جمعه 27 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استقبال سرد "مردمی" از تظاهرات امروز، رويدادنيوز

در حالی که تلويزيون جمهوری اسلامی سعی داشت تظاهرات دولتی امروز جمعه ۲۷ آذر را "باشکوه" ترسيم کند اما به گزارش خبرنگاران رويداد راهپيمايی ها با عدم استقبال عمومی روبرو شده است.

پيش از اين شورای هماهنگی تبليغات اسلامی ، از "اقشار مختلف مردم" دعوت کرده بود که پس از نمازجمعه اين هفته ، در محکوميت "اهانت" به عکس آيت الله خمينی تظاهرات کنند اما اين راهپيمايی ها علارغم سازماندهی گسترده با استقبال سرد روبرو شد.

به گزارش خبرنگاران رويداد از شهرهای مختلف ايران ، حضور مدارس دخترانه راهنمايی و دبيرستان در اين راهپيمايی ها بسيار پر رنگ بود. بسياری از شاگردان اين مدارس با لباس فرم مدارسشان در راهپيمايی شرکت کرده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين در تصاوير تلويزيونی نيز پارچه نوشته هايی با نام مدارس مختلف در راهپيمايی های سراسر کشور ديده می شد.

از سوی ديگر در برخی شهرها تعداد راهپيمايان حتی به ميزان نمازگزاران جمعه نيز نبوده است. بخشی از نمازگزاران حاضر به همراهی با راهپيمايی دولتی نشده اند و به وضوح شکاف ميان نيروهای هوادار حکومت مشخص شده است.

يک شاهد عينی در تهران به خبرنگار رويداد گفت که ده ها دستگاه اتوبوس و مينی بوس را ديده است که سربازان وظيفه ، سالخوردگان و برخی ساکنان خانه های سالمندان و دانش آموزان کم سن و سال را به نماز جمعه آورده بودند.

به گزارش خبرنگار رويداد، گرچه اين راهپيمايی قرار بود به عنوان محکوميت توهين به ساحت امام خمينی برگزار شود اما بيشتر شعارهايی که از بلندگوها اعلام می شد عليه سران جنبش سبز و در حمايت از آقای علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی بود.

خبرگزاری هوادار دولت فارس گزارش داد: "راهپيمايان با سردادن شعارهايی چون "ای رهبر آزاده، آماده‌ايم آماده "، "هيهات من‌الذله "، " حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست "، "خامنه‌ای خمينی ديگر است ولايتش ولايت حيدر است " و "ولايت فقيه اصل دين است رهبر اتحاد مسلمين است " اعتراض خود را به عمل وقيحانه مدعيان دروغين خط امام و رهبری در اهانت به ساحت بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران اعلام کردند."

خبرگزاری ايلنا نيز در گزارش خود از راهپيمايی نوشت: "ای سران فتنه اين آخرين پيام است ، مرگ بر ضد ولايت فقيه، مرگ بر منافق، ياد امام خمينی پاينده باد رهبر ما خامنه‌ای زنده باد، نهضت ما نهضت انتظار است اطاعت از رهبری اعتبار است، فرياد ما هميشه اينچنين است مرگ در انتظار خائنين است، رهبری ملت ما الهی است خط بدون رهبری گمراهی است، ولايت فقيه اصل دين است محور اتحاد مسلمين است، صدا وسيمای ما تشکر تشکر از جمله شعارهايی بود که راهپيمايی‌ کنندگان سر دادند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016