جمعه 27 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حاشيه‌های تجمع هواداران دولت در تهران، از اتوبوس‌های دولتی تا سردادن شعار اعدام رهبران سبز، جرس

سپهر سعادت - شبکه جنبش راه سبز(جرس):تجمع و راهپيمايی امروز حاميان دولت که از چندی پيش در رسانه های دولتی به ويژه صداوسيما تبلغات گسترده ای برای حضور در آن می شد با حاشيه هايی همراه بود.

۱- جمعيتی حدود ۷ تا ده هزار نفر ظهر امروز (جمعه) برای برپايی تجمع اعلام شده از سوی حکومت مقابل سردر دانشگاه تهران گرد آمدند.تجمع امروز با هدف اعتراض به پاره شدن تصوير بنيانگذار انقلاب اسلامی در روز دانشجو ترتيب داده شده بود.حاميان حکومت پيشتر وعده برگزاری يک تظاهرات اعتراضی باشکوه در روز جمعه را داده بودند.

۲- تجمع امروز پس از پايان نماز جمعه و در حدود ساعت سيزده و سی دقيقه آغاز شد.شرکت کنندگان که حدفاصل خيابان قدس تا خيابان شانزده آذر حضور داشتند پلاکاردهايی را در دفاع از ولايت فقيه حمل می کردند.برخی شعارها از اين قرار بود:"اگر مولا بخواهد،جان را فدايش می کنيم"،"پيروی از ولايت فقيه ضامن پيروزی است"،" رهبرا،از تو به يک اشارت،از ما به سر دويدن"



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۳- با آن که تجمع امروز برای اعتراض به پاره شدن تصوير آيت الله خمينی انجام شده بود اکثر تظاهرکنندگان تصاوير آيت الله خامنه ای را در دست داشتند

۴- ده ها دستگاه اتوبوس برای انتقال تظاهر کنندگان به کارگرفته شده بودند.تعداد اتوبوس ها به حدی بود که تمام محل های پارک خودرو در حدفاصل ميدان انقلاب تا خيابان اسکندری،خيابان دوازده فروردين،خيابان دانشگاه ،خيابان شانزدهم آذر،خيابان طالقانی و بلوار کشاورز را پرکرده بودند. بسياری از اتوبوس ها نشانی های مناطقی مانند ورامين، پاکدشت، قرچک، اسلامشهر، کن و کرج را داشتند.

۵-نشريه يالثارات الحسين و نشريه ديگری به نام عبرت های عاشورايی به طور رايگان ميان تظاهر کنندگان توزيع می شد.تيتر نشريه يالثارت "خروش عاشورايی بر فتنه گران سبز اموی" بود و تيتر عبرت های عاشورايی " با روح خدا،هر که درافتاد،در افتاد" بود.همچنين سی دی های سخنرانی احمدی نژاد در ميدان ولی عصر و مستند هسته ای پخش شده از سيمای جمهوری اسلامی با قيمت ۳۰۰ تومان به فروش می رسيد.

۶- تريبونی که برای هدايت راهپيمايی امروز جلوی سردر دانشگاه تهران طراحی شده بود شعارهايی در حمايت از ولايت فقيه را بر خود داشت.برخی شعارهای تريبون از اين قرار بودند:"ما با ولايت زنده ايم،تا زنده ايم پاينده ايم"،" تا خون در رگ ماست،خمينی رهبر ماست"،" اين همه لشکر آمده،به عشق رهبر آمده"و "مرگ بر منافق"

۷- در ميانه تجمع، يکی از مداحان به مناسبت آغاز ماه محرم شروع به سخنرانی کرد و با کنايه های فراوان حملاتی را متوجه رهبران جنبش سبز کرد. او از جمله گفت:"گر امر کند رهبر آزاده ما، با فتنه گران به جنگ برمی خيزيم"‬ پس از اوی نيزرحيميان نماينده ولی فقيه در بنياد شهيد و ايثارگران به سخنرانی پرداخت و در حملات مکرر خود به رهبران جنبش سبز از دستگاه قضايی خواست با آنان به شدت برخورد کرده و آان را به بدترين وضع ممکن اعدام کند.

۸- تعداد زيادی از نيروهای حاضر در راهپيمايی امروز بی سيم به دست داشتند و چهره اکثر آنان برای کسانی که در تجمع های اعتراضی پس از انتخابات شرکت داشتند آشنا بود.

۹- بی نظمی فراوانی در صفوف راهپيمايی امروز مشاهده می شد.برای مثال زمانی که از تريبون مراسم آيات قران تلاوت می شد گروهی از تظاهر کنندگان در گوشه ای ديگر به سر دادن شعار می پرداختند و توجهی به تذکرهای مجری برنامه مبنی بر رعايت سکوت نداشتند.

۱۰-برخی از تظاهر کنندگان دستبندهای سبز بسته بودند و پلاکاردهايی را در حمايت از آيت الله خامنه ای حمل می کردند.آنها خود را هوادار جنبش سبز علوی معرفی می کردند.

۱۱- پرچم های حزب الله لبنان ميان گروهی از راهپيمايان توزيع می شد و راهپيمايان نيز با شعار "هم غزه،هم لبنان،جانم فدای اسلام" تفاوت ديدگاه خود را با هواداران جنبش سبز نشان می دادند.

۱۳- گروهی از راهپيمايان در محاوره های خود الفاظ رکيکی را درباره رهبران جنبش سبز به کار می بردند و پلاکاردهايی نيز حاوی هتاکی به ميرحسين موسوی و مهدی کروبی در دست تظاهرکنندگان مشاهده می شد.

۱۲- با پايان مراسم در ساعت چهارده و سی دقيقه، تظاهرکنندگان به سمت اتوبوس های شرکت واحد هجوم برده و بر اثر تراکم ايجاد شده درگيری های لفظی فراوانی ميان حاضران مشاهده می شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016