سه شنبه 24 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سعيد مرتضوی: قوه‌قضائيه با ماموريتم به دولت موافقت کرده است، کهريزک ربطی به من ندارد، فارس

خبرگزاری فارس: معاون دادستان کل کشور با بيان اينکه اگر به دولت بروم با حفظ سمتم است گفت: اينکه از قوه قضائيه به دولت مامور خدمت بشوم موافقت شده اما اينکه در دولت چه جايی برای من درنظر گرفته است هنوز ابلاغی نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، قاضی سعيد مرتضوی معاون دادستان کل کشور امروز سه شنبه در حاشيه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران پارلمانی حاضر و در پاسخ به سوالی در خصوص اينکه گفته می‌‌شود شما قرار است به دولت برويد خاطرنشان کرد: من هم اکنون معاون دادستان کل کشور هستم و اگر هم به دولت بروم با حفظ سمت است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه آمادگی همکاريم را با دولت اعلام کردم و مايلم اگر نياز بود در دولت فعاليت و به آن کمک کنم خاطرنشان کرد: من همواره خود را سرباز نظام می‌دانم و آماده خدمت برای نظام اسلامی هستم و معتقدم سرباز سنگر خود را تعيين نمی‌کند از اين رو دولت نيز بايد سنگر من را برای خدمت مشخص کند.
مرتضوی در پاسخ به اينکه آيا با رفتن شما به دولت بحث دو شغله بودن شما مطرح نيست افزود: اينکه از قوه قضائيه مامور خدمت به دولت شوم موافقت صورت گرفته است و اما اينکه دولت چه جايی برای خدمت من در نظر گرفته شده باشد هنوز به من ابلاغی صورت نگرفته و اگر ابلاغی به من برسد آنوقت اعلام می‌کنم.
مرتضوی در پاسخ به اينکه چرا امروز به مجلس آمده‌ايد خاطرنشان کرد: من چند همکار قضايی دارم که هم اکنون نماينده مجلس هستند و برای ديدار آنها به مجلس آمده‌ام که آقای تجری يکی از آنها است.
وی در خصوص دستگيری يکی از عوامل هتک حرمت به ساحت امام خمينی گفت: من در جريان اين موضوع نيستم و بايد آنرا از دادستان تهران پيگيری کنيد.
خبرنگاری از معاون دادستان کل کشور در خصوص احتمال شکايت زاکانی از وی پرسيد که مرتضوی پاسخ داد: من با توجه به ماده ۲۳ جوابيه‌های خودم را منعکس کردم و در عمرم از هيچکس تا اين لحظه شکايت نکردم.
وی تصريح کرد: اگر در رسانه‌ها هم مطلبی عليه من مطرح شود همواره به آنها جوابيه داده‌ام و اين را هم اضافه کرد که تاکنون ۴۳ سال سن دارد و هيچ پرونده‌ای در دادگستری مبنی بر شکايت عليه کسی ندارد.
مرتضوی در پاسخ به اينکه ارزيابی‌تان از سخنان آقای زاکانی در خصوص نقش شما در حوادث کهريزک چيست گفت: من ترجيح می‌دهم در مراجع قانونی هرگاه مسئله‌ای در اين زمينه مطرح شد جواب دهم و کهريزک نه ربطی دارد و نه آقای زاکانی و ايشان تنها بحث شخصی داشتند و دنبال آسمان ريسمان کردن برخی مسائل است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016