جمعه 13 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: آمريکا می‌داند روزی از خاندان پيامبر اسلام در همين منطقه شخصی ظهور خواهد کرد! ارتشی ذليل تر از آمريکا وجود ندارد، مهر

اصفهان – خبرگزاری مهر: دکتر محمود احمدی نژاد با تاکيد بر اينکه در جريان انتخابات اخير به گونه‌ای فضا سازی شد که ملت ما ضعف دارد و بايد از آنها امتياز گرفت، گفت:کسانی که می‌خواستند نام ايران را بردارند اکنون به ايران نياز دارند.
به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، رئيس جمهور شامگاه پنجشنبه با حضور در جمع خانواده شهدا و ايثارگران افزود: امروز نام شهيدان ايران در بالاترين قله‌های عالم می‌درخشد و به هر کشوری که سفر می‌کنيم صحبت از ايران و ملت ايران است و ملتها به طور گسترده به دنبال شناخت ملت ايران هستند چرا که اين شهدا به دنبال راه امام و حق حرکت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اينکه اکنون ثروت جهانی رسانه و تبليغات را قدرتهای جهانی در دست گرفته اند، گفت: با وجودی که ايران چيزی در دست نداشت و همه تحليل گران هم آماده شکست ايران بودند اما اين امر محقق نشد.

احمدی‌ نژاد ادامه داد: ‌در خصوص وقايع اخير نيز بسياری از تحليلگران خودشان اعتراف کردند با چنين طراحی می‌توان نزديک به يکصد حکومت را دچار انحطاط کرد اما ملت ايران پا برجا ماند که رمز اين ماندگاری اتصال به مکتب امامت و ولايت است.

رئيس جمهور با اشاره به حمله آمريکا و اينکه آنان تاکنون دليل اين حمله را بيان نکرده‌اند گفت: ‌استکبار برای اين حمله يک دليل داشت که بيان نمی‌کند و البته اسناد آن را بدست آورده ايم و آن اين است که آنها می‌دانند بالاخره روزی از خاندان پيامبر اسلام در همين منطقه شخصی ظهور خواهد کرد ‌که ريشه تمام ظالمان عالم را خواهد خشکاند و ملت ايران هم از ياران اين مرد الهی است.

وی گفت: موضوع ۱۱ سپتامبر سناريويی از پيش تعيين شده و بهانه‌ای برای حمله به خاورميانه بود و در آن زمان نيز همه تحليل‌گران اعتقاد داشتند که کار خاورميانه تمام است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: اکنون هشت سال از آن زمان می‌گذرد و آمريکا ذليل‌تر از گذشته شده و اکنون ذلتی بسيار را در عراق و افغانستان تحمل می‌کند.

رئيس جمهور با اشاره به اينکه آنان در مرزهای شرقی و غربی ايران ارتش به راه انداخته، در جنوب ايران نيز با ناوهای خود و در شمال نيز با تحرکات ماهواره‌ای توطئه می کنند، اظهار داشت: ‌اين در حالی است که ايران در اين ميان چون گلستانی آرام پيروز و عزيز است.

وی وضعيت آمريکاييها در افغانستان را مناسب نداست و يادآور شد: آنان اکنون چون يک چهارپا در گل مانده و برای نجات خودشان هر روز نيروی بيشتری را به منطقه وارد می‌کنند، ‌اين در حالی است که اگر آنها ۵۰ سال هم در افغانستان بمانند راهی جز ذلت ندارند.

ايران مهمترين کشور خاورميانه است

احمدی‌نژاد با اشاره به اينکه برخی سی سال پيش به دنبال حذف ايرانی اسلامی از صحنه جغرافيايی بودند اظهار داشت: ‌در حال حاضر خاورميانه مهمترين منطقه عالم است و هر قدرتی که بخواهد مطرح شود بايد سری در خاورميانه در بياورد که در اين ميان نيز ايران مهمترين کشور خاورميانه است و کسانی که می‌خواستند نام ايران را بردارند که اکنون به نام ايران نياز دارند.

رئيس جمهور بسياری از مسائل مطرح شده عليه ايران را غير واقعی خواند و اظهار داشت: آنان نمی‌خواهند خودشان را از تک و تا بيندازند.

وی مورد ادعاهای رژيم صهيونيستی عليه ايران گفت: اين رژيم که سهل است جد و آباد آنها هم که باشند هيچ کاری نمی‌توانند بکنند.

احمدی‌نژاد گفت: اکنون که در آستانه عيد غدير خم بسر می‌بريم بايد بدانيم اين عيد متعلق به همه بشريت است چرا که اگر امام نباشد هستی و انسان نيز بی‌معنا است.

اتصال به امامت و ولايت رمز ماندگاری شهدا

وی در ادامه امام را قله، واسطه و راهنمای کامل دانست و گفت: ‌تمام پيامبران الهی برای معرفی اين حقايق آمده و نقطه اصلی همه مستکبران نيز تقابل با جبهه حق است.

رئيس جمهور رمز عظمت شهدای ايران را در همين مسئله دانست و گفت: ‌پيام شهدا دعوت به امام و خط نورانی امامت و ولايت است و همين امر نيز سبب ماندگاری نام و ياد آنان است، چرا که تاکنون در طول تاريخ جنگهای بسياری روی داده که اکنون ديگر اثری از آن کشته ها نيست.

به گزارش مهر رئيس جمهور در اين جلسه از نزديک با خانواده شهدا گفتگو کرد و به تعدادی از خانوداه‌های شهدای اصفهان نيز نشان ملی ايثار اعطاء کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016