پنجشنبه 12 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: ما می‌خواهيم اقتصاد و سياست جهان را درست کنيم، ايران اسلامی آماده ورود برای مديريت جهان است! فارس

خبرگزاری فارس: احمدی‌نژاد با اشاره به اينکه ما ۲ ماموريت مهم داريم گفت: ماموريت نخست ما ساختن ايران است و ماموريت دوم ما آمادگی برای ورود به مديريت جهان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمود احمدی‌نژاد در ديدار با نخبگان و فرهيختگان اصفهانی ظهر امروز در ديدار با نخبگان و فرهيختگان اصفهانی با اشاره به اينکه ما بايد به‌صورت جدی در مديريت جهان شرکت کنيم افزود: ما نبايد بگذاريم اينهايی که ۴۰۰ سال بر دنيا حکومت کردند دوباره شرايط استکباری را به ما تحميل کنند.
وی با تاکيد بر اينکه آن عنصر اصلی که ما را در نقطه بالاتری از آنان قرار می‌دهد و به ما فرصت ساختن و مديريت جهان را می‌دهد عنصر فرهنگ است، اظهار داشت: ما می‌خواهيم اقتصاد و سياست جهان را درست کنيم، اما فرصت ما محدود است، اما آن عنصر اصلی که به ما اثرگذاری را در اين عرصه‌ها می‌دهد تنها عنصر فرهنگ است که در کشور ما نيز ريشه عميقی دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس جمهور با اشاره به اينکه نوع نگاه ملت ايران به جهان قابل عرضه به بشريت است تصريح کرد: اگر از زاويه فرهنگ وارد مناسبات جهان شويم همه عرصه‌ها در اختيار ملت ايران است و به همين دليل است که کار فرهنگی برای ما در اولويت کارها قرار گرفته است.
وی با تاکيد بر اينکه انتظار من از اصفهان در حوزه فرهنگ انتظار والايی است افزود: صنعت، فناوری، دانشگاه‌ها و ورزش‌ اصفهان در جايگاه عالی قرار دارد، اما انتظار داريم در اين دوره جديد در نقطه عطف بشر که ما نيازمند عرضه فرهنگی آن به دنيا هستيم اصفهان که پايتخت فرهنگ است بايد نقش خود را به‌خوبی بازی کند.
احمدی‌نژاد با اشاره به اينکه اصفهان بايد در بحث فرهنگ نقش پيشگام را بازی کند اظهار داشت: اين ظرفيت در اصفهان وجود دارد و اين در حالی‌است که در دنيا وقتی نام اصفهان می‌آيد در تمام اذهان ملت‌ها ارزش‌های فرهنگی متجسم می‌شود.
وی با اشاره به اينکه ما در بحث آب علاقمنديم تمام آب زاينده رود در اختيار کشاورزان قرار بگيرد اظهار داشت: اما ما نمی‌توانيم اين کار را عملی کنيم چرا که اين آب متعلق به صنعت و مردم نيز هست، اما بايد در ساير بخش‌ها کنترل داشته باشيم تا بی‌جهت آب هدر نرود.
رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه بايد در بخش کشاورزی از فناوری‌های جديد استفاده شود تصريح کرد: ما در برنامه پنجم اميدواريم بتوانيم تمام زمين‌های کشاورزی زير پوشش محصولات مدرن بروند و اين در حالی‌است که ما درباره خشکسالی ۱۲۰ ميليارد تومان بودجه به اصفهان داده‌ايم.
احمدی‌نژاد افزود: در جلسه‌ای که با استاندار و معاون عمرانی ايشان داشتيم من به آنان گفتم چرا تمام اين پول در بخش پروژه سرمايه‌گذاری شده است؟ بايد بخشی از اين مبلغ به کشاورز داده شود که از جمله آن امحال وام کشاورزان است.
رئيس جمهور با تأکيد بر اينکه در دوره جديد آموزش ضمن خدمت با شکل و محتوای جديد شروع می‌شود اظهار داشت: توليد محتوای آموزشی نيازمند معلم و دانش‌آموزان است.
وی با اشاره به اينکه اگر در پارک‌های فناوری با ۵ ميليون تومان اشتغال ايجاد شود ما به‌طور قطع از تمام آن پشتيبانی و حمايت خواهيم کرد اظهار داشت: برای توسعه شهرک‌های علمی و تحقيقاتی در دولت يک نظام ويژه وجود دارد.
وی در پاسخ به نماينده اقليت‌های مذهبی اصفهان افزود: طبق گفته نماينده اقليت‌های مذهبی اصفهان همزيستی مسالمت‌آميز بين کسانی است که اختلاف تاريخی با يکديگر دارند، اما ما همه از يک خانواده هستيم و در بسياری از مبانی فکری با يکديگر هماهنگ هستيم.
وی افزود: اين همزيستی مسالمت آميز درست نيست بلکه من هم با نظر نماينده اقليت مذهبی در خصوص اينکه ما با اقليت‌های مذهبی همزيستی ملاطفت آميز داريم موافق هستيم.
رئيس جمهور با تأکيد بر اينکه اقليت‌های بخش مهمی از ميراث فرهنگی ايران زمين هستند تصريح کرد: ما مثل اين بی‌فرهنگ‌های غربی نيستيم که تا مسئله‌ای به‌وجود می‌آيد به مقدسات مسلمانان توهين می‌کنند و يا از ساخته شدن مساجد و مناره‌ها جلوگيری می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: در دولت نهم ۱۲ کليسای ميراثی ما به ثبت جهانی رسيد و اين از اقدامات ارزشمند سازمان ميراث فرهنگی است.
وی افزود: بايد به نيروی انتظامی تذکر داده شود که اقليت‌ها بتوانند تابع ضوابط خودشان مجوز کسب بگيرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016