جمعه 13 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دانشجو، وزير علوم: اعطای سهميه کنکور به متاهلين مصوبه دولت است، فارس

خبرگزاری فارس: وزير علوم درخصوص سهميه ۲۰ درصدی مقطع کارشناسی ارشد برای زوج‌های دانشجو گفت: اين مصوبه دولت است که کار کارشناسی آن توسط سازمان ملی جوانان صورت گرفته و در هیأت دولت بررسی شده است.

به گزارش حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، کامران دانشجو در حاشيه سومين سفر استانی هیأت دولت به استان اصفهان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص فعاليت های دانشجويی و ايجاد کرسی‌های آزادانديشی در دانشگاه‌ها گفت: ما مشوق فعاليتهای مختلف دانشجويی و ايجاد کرسی های آزاد انديشی در دانشگاه ها هستيم البته اين فعاليتها بايد با مصالح عمومی و ديدگاه جهان بينی اسلامی منطبق باشد که در اين صورت شادابی ونشاط راهم بدنبال خواهد داشت و افراد نيز خود را مفيد احساس می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: البته دانشگاه‌های ما علی القاعده اينگونه هستند و همه بايد بدانيم که بهتر است در چارچوب جهان بينی اسلامی، اخلاق، رفتار و قوانين مصوب فعاليت کنيم و اين به نفع دانشگاه است.
وزير علوم در خصوص سهميه ۲۰ درصد مقطع کارشناسی ارشد برای زوج های دانشجويی گفت: اين مصوبه دولت است که کار کارشناسی آن توسط سازمان ملی جوانان صورت گرفته و در هیأت دولت بررسی شده و شامل ۲۰ بند است.
دانشجو همچنين در ادامه يادآور شد: اين بسته پيشنهادی بايد بطور کلی بررسی شود و نمی توان فقط به يک جزء آن اشاره کرد و باقی موارد را رها کرد.
وی با اشاره به جنبه های مثبت اين طرح اظهار داشت: هدف اين طرح تلاش در جهت کم کردن مشکلات جوانان است ودر آن اشتغال ، ازدواج ، وام و مواردمشابه ديگر نيز پيش بينی شده و يک بخش آن هم به سهميه کارشناسی ارشد پرداخته است.
وزير علوم همچنين با اشاره به ديدگاه اسلام نسبت به ازدواج گفت: در اسلام به مسأله ازدواج اهميت و ارزش زيادی داده شده و بايد قبول کرد کسی که ازدواج می کند از لحاظ روحی و روانی به آرامش خاطر می رسد و راحت تر می تواند تحصيل و تحقيق کند و بطور کلی زندگی هدفمندی را دنبال کند.
دانشجو در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی تصويب آئين نامه اين طرح اظهار داشت: ما ابتدا بايد اين را قبول داشته باشيم که اين طرح به نفع جامعه است و سپس اگر روش اجرای آن نياز به قانون داشته باشد بايد آئين نامه اجرائی آن تصويب شود و در تدوين اين آئين نامه بايد طوری عمل کنيم که کسی نتواند از آن سوء استفاده کند.
وی در پايان در خصوص دانشگاه های پيام نور نيز اظهار داشت: انجام دوره های فراگير مختص دانشگاه پيام نور بوده و مدرک آن نيز مورد تائيد وزارت علوم است و از نظر استخدامی نيز هيچ مشکلی برای فارغ التحصيلان دوره‌های فراگير پيش نمی آيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016