شنبه 5 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امام جمعه اصفهان: بايد فتنه کسانی که از مرگ آيت‌الله منتظری سوء استفاده می‌کنند، از ريشه بخشکانيم، ايلنا

ـ پيام مقام معظم رهبری در خصوص آيت الله منتظری پيامی جامع و کامل بود

ايلنا: امام جمعه اصفهان با اشاره به درگذشت آيت االه منتظری و پيام مقام معظم رهبری در اين خصوص گفت:‌اين پيامی جامع و کامل بود که اگر هم دوست و هم دشمن منصف باشند بر اين امر اتفاق نظر دارند و به طور قطع نمی‌توان جايگزينی را برای اين پيام پيدا کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، آيت الله سيد يوسف طباطبائی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه اين هفته اصفهان با اشاره به برگزاری مراسم آيت الله منتظری در حرم حضرت معصومه (س) و بيان اينکه تنها رهبری می‌تواند اجازه دفن در درون حرم را صادر نمايند، افزود: با تدبيری که بکار گرفته شد، به خانواده وی اجازه داده شد تا آيت الله منتظری را در هر کجا که بخواهند دفن کنند و اين امر جلوی خيلی از مسائل را گرفت.
امام جمعه اصفهان همچنين در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی از حوادث و شعارهايی که در حاشيه مراسم آيت الله منتظری برگزار شد يادآور شد: عده‌ای از افراد بی بصيرت از هر فرصتی می‌خواستند در زمان زنده بودن آيت الله منتظری سوء استفاده کنند که حتی پس از مرگ وی نيز آنان شعارهای ساختار شکنانه ای به اسم حاميان وی سر دادند.
وی ادامه داد: اين افراد حتی لياقت تربيت شدن را نيز ندارند و برای تربيت آنان نبايد وقت گذاشت و بهتر است اين فتنه را از ريشه بخشکانيم.
طباطبائی‌نژاد در ادامه سخنان خود از دستگاه‌قضائی خواست تا چنين افرادی را که وجهه امت اسلامی را خدشه دار می‌کنند و برخی از دشمنان نيز تصور می‌کنند که تعداد آنها زياد است را سرجای خود نشاند.
امام جمعه اصفهان همچنين با تاکيد بر اينکه بايد ايام محرم و عاشورا زنده نگه داشته شود، افزود: کسانی که در اين ايام قمه زنی می‌کنند، بدانيد افرادی غرض ورز هستند و سعی در مخالفت با امام و رهبر معظم انقلاب دارند و البته برخی از آنها نيز افرادی ناآگاه هستند.
وی ادامه داد: حتی اگر فرض کنيم که قمه ‌زنی امری مستحب است در زمانی که نظر مقام معظم رهبری حکمی غير از اين صادر کند بايد تابع ايشان بود و اگر شخصی نيز در اين خصوص نظر و فتوايی را بيان کند امری اشتباه است چرا که تنها سليقه شخصی وی است و نبايد از آن با عنوان فتوا بياد کرد و سليقه‌ای عمل کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016