دوشنبه 23 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وکيل بهمن احمدی امويی خواستار صدور حکم برائت برای اين روزنامه‌نگار شد، جرس

جنبش راه سبز (جرس): دادگاه بهمن احمدی امويی روز شنبه ۲۱ آذر ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب با حضور اين روزنامه نگار و فريده غيرت، وکيل وی برگزار شد.

به گزارش جرس بهمن احمدی امويی، روزنامه نگار در نيمه شب ۳۱ خرداد ماه در منزل خود به همراه همسرش ژيلا بنی يعقوب دستگير شد و بعد از گذشت شش ماه از بازداشت او اولين دادگاه رسيدگی به پرونده اش ۲۱ آذر ماه برگزار شد.

فريده غيرت در اين باره گفت: جلسه مذکور با حضور بهمن احمدی امويی و بنده در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شد. در اين جلسه ابتدا کيفرخواست از طرف نماينده دادستان قرائت شد و موارد اتهامی ذکر شد. من با تقديم لايحه دفاعی دادگاه به دفاع شفاهی پرداختم و مواردی را در جواب کيفرخواست به استحضار دادگاه رساندم.”



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او گفت: با توضيحات ارائه شده و با جلب نظر رياست دادگاه به اصل ۳۷ قانون اساسی مبنی بر اصل برائت از دادگاه تقاضای صدور حکم برائت بهمن احمدی امويی را خواستار شدم.

اين وکيل دادگستری در مورد اتهامات وارد شده به موکلش گفت: از آنجا که حکم قطعی نشده استٰ، بنده طبق قانون از عنوان کردن موارد اتهامی معذور هستم.

غيرت درباره روند پرونده بهمن احمدی امويی گفت: موکلم روز ۳۰ خرداد دستگير شد و پس از مدت ۲۰ روز ظاهرا برای او وثيقه ای صادر شد اما متاسفانه اين قرار وثيقه به مرحله اجرا درنيامد.وقتی از برقراری اين وثيقه مطلع شدم بارها به دادگاه انقلاب مراجعه کردم که متاسفانه در جواب اظهار داشتند که پرونده موکلم بهمن احمدی امويی مفقود شده است.

او افزود: وکالت نامه را جهت درج در پرونده تقديم کردم و با مراجعات متعدد به دادگاه انقلاب همواره با همان جواب يعنی مفقود شدن پرونده مواجه می شدم تا آنکه در اواخر آبان ماه اعلام شد پرونده با صدور قرار مجرميت به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب ارجاع شده است.

پس از مراجعه به شعبه ۲۶ و مطالعه دقيق پرونده توسط غيرت، وکيل پرونده، جلسه رسيدگی برای روز ۲۱ آذر تعيين شد. در اين جلسه که با حضور بهمن احمدی امويی و وکيلش در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شد.

غيرت گفت که با توضيحات ارائه شده در اين جلسه و با جلب نظر رياست دادگاه به اصل ۳۷ قانون اساسی مبنی بر اصل برائت از دادگاه تقاضای صدور حکم برائت بهمن احمدی امويی را خواستار شده است.

فريده غيرت اميدوار است دادگاه مربوطه پس از بررسی نسبت به صدور حکم برائت برای بهمن احمدی امويی اقدام کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016