چهارشنبه 2 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

منزل آيت الله طاهری محاصره شد، نوروز

در حالی که قرار بود طبق اعلام قبلی مراسم روز سوم حضرت آيت الله منتظری به دعوت آيت الله طاهری در مسجد سيد اصفهان برگزار شود، اين مراسم با حمله گسترده نيروهای امنيتی و دستگيری گسترده مقلدين ايشان برگزار نشد.
بر اساس گزارش نوروز، مردم اصفهان صبح امروز در ساعت اعلام شده در مسجد سيد اصفهان حضور يافتند که با درها بسته مسجد مواجه شدند اندکی پس از آن نيروهای يگان ويژه که تعداد آن بيش از ۲۰۰۰ نفر گزارش شده است، روبروی مسجد سيد حاضر شدند و مردم را از مسجد دور کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مردمی که برای عزاداری مرجع تقليد خود به مسجد سيد آمده بودند با شعارهای الله اکبرف هيهات من الذله، منتشری زنده است مرجع پاينده است به اين حرکت اعتراض کردند که با حمله گسترده و همه جانبه نيروهای امنيتی و شليک گازهای اشک آور مواجه شدند.
تعداد دستگيرشدگان بيش از ۵۰ نفر گزارش شده که در بين آن ها نام حجه الاسلام دکتر مسعود اديب که از استادان به نام حوزه و دانشگاه است به چشم می خورد.
از اصفهان همچنين گزارش می شود که از حضور آيت الله طاهری در مراسم جلوگيری شده و با وجود اصرار آيت اله طاهری به حضور در مراسم و همراهی مردمف نيروهای امنيتی از عبور ماشين ايشان از اتوبان خيام اصفهان به سمت مسجد سيد جلوگيری کردند و بيت ايشان را به محاصره خود در آوردند.
هم اکنون بيت حضرت آيت الله طاهری در محاصره نيروهای يگان ويژه است.
از سوی ديگر گزارش می رسد يکی از عکاسان خبرگزاری های رسمی کشور و سه خبرنگار در اين درگيری ها دستگير شده اند.
افراد حاضر در مراسم برخورد ماموران امنيتی را "وحشيانه" توصيف کرده اند. يکی از اين منابع به خبرنگار ما گفت که شاهد عبور يک موتور از روی يک جوان ۲۰ ساله در هنگام دستگيری بوده است.
شايان ذکر است مردم اصفهان و نجف آباد پس از شنيدن خبر حمله به بيت آيت الله منتظری و صانعی قصد حرکت به سمت قم را داشتند که با برخورد شديد امروز احتمالاً عصبانيت مردم و مقلدين ايت الله منتظری در اصفهان تشديد می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016