پنجشنبه 3 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار مهدی کروبی و عبدالله نوری با عبدالله رمضان‌زاده، رمضان‌زاده: برخی بازجويان به کار خود اعتقادی نداشتند، جرس

شبکه جنبش راه سبز (جرس): دکتر عبدالله رمضان‌زاده ،سخنگوی پر افتخار دولت اصلاحات که بعد از انتخابات بازداشت شده بود عصر روز گذشته با توديع قرار ۸ ميليارد ريالی برای مدت ۴ روز به مرخصی آمد.

به گزارش وبسايت سلام، از بدو خروج دکتر رمضان زاده از زندان خيل وسيعی از شخصيتهای دينی، مذهبی، اصحاب رسانه و فعالان دانشجويی تلفنی و يا با حضور در منزل وی با سخنگوی دولت اصلاحات گفت وگو کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اينگونه بود که آيت الله بيات زنجانی از مراجع تقليد جز اولين افرادی بود که با تماس تلفنی با دکتر رمضان زاده صحبت کرد.پس از آن نيز شيخ اصلاحات،حجت الاسلام مهدی کروبی با حضور در منزل رمضان زاده با او ديدار کرد.

در اولين ساعات صبح روز پنجشنبه نيز عبدالله نوری و جمعی از فعالان دانشجويی به همراه اعضای شورای سياستگذاری سلام به منزل رمضان زاده رفتند و شرح ۱۱۶ روز انفررادی وی را از زبان رمضان زاده شنيدند.

اينگونه بود که رمضان زاده که به شدت از ارتحال آيت الله منتظری متاثر بود، گفت:در اولين روزهای زمان بازداشت سعيد مرتضوی که برای تفهيم اتهام آمده بود درحالی که از سرم به شدت خون جاری می شد به او گفتم شرايط جسمانی خوبی برای پاسخگويی به سوالات ندارم و مرتضوی نيز با حالت تمسخر گفت اين خونها که متعلق به الان نيست مربوط به گذشته است!!

رمضان زاده همچنين گفت:۴ دوره بازجوها تغيير کردند آنها ابتدا به شدت از احمدی نژاد حمايت می کردند و می گفتند اين دولتی که روی کار آمده است دولت پابرهنه‌ها است. ولی در اواخر اصلا بحث احمدی‌نژاد مطرح نبود و می گفتند با احمدی نژاد کاری نداريم.

وی با بيان اينکه برخی بازجوها اعتقای به کار خود و اين نحوه برخورد نداشتند، گفت:در روزهای اول آنقدر وضعيت آشفته بود که بايد در صف بازجويی می ايستاديم تا نوبتمان شود.

سخنگوی دولت اصلاحات با تاکيد بر اينکه در تمام اين مدت ،آقايان نتوانستند حتی يک مورد از من در خصوص اهانت به ساختار نظام ورهبری پيدا کنند گفت:آنها فقط يک سخنرانی من را که در مجمع محققين و مدرسين در ارتباط با کانديداتوری آقای خاتمی ايراد کردم را بهانه اتهام افکنی عليه من قرار دادند.

وی در تشريح سخنرانی خود در مجمع محققين و مدرسين گفت:در آن سخنرانی وقتی از من درخصوص کانديداتوری آقای خاتمی پرسيده شد، خطبه شقشقيه حضرت علی را خواندم و گفتم در آن زمان هم مردم مکررا به منزل حضرت علی می رفتند و از ايشان می خواستند که زمام امور را بر عهده بگيرند، آقايان اين سخن من را مصداق شبيه سازی حکومت ايران با حکومت عثمانی قلمداد کردند.

دکتر رمضان زاده با بيان اينکه در اوايل غذا به شدت بد بود، گفت:بدترين دوران زمانی بود که دو نوبت ما را به دادگاه بردند.

در اين ديدار علاوه بر عبدالله نوری و برخی از اعضای ادوار تحکيم وحدت و شورای سياستگذاری سلام، مرتضی مبلغ، محمد عطريانفر،علی حکمت، زهدی و حجت الاسلام شريعتی حضور داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016