پنجشنبه 12 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادگاه قاچاقچی اسلحه ايرانی در آمريکا، راديو بين‌المللی فرانسه

آرش اديب زاده - آمريکا برای نخستين بار رسمأ اعلام کرد که يک قاچاقچی اسلحه ايرانی را از دو سال پيش تا به حال در خاک خود در بازداشت نگهداشته است. امير حسين اردبيلی در سال ۲۰۰۷ در گرجستان به اتهام فروش اسلحه به جمهوری اسلامی ايران دستگير شده بود و مخفيانه به آمريکا فرستاده شده بود.


بنا به اظهارات ديويد ويس دادستان فدرال ايالت دلاور در شرق آمريکا ، امير حسين اردبيلی به مدت سه سال تحت مراقبت مخفی مأمورين اطلاعاتی آمريکايی بود و به چند جرم مختلف متهم می باشد، از جمله پولشويی ، توطئه و قاچاق اسلحه.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادستان فدرال ايالت دلاور متذکر شد که مأموريت امير حسين اردبيلی خريد اسلحه و فن آوری های نظامی آمريکايی بوده وارسال غير قانونی آنها به سوی ايران.

ديويد ويس در ادامه اظهار داشت که تنها مشتری امير حسين اردبيلی دولت جمهوری اسلامی بوده وبنا به اعترافاتش ، وی بر اين عقيده بوده که تسليحات خريداری شده به صورت قاچاق قرار است در آماده سازی ايران برای مقابله با آمريکا در صورت بروز جنگی احتمالی استفاده شوند.

دادستان فدرال ايالت دلاور تأکيد کرد که ماجرای اين قاچاقچی اسلحه ايرانی يک موضوع مهم است و در سال ۲۰۰۴ آغاز شده بود و بنا به اطلاعات بدست آمده ، امير حسين اردبيلی ميليون ها دلار برای خريد تسليحات نظامی آمريکايی هزينه کرده بود ، خصوصأ در زمينه قطعات الکترونيکی هواپيماهای شکاری.

در اين زمينه مقامات قضايی آمريکا در بيانيه ای اعلام کردند که امير حسين اردبيلی اتهامات خود را پذيرفته است و حکم نهايی وی در روز چهاردهم دسامبر صادر خواهد شد.

همچنين در اين بيانيه ، مقامات آمريکايی متذکر شده اند که تا کنون رسمأ دستگيری وی را اعلام نکرده بودند چرا که کامپيوتر امير حسين اردبيلی حاوی اطلاعاتی بود که به مقامات قضايی آمريکا امکان بررسی و پيگيری چند شبکه ديگر را داده است و بايد اين مسائل به صورت مخفيانه دنبال می شد.

گفتنی است که جمهوری اسلامی ايران به کرات آمريکا را در ناپديد شد امير حسين اردبيلی متهم کرده بود و خواهان آزادی وی شده بود.

آيالات متحده آمريکا در سالهای اخير شديدأ با قاچاقچی های اسلحه برخورد می کنند ، خصوصأ در چهارچوب ارسال اسلحه و فن آوری نظامی به سوی جمهوری اسلامی ايران و چين و در همين زمينه در سال ۲۰۰۸ مقامات قضايی آمريکا ۲۲۵۲ پرونده مختلف قاچاق اسلحه را پيگيری کردند که به دستگيری ۳۳۳ متهم انجاميد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016