یکشنبه 29 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سپاه در صدد برداشت یک میلیارد دلار از ذخیره ارزی است، بی بی سی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در صدد برداشت یک میلیارد دلار از ذخیره ارزی کشور برای "تامین بخشی از مشکلات مالی" دو فاز از میدان گاز پارس جنوبی است.

سردار رستم قاسمی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا که طرف قرارداد دو فاز میدان گاز پارس جنوبی است در مصاحبه با خبرگزاری مهر گفته است "مشکلات پیشروی" اجرای فازهای 15 و 16 بدلیل "عدم تامین به موقع منابع مالی این طرح توسط شرکت ملی نفت ایران بوده است."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی کارفرما یعنی شرکت ملی نفت را متهم کرده نتوانسته است منابع مالی لازم را مطابق "پیشرفت 43 درصدی" این پروژه تامین کند و قرارگاه خاتم الانبیا را مجبور کرده "حدود 500 میلیون دلار از منابع داخلی خود در این طرح ملی هزینه کند."

او این مسئله را علت تاخیر در اجرای فازهای 15 و 16 دانست و افزود برای این منظور "قصد برداشت یک میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی داریم."

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا گفت شورای اقتصاد این برداشت را تصویب کرده و هم اکنون مراحل اداری آن در بانک مرکزی نیز در حال انجام است.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که با "عنایت" وزارت نفت سپاه بتواند در فازهای جدید پارس جنوبی نیز شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر هم اکنون عملیات ساخت 5 فاز پارس جنوبی در حال اجرا است که "با توجه به عدم تامین به موقع منابع مالی" اجرای همه آنها تاخیر داشته است.

مقام های شرکت نفت پیش تر نسبت به روند "20 درصدی" توسعه فاز 12 نیز ابراز نگرانی کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر محمود احمدی نژاد در صدد انتشار اوراق قرضه برای حل بخشی از مشکلات مالی صنعت نفت بوده، اما عرضه این اوراق نیز تاخیر داشته است.

بدنبال انصراف سال گذشته شرکت فرانسوی توتال از سرمایه گذاری در پارس جنوبی بدلیل خطرناک دانستن شرایط ایران غلامحسین نوذری وزیر نفت وقت گفت این پروژه "با آنها یا بدون آنها" توسعه خواهد یافت.

وی در هنگام آغاز مراحل ساخت پالایشگاه فاز 12 گفته بود این پروژه "کاملا ایرانی" خواهد بود.

غلامحسین نوذری مانور موشکی آن زمان سپاه همراه با پروژه فاز 12 را "دو نشانه توانمندی کشور در عرصه دفاع و سازندگی" خوانده بود.

پارس جنوبی یکی از بزرگترین میادین گاز جهان است که بین ایران و قطر واقع است.

حدود یک سوم تا نیمی از ذخایر گاز ایران در میدان پارس جنوبی واقع است. ایران این میدان گازی را به 24 فاز تقسیم کرده که عملیات بسیاری از آنها هنوز شروع نشده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016