پنجشنبه 12 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زينب جلاليان، زندانی سياسی کُرد در آستانه‌ی اعدام قرار دارد، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - زينب جلاليان، زندانی سياسی ۲۷ ساله‌ی کرد در معرض اجرای حکم اعدام قرار دارد. حکم اعدام وی پس از صدور در دادگاه، هفته‌ی گذشته در ديوان عالی کشور تأييد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زينب جلاليان، فعال سياسی اهل ماکو که از دو سال پيش در زندان سنندج به سر می‌برد، به اتهام محاربه و همکاری با گروه کرد پژاک در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده بود. در حالی که به گفته‌ی يکی از نزديکان زينب جلاليان، وی اين اتهامات را نپذيرفته است. وی در سن ده سالگی به دليل مخالفت خانواده‌اش با تحصيل از خانه فرار کرد و جذب حزب کارگران کردستان (پژاک) شد که در آن زمان در ايران فعاليت قانونی داشت. زينب جلاليان به گفته‌ی نزديکانش هرگز دست به اسلحه نبرده و صرفا فعاليت تبليغی داشته است.

بر اساس رای دادگاه متهم به دليل عضويت در يکی از احزاب مخالف نظام و فعاليت تبليغی مشمول محاربه شناخته و به مرگ محکوم شده است. فعالان کرد می‌گويند دادگاه رسيدگی به اتهامات زينب جلاليان بدون حضور وکيل مدافع برگزار شده و تنها چند دقيقه به طول انجاميده است. هم‌اکنون بجز وی ۱۲ زندانی سياسی کرد ديگر به اعدام محکوم شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016