پنجشنبه 12 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضرب و شتم شديد سلمان سيما، فعال دانشجويی زندانی، در بازجويی، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر- خانواده سلمان سيما، فعال دانشجويی زندانی، امروز پس از گذشت حدود ۲۰ روز از زمان بازداشت وی موفق به ملاقات با او شدند. سلمان سيما در اين ملاقات گفته است که هم‌چنان در سلول انفرادی نگه‌داری می‌شود و بازجويی از وی کماکان ادامه دارد.

خانواده سيما، شرايط روحی او را خوب توصيف کرده‌اند. با اين حال به گفته آنها، سلمان در جلسات بازجويی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بطوری‌که يکی از انگشتان دست او دچار شکستگی شده و از ناحيه قفسه سينه نيز احساس ناراحتی می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سلمان سيما که در زمان بازداشت به شدت بيمار بوده است، به دليل عدم رسيدگی پزشکی و دارويی مناسب در بند ۲۰۹،در شرايط نامناسب جسمانی و سلامتی به سر می‌برد.

وی همچنين در اين ملاقات به شدت نسبت به سرد بودن سلول خود اعتراض کرده و گفته است در سلول انفرادی هيچ وسيله گرمايشی وجود ندارد.

خانواده سيما که پس از ۲۰ روز بی‌خبری موفق به ملاقات با او شده اند، می‌گويند:" سلمان در بازجويی‌ها به شدت تحت فشار قرار دارد و‌آنها اتهامات غيرواقعی را به او نسبت داده‌اند، اما وی هيچ‌کدام از اين اتهامات را نپذيرفته است."

سلمان سيما، عضو شورای سياست‌گذاری سازمان دانش اموختگان ايران، در روز ۲۳ آبانماه در منزلش بازداشت شد. وی از زمان دستگيری تاکنون هيچ‌گونه تماسی را با منزل برقرار نکرده بود. پيش از اين نيز ماموران امنيتی در چند نوبت جهت بازداشت وی به منزلش مراجعه کردند که موفق به دستگيری او نشدند.

اين فعال دانشجويی دانشگاه آزاد، در ۱۸ تيرماه ۸۷ نيز از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شده و بيش از ۴۰ روز در بند ۲۰۹ زندان اوين نگه‌داری شد.

هم‌اکنون ۹ تن از اعضای سازمان ادوار تحکيم در زندان به سر می‌برند. احمد زيدآبادی( دبيرکل)، عبدالله مونی( سخنگو)، حسن اسدی( مسئول کميته حقوق بشر)، محمد صادقی( عضو شورای مرکزی)، نفيسه زارع کهن، حجت‌الله شريفی، سلمان سيما و مهرداد بزرگ، اعضای دربند سازمان ادوار هستند.

در هفته‌های گذشته احمد زيدآبادی و عبدالله مومنی از سوی دادگاه انقلاب احکام سنگين حبس تعزيری و تبعيد دريافت کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016