سه شنبه 1 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کيهان ايران: جمعيت تشييع‌کننده پيکر آقای منتظری حداکثر حدود ۵۰۰۰ نفر بودند!

پيکر آيت الله منتظری در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد

سرويس سياسی- پيکر آيت الله حسين علی منتظری صبح ديروز در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
مرحوم آيت الله منتظری که شنبه شب در اثر ابتلا به عارضه قلبی در منزل خود درگذشت، صبح ديروز حدود ساعت ۱۱، در جوار مزار فرزندش شهيد محمد منتظری به خاک سپرده شد.
مطابق گزارش های خبرنگاران کيهان جمعيت تشييع کننده پيکر آقای منتظری که حداکثر حدود ۵۰۰۰ نفر تخمين زده می شود، پس از تدفين پيکر ايشان بلافاصله متفرق شدند و اصلاح طلبانی که با هدف ايجاد «يک تجمع مردمی بزرگ» از تهران راهی قم شده بودند عملاً در دستيابی به هدف خود به طور کامل ناکام ماندند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مطابق گزارش های دريافتی تشييع پيکر آيت الله منتظری با تنش های اندکی همراه بوده و برخی شعارهای توهين آميز از جانب معدودی از تشييع کنندگان بلافاصله با پاسخ های قاطع انبوهی از طلاب و بسيجيان که بخش بزرگی از جمعيت را تشکيل می دادند مواجه شده است.
نماز ميت بر پيکر ايشان توسط آيت الله شبيری زنجانی اقامه شد و موسوی و کروبی در اين نماز شرکت نکردند.
پس از تدفين پيکر آيت الله منتظری، اکثر حاضران در مراسم متفرق شدند و تنها جمعيتی حدود ۲۰۰ نفر که از قبل سازماندهی شده بودند جلوی حرم مطهر حضرت معصومه(س) تجمع کرده و به سر دادن شعارهای افراطی پرداختند. اين اقدام از جانب اين عده معدود، با واکنش فوری خيل طلاب و فضلای جوان و بسيجيان حوزه علميه قم مواجه شد، به طوری که چند هزار نفر از آنان به جانب تجمع کوچک آشوبگران حرکت کرده و آنها را با شعارهايی چون «شهر مقدس قم جای منافقين نيست» پراکنده ساختند. آشوبگران که ابتدا با بی اعتنايی و سپس خشم مردم قم مواجه شده بودند به سمت خانه مرحوم آقای منتظری حرکت کردند و بلافاصله پس از رسيدن به اين مکان و رخ دادن برخی درگيری های بسيار جزئی پراکنده شدند.
در مجموع گزارش ها حاکی از آن است؛ سران فتنه که برخی از آنها همچون موسوی از يکشنبه شب به همراه افرادی چون غلامحسين کرباسچی، محمدرضا خاتمی و عماد باقی به قم رفته بودند و برخی ديگر چون مهدی کروبی که صبح ديروز عازم قم شدند، هيچ موفقيتی در تبديل کردن تشييع جنازه به «آشوب» به دست نياوردند و نهايتاً آخرين فرصت خود برای غائله آفرينی را هم از دست دادند. اين آبروريزی به فضاحت روزهای ۲۷ و ۱۶ آبان اضافه شد و نشان داد که فتنه گران بدنه اجتماعی خود را به طور کامل از دست داده اند. از حدود ساعت ۱۴ ديروز وضع شهر قم کاملا عادی بوده است. گزارش هايی وجود دارد که نشان می دهد فتنه گران طی روز گذشته قصد داشته اند دانشگاه های تهران را سياه پوش کنند که به دليل اشتغال قريب به اتفاق جامعه دانشگاهی تهران به عزاداری حضرت سيدالشهدا(ع) در اين اقدام خود ناکام مانده و از اين پروژه صرف نظر کرده اند. همچنين برخی پايگاه های اينترنتی وابسته به جريان فتنه که از آن سوی مرزها مديريت می شوند يکشنبه شب در ميدان محسنی تهران تجمعی اعلام کرده بودند که تعداد حاضران در آن به عدد انگشتان دو دست هم نرسيد.
کيهان به زودی کارنامه فتنه گران در اين ماجرا خصوصاً تجليل بدون مرزبندی آنان از آيت الله منتظری، اهانت به عکس امام و نهايتاً نسبت اين اقدامات با ادعای پيروی از خط امام را به تفصيل بررسی خواهد کرد.

آخرين خبر

آخرين اخبار دريافتی کيهان از قم حاکی از آن است که تعداد بسيار زيادی از طلاب حوزه علميه قم در ساعات پايانی روز دوشنبه در مسجد اعظم قم حضور پيدا کردند. قرار بود ديشب مراسم ختمی برای آيت الله منتظری در اين مسجد برپا شود. طلاب جوان که عکس هايی از امام و رهبری را به همراه داشتند با حضور در اين مسجد به سينه زنی، نوحه خوانی و سردادن شعارهايی در حمايت از امام و رهبری پرداختند. برخی گزارش ها حاکی است اين اقدام عده معدودی را که قصد داشتند از اين مراسم برای به وجود آوردن يک فتنه جديد در قم استفاده کنند سردرگم کرده است. تا لحظه تنظيم اين گزارش (غروب روز دوشنبه) اطلاعی از تصميم نهايی برگزارکنندگان اين مراسم دريافت نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016