جمعه 29 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سروری، رئيس کميته بررسی وضعيت بازداشت شدگان: با پزشک متوفی کهريزک ديدار نداشته‌‌ايم، شاکيان کهريزک بيش از ۱۰۰ نفرند، مهر

رئيس کميته ويژه بررسی وضعيت بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات با اشاره به ديدار خود با رئيس سازمان قضايی نيروهای مسلح شاکيان بازداشتگاه کهريزک را بيش از ۱۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: دادگاه متهمان کهريزک زودتر از متهمان کوی دانشگاه برگزار می شود.
پرويز سروری که با خبرنگار پارلمانی مهر گفتگو می کرد با اشاره به اينکه با رئيس سازمان قضايی نيروهای مسلح درباره برگزاری دادگاه متهمان کوی دانشگاه و بازداشتگاه کهريزک ديدار داشته است ، خاطرنشان کرد: به گفته رئيس اين سازمان، دادگاه متهمان کهريزک قبل از دادگاه متهمان کوی دانشگاه برگزار می شود اما با توجه به اينکه متهمان اين پرونده بيش از ۱۰۰ نفرند تشکيل دادگاه ها امری زمان بر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده مردم تهران در خانه ملت همچنين گفت: مسئولان قضايی به صورت شبانه روزی درحال کار بر روی پرونده کهريزک هستند و در ديدار اخير تاکيد شد که روند بررسی اين پرونده با سرعت ادامه می يابد.

عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در خصوص مرگ پزشک بازداشتگاه کهريزک نيز تاکيد کرد: قرار است پزشکی قانونی گزارشی در رابطه با مرگ اين پزشک به کميته ويژه مجلس ارائه دهد.

وی در پاسخ به اينکه آيا با مسئولان پزشکی قانونی در رابطه با مرگ پزشک کهريزک ديدار داشته ايد گفت: تاکنون ديداری نداشته ايم.

احتمال جرح و تعديل در گزارش کميته ويژه

سروری در خصوص گزارش اين کميته که قرار است به مجلس ارائه شود با بيان اينکه از نظر ما گزارش تکميل و آماده ارائه است ، اظهار داشت: يکی دو نماينده نقطه نظراتی در رابطه با اين گزارش داشتند و به همين دليل قرار شد نظرات آنان در گزارش لحاظ شود و ممکن است گزارش کميته که هم اکنون ۶ صفحه است با کمی جرح و تعديل به هيئت رئيسه مجلس ارائه شود.

وی در اين رابطه تاکيد کرد: اگر در چند روز آينده گزارش پزشکی قانونی به دست کميته ويژه برسد ممکن است در گزارش نهايی ما قيد شود اما در غير اين صورت با توجه به اينکه ما گزارش خود را قبل از اين وقايع جمع آوری کرده ايم به اين موضوع پرداخته نخواهد شد.

رئيس کميته ويژه مجلس با اشاره به جو سازی برخی رسانه ها مبنی بر اينکه پزشک فوت شده بازداشتگاه کهريزک پيش از مرگش با نمايندگان عضو کميته ويژه ديدار داشته و اطلاعاتی به آنان داده است گفت: ما هيچ ديداری با اين پزشک نداشته ايم.

متهمان کهريزک ۸ نفرند

سروری تعداد متهمان کهريزک را ۸ نفر عنوان کرد و گفت: آزاد شدن يا نشدن آنان را قاضی تشخيص می دهد اما آنچه مسلم است در رابطه با کهريزک ۸ نفر متهم وجود دارد که برای آنان روند قضايی درحال طی شدن است.

وی همچنين در خصوص زمان ارائه گزارش کميته ويژه به هيئت رئيسه مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از ارائه اين گزارش قرار است با آقای لاريجانی رئيس مجلس ديداری داشته باشيم تا گزارش را به استماع ايشان برسانيم اما قرائت آن در جلسه علنی يا غيرعلنی با صلاحديد هيئت رئيسه مجلس انجام می شود.

نماينده تهران ابراز اميدواری کرد که در جلسه مجلس شورای اسلامی بعد از تعطيلی يک هفته ای مجلس گزارش در مجلس قرائت شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016