سه شنبه 24 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش محرمانه دادستان کل به خبرگان: تجاوزها بيش از آن چيزی است که کروبی اعلام کرد، جرس

شبکه جنبش راه سبز (جرس): غلامحسين محسنی اژه ای دادستان کل کشور، در جلسه غيرعلنی اخير مجلس خبرگان رهبری گزارشی محرمانه در خصوص اظهارات مهدی کروبی و تجاوزهای صورت گرفته ارائه داد.

به گزارش جرس، محسنی اژه ای در اين گزارش با تاييد اصل سخنان کروبی اعلام کرد که "موضوع تجاوز در زندان ها بيش از آن چيزی است که کروبی اعلام کرده است". دادستان کل کشور در عين حال ماموران و زندانبانان را از اين امر تبرئه کرد و اظهار داشت: "در زندانها به طور طبيعی افراد پر خطر و شرور نگهداری می شود که گاه اين افراد شرور به زندانی های جوان تر تجاوز می کنند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادستان کل در حالی ماموران و زندانبان را از موضوع تجاوز به دستگير شدگان حوادث پس از انتخابات تبرئه کرد که در روز ۲۴ مرداد ماه پرويز سروری "رئيس کميته ويژه مجلس برای پيگيری وضعيت بازداشت شدگان" از برخورد قضايی با ۱۲ تن از پرسنل نيروی انتظامی مرتبط با حوادث بازداشتگاه کهريزک خبر داده بود.

مهدی کروبی از رهبران جنبش سبز در تاريخ ۷ مرداد ماه سال جاری در نامه ای به اکبر هاشمی رفسنجانی رئيس مجلس خبرگان برای اولين بار به موضوع تجاوز در زندانها اشاره کرد و نوشت:" اتفاقی در زندان‌ها رخ داده است که چنانچه حتی اگر يک مورد نيز صدق داشته باشد، فاجعه‌ای است برای جمهوری اسلامی که تاريخ درخشان و سپيد روحانيت تشيع را تبديل به ماجرای سياه و ننگين می‌کند که روی بسياری از حکومت‌های ديکتاتور از جمله رژيم ستمشاهی را سفيد خواهد کرد."

کروبی در اين نامه تاکيد کرد:"گمان نمی‌کنم زندانيان دوران ۱۵ ساله مبارزات قبل از انقلاب که از افراد توده گرفته تا گروه‌های مسلح مبارز التقاطی تا اعضای نهضت آزادی و موتلفه و حزب ملل اسلامی که در زندان با هم زندگی کرده‌اند، ديده يا شنيده باشند."

رئيس مجلس اصلاحات در خصوص تجاوزهای صورت گرفته شده در زندان ها و بازداشت گاه ها نوشت: "عده‌ای از افراد بازداشت‌شده مطرح نموده‌اند که برخی افراد با دختران بازداشتی با شدتی تجاوز نموده‌اند که منجر به ايجاد جراحات و پارگی در سيستم تناسلی آنان گرديده است. از سوی ديگر افرادی به پسرهای جوان زندانی با حالتی وحشيانه تجاوز کرده‌اند به طوری‌که برخی دچار افسردگی و مشکلات جدی روحی و جسمی گرديده‌اند و در کنج خانه‌های خود خزيده‌اند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016