دوشنبه 7 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن مخملباف: دستگيری‌های امروز به خاطر دعوای وزارت اطلاعات و سپاه است، خانه فيلم مخملباف

ديشب يک جلسه مشترک بين وزارت اطلاعات و سپاه برقرار شده است، سپاه ناتوانی حکومت در کنترل روز عاشورا را به گردن وزارت اطلاعات انداخته است و استدلال کرده است که چون وزارت اطلاعات از قبل آمار درستی ازتعداد تظاهرکنندگان و محل های برگزاری تظاهرات در اختيار سپاه نگذاشته کنترل از دست سپاه در رفته است. در همان جلسه ديشب سپاه تهديد کرده است که اگر اوضاع به همين منوال پيش برود کليه اختيارات وزارت اطلاعات را از او می گيرد و در انحصار اطلاعات سپاه قرار می دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزارت اطلاعات برای آن که نشان دهد فعال شده از ديشب آخر شب، يعنی بلافاصله بعد از اتمام جلسه اقدام به دستگيری اطرافيان اصلی مهندس موسوی و خاتمی کرده است، اين دستگيری ها هنوز ادامه دارد.

در طرح قبلی قرار بوده است اين افراد سه ماه بعد دستگير شوند که با ماجرای عاشورا طرح دستگيری رهبران رده دوم جنبش سبز به جلو افتاده است.
اين يک نشانه ديگر از ريزش نظام و تضادهای درونی آن است. در زمان شاه نيز اين مدل اختلافات بين ساواک و شهربانی اتفاق می افتاد و مدام گناه ناتوانی حکومت را جلوی شاه به گردن يکديگر می انداختند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016