس رايزنی صورت گرفته با مسئولان استان آذربايجان غربی بايد نظارت از سوی انتظامی استان به بازارچه های مرزی تقويت شود ونيروی انتظامی کشور نيز آمادگی کامل دارد تا در جهت رفاه و معيشت مرزنشينان زمينه تنوع کالاهای ورودی به همراه ارائه تسهيلات لازم را فراهم کند.

فرمانده نيروی انتظامی کشور يادآورشد: اگر تمامی نقاط مرزی باز باشد امکانپذير نيست و به صلاح کشور نيست ولی با ايجاد معابر مناسب مرزی می توان ضمن ايجاد امنيت، کنترل مناطق مرزی در جهت رفاه و معيشت مرزنشينان تلاش کرد.

سردار احمدی مقدم در ادامه به بحث تشکيل معاونت اجتماعی و تقويت بعد اجتماعی در نيروی انتظامی کشور اشاره کرد و گفت: ضمن برخورد جدی با متخلفان قانون، بحث پيشگيری اجتماعی به جای پيشگيری انتظامی در حوزه افزايش توانمنديهای نيروهای ناجا در حوزه فرهنگ، هنر و آموزش همگانی را مدنظر قرار داده ايم.

وی کاربرد وسيع فناوری و تکنولوژيهای جديد در اين نيرو، تغيير روند اقدامات فيزيکی و غيرفيزيکی پليس محسوس و نامحسوس، تبديل اقدامات سخت به اقدامات نرم از اهداف کلی اين نيرو برشمرد و ياد آورشد: در نظر داريم تا پايان برنامه پنجم توسعه به اين اهداف دست پيدا کنيم.

اگر فضای مجازی کنترل نشود حريم خصوصی افراد مورد تعرض قرار می گيرد

فرمانده نيروی انتظامی کشور همچنين با هشدار جدی نسبت به تهديدات زياد و خطرناک با بروز فضای مجازی جديد در کشور بيان داشت: متاسفانه با بروز فضای نوظهور مجازی تهديدات نسل جوان نسبت به سالهای قبل جدی تر و خطرناکتر شده که بايد با برنامه ريزی اين امر به فرصت تبديل شود.

سردار احمدی مقدم گفت: بسياری از جرايم از جمله مسايل غير اخلاقی، اغفال و فريب، کلاهبرداری، سرقت همچنين در بحث امنيت ملی فعاليت گروهک های تروريستی، بمب گذاری از طريق فضای مجازی به صورت سازماندهی به افراد آموزش داده می شود.

وی لزوم کنترل کامل فضای مجازی به عنوان يک سياست کلی در کشور را خواستار شد و گفت: اگر اين اقدام صورت نگيرد حريم خصوصی افراد با اين تکنولوژيهای به راحتی قابل تعرض خواهد بود.

فرمانده نيروی انتظامی کشور به مدت دو روز برای شرکت در اولين همايش ملی قوميت، همگرايی و امنيت پايدار و نيز شرکت در مراسم صبحگاه نيروی انتظامی آذربايجان غربی به اين استان سفر کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016