چهارشنبه 25 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله موسوی اردبيلی: اوضاع جاری کشور مطلوب نيست، ايلنا

* متاسفانه آنچه در حال حاضر محسوس است اين است که آن خلوص و اعتقادی که در زمان امام در بين افراد وجود داشت بسيار کمرنگ شده و شايد سرمنشا بسياری از مشکلات همين امر باشد


ايلنا: يک مرجع تقليد گفت:اوضاع جاری کشور مطلوب نيست.
به گزارش ايلنا،آيت‌الله موسوی اردبيلی در ديدار شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ايران گفت: ”اين موضوع که اوضاع جاری کشور اوضاع مطلوب و بسامانی نيست مورد اجماع تمام اطراف قضيه است و کسی در اين مورد اشکال ندارد، ولی آنچه که مورد اختلاف است اين است که منشا اين مسائل و راه‌حل آنها چيست.”
وی با بيان خاطراتی از زمان امام (ره)و ايام جنگ گفت: ”متاسفانه آنچه در حال حاضر محسوس است اين است که آن خلوص و اعتقادی که در آن ايام در بين افراد وجود داشت بسيار کمرنگ شده و شايد سرمنشا بسياری از مشکلات همين امر باشد.”



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين مرجع تقليد ضمن بيان پاره‌ای از اقدامات انجام شده توسط خود پس از انتخابات رياست‌جمهوری اظهار داشت: ”مردم نبايد گمان کنندئ که مراجع نسبت به اين شرايط بی‌تفاوتند و اقدامی انجام نمی‌دهند، هر کدام از آقايان به فراخور امکانات و شرايط خويش در اين زمينه فعاليت کرده‌اند که در بسياری از موارد نيز اقدامات آقايان مراجع بی‌نتيجه نبوده است، اگرچه ممکن است مردم از جزئيات آن بی‌خبر باشند. البته اين به معنای مطلوب بودن شرايط نيست و برای اين که اوضاع کشور به آرامش برسد احتياج به فعاليت زيادی از جانب تمام افراد موثر و دخيل در قضيه وجود دارد.”
وی ضمن تاکيد بر حفظ اصل نظام گفت: ”آنچه که بايد به آن توجه داشت اين نکته است که اين اختلافات در داخل خانواده انقلاب است و هيچ‌يک از اطراف قضيه راضی به صدمه ديدن اين انقلاب و يا خدای ناکرده نابودی آن نيست، بايد دقت شود که اصلاح امور به نحوی صورت پذيرد که هم رضايت مردم جلب شود و هم نظام اسلامی و انقلاب دچار خطر و آسيب نگردد.”
آيت‌الله موسوی اردبيلی در پايان موفقيت حاضران و حل تمامی مشکلات را از درگاه خداوند منان خواستار شد.
گفتنی است در ابتدای اين ديدار محمدی از انجمن اسلامی معلمان ايران ضمن تشکر از فرصت داده شده به ايشان گفت: ”شرايط، شرايط خاص و ويژه‌ای است. به هر حال همه عزيزانی که اينجا هستند افرادی بودند که انقلاب را ديده‌اند و در جريان انقلاب منشا اثر بودند و در حقيقت شاگردی بزرگان انقلاب را می‌کردند. به حمدالله انقلاب به ثمر رسيد و الآن نزديک به ۳۰ سال است که از اين انقلاب گذشته است ولی آن چيزی که ما امروزه شاهد آن هستيم متاسفانه شرايط خوبی نيست. به خصوص ما که معلم هستيم و با بچه‌ها سروکار داريم به نحو محسوستری شرايط را درک می‌کنيم.”
وی ضمن بيان ديدگاه‌های خود در مورد اوضاع جاری کشور عنوان داشت: ”اين نگرانی‌ها باعث شده ما خدمت حضرتعالی برسيم و از بيانات شما رهنمود بگيريم و ببينيم ما به عنوان معلم در مدرسه چه کار بايد بکنيم؟ و از آنجا که به هر حال ما با مردم سروکار داريم چه بايد به آنها گفته بشود و چه پاسخی به پرسش‌های آنان بايد داده شود؟”
سپس دوزدوزانی نيز با بيان برخی از ديدگاه‌های خود در مورد شرايط جاری کشور، خواهان رهنمودهای مرجعيت دينی شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016