دوشنبه 30 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام تسليت عباس اميرانتظام به‌مناسبت درگذشت آيت‌الله منتظری

خبر درگذشت عالم عاليقدر جهان شيعه، شادروان آيت الله العظمی حسينعلی منتظری، اينجانب را شديداً متأثر و اندوهگين نمود. ايشان از معدود شخصيت‌های برجسته دينی هستند که به اصول اخلاقی در زندگی اجتماعی پای‌بند بوده و از ايمان خود نردبانی برای رسيدن به هوا و هوس نفسانی نساخته و دفاع از حقوق و ارزش‌های انسانی را فدای مصلحت انديشی ننمود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دفاع ايشان از حقوق زندانيان سياسی در دوران تاريک دهه‌ی شصت برای ايشان اعتبار و احترام زيادی در جامعه ايجاد کرد. رفتار و منش انسانی ايشان نشان داد که دين در خارج از حوزه قدرت عمومی به خوبی می تواند در خدمت ارزش‌های مشترک بشری قرار گيرد.

تجليل شايسته و ادای احترام مردم ايران نسبت به اين مدافع حقوق انسانی درس عبرتی است برای آن دسته از رهبران دينی و سياسی که از باورهای دينی خود نه برای خدمت به آحاد جامعه بلکه برای سرکوب و نقض حقوق انسانی آنها استفاده می‌کنند. اميد است که اين مرگ غم انگيز فرصتی برای انديشيدن و پند گرفتن برای رهبران سياسی خشونت طلب و مردم ستيز فراهم آورد.
اينجانب نيز به نوبه خود ضمن همدردی، فقدان اين مرجع آزاده و انسان شريف و وارسته را به خانواده محترم و معزز و همچنين پيروان و مقلدين ايشان صميمانه تسليت عرض می‌نمايم.

عباس اميرانتظام
تهران – ۲۹/۹/۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016