دوشنبه 16 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دانشجويان و دانش‌آموختگان ليبرال دانشگاه‌های ايران: ۱۶ آذر سبز، روز همبستگی دانشجويان و مردم

بامدادخبر: دانشجويان و دانش‌ آموختگان ليبرال دانشگاههای ايران، در بيانيه‌ ای از عموم دانشجويان دعوت کرده‌اند تا برای ناکام گذاشتن آنچه "توطئه‌های ضدملی دولت کودتا" می‌دانند، در شانزدهم آذر امسال، همه‌ی دانشگاههای ايران را سبز کنند و اعلام کرده‌اند که شرکت در اين تجمعات، نشانه‌ی "پشتيبانی از جنبش مردمی و قدردانی از خون شهدای جنبش سبز" است.

به گزارش بامدادخبر، متن کامل اين بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۱۶ آذر ۱۳۸۸ در حالی فرا می رسد که جنبش سبز ملی و مدنی مردم ايران عليه دولت برآمده از کودتای ۲۲ خرداد و برای برقراری حاکميت ملی، ششمين ماه حيات موثر و پرافتخار خويش را پشت سر می گذارد. دهها شهيد، صدها اسير و بدنهای مجروح از سرکوب و شکنجه، تنها بخشی از هزينه هايی است که مردم فداکارانه به خاطر شرکت در جنبش سراسری عليه دولت کودتا پرداخته اند.

باری، روز دانشجو در چنين شرايطی فرا می رسد؛ در شرايطی که مردم هزينه بسيار داده اند و دولت کودتا تمامی زرادخانه دروغ و خشونت خويش را عليه حرکت ملت به کار گرفته و در يک ماه اخير تعداد زيادی از فعالين دانشجويی را تحت سخت‌ترين فشارها در سلولهای انفرادی زندانهای شهرهای مختلف ايران محبوس کرده است. دولت کودتا اکنون در حال طراحی نقشه های شومی عليه منافع و مصالح ملت ايران است، اين تنها حضور و قدرت حضور مردم است که می تواند توطئه‌های ضدملی دولت کودتا را ناکام گذارد، از اين رو روز دانشجوی امسال می بايست به روز حمايت و پشتيبانی دانشجويان –اين فرزندان آگاه و شجاع ملت -از جنبش سراسری مردم ايران (جنبش سبز) تبديل شود.

۱۶ آذر ۱۳۸۸ روز همبستگی دانشجويان و مردم عليه دولت کودتا خواهد بود.

سقوط دولت کودتا و استقرار نظمی بر اساس موازين دموکراتيک و مفاد اعلاميه جهانی حقوق بشر، خواست ملتی است که اين بار برای تحقق خواستهايش محکم و استوار ايستاده است.

دانشجويان و دانش‌آموختگان ليبرال دانشگاههای ايران نيز همگام با ساير گروههای مترقی و تحولخواه دانشجويی، توده‌ی دانشجويان را به شرکت گسترده در تجمعات اعتراضی روز دانشجو فرا می‌خواند و شرکت در اين تجمعات را نشانه پشتيبانی از جنبش مردمی و قدردانی از خون شهدای جنبش سبز می داند. همانطور که پيش از اين نيز تاکيد کرده ايم ۱۶ آذر امسال در همبستگی با مردم و به پاسداشت خون شهدای جنبش سبز ۱۶ آذر سبز نام خواهد داشت: دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۸ دانشگاههای ايران همه سبز خواهند بود.

دانشجويان و دانش آموختگان ليبرال دانشگاههای ايران همچنين ضمن اعلام همبستگی با هفت عضو زندانی خود (مهرداد بزرگ، سورنا هاشمی، عليرضا موسوی، فرزان رئوفی، احسان دولتشاه، سينا شکوهی و البرز زاهدی) و ابراز نگرانی از وضعيت آنها خواهان آزادی همه زندانيان سياسی و عقيدتی و همه دانشجويان در بند است. مردم و دانشجويان با حضور در مراسم ۱۶ آذر، خواست آزادی اسرای جنبش سبز، ديگر زندانيان سياسی و عقيدتی و توقف سرکوب و دروغ را فرياد خواهند کرد.

پس پيش به سوی ۱۶ آذر سبز. روز همبستگی و اتحاد.
دانشجويان و دانش‌آموختگان ليبرال دانشگاههای ايران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016